Kassiopei Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Ik heb hopbellen te drogen hangen, weet iemand misschien wanneer ze goed zijn?Heb nog geen informatie kunnen vinden, alleen afbeeldingen van hopthee waar de bellen bruin zijn.De mijne knisperen en lijken droog, maar zijn nog lichtgroen.Moet ik wachten tot ze bruin zijn? Quote
bio-fee Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Algehele stelregel bij het drogen van kruiden is dat ze goed zijn als ze knisperend kapot gaan als je erin knijpt/ze stukwrijft. Als ze nog enigszins stug of taai aanvoelen, zijn ze nog niet droog genoeg.Het lijkt me niet dat ze bruin moeten worden. Als kruiden zwart/grijs worden tijdens het drogen, is het droogproces te langzaam gegaan.Het lijkt me dus dat jouw hopbellen nu goed zijn, maar ik moet wel bekennen dat ik met het drogen van hop nog geen ervaring heb! Quote
Kassiopei Geplaatst: 3 september 2013 Auteur Geplaatst: 3 september 2013 Dank, ik heb net een bel opengemaakt , van binnen nog net niet, nog een warme dag en dan zal het wel goed zijn. Quote
bildtker Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 hopbellen zijn droog wanneer ze 1/5 van het oorspronkelijke gewicht over hebben.verpakken en dan de vriezer in en eruit halen wanneer je wat nodig hebt anders gaat het aroma verloren,het valt er uit in de vorm van die gele korreltjes lupuline genaamd maar ja zelf droog ik het voor het bierbrouwen mer behulp van warme lucht Quote
Mariekeenfrance Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Ooit Hop willen drogen om de Hop voor de sier te gebruiken. Maar de hop viel jammer genoeg uit elkaar.Marijke. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
appelvrouw Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Bildker hoe verpak jij ze precies in de vriezer..( zodat het niet vochtig wordt?) In een doos of in meerdere lagen plastic? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bildtker Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 het beste is om de hop na het drogen vacuum te trekken en dubbel te verpakken.dit vanwege latere groentesmaak zelf bewaar ik het eigenlijk niet langer dan een jaar, ouwe hop is niet lekker in het bier Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 september 2013 Geplaatst: 13 september 2013 dank je voor je antwoord..ga ik doen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.