Geplaatst: 13 mei 201312 j Idd een hele mooie foto Debje!!! Leuk zo met anderen mee te kunnen genieten Hier staan ook zoveel boomgaarden in bloei, alleen vind ik het niet leuk meer dat ze zoveel gespoten worden!!!!Ze beginnen al te spuiten met die zooi VOORDAT de bomen bloeien Dan zie ik liever een lelijk plekje op een appel hoor. Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 6 juni 201312 j Ik ben ook één van de hobby fotografen hier, post alleen zelden iets. Vandaag wil ik met jullie een aantal van de lente foto's delen die ik in Aerdt heb gemaakt (mijn woonplaats). Mijn Nikon D70 is inmiddels al wat ouder, met kitlens, maar ik zou graag nog een filter willen hebben (ik weet niet hoe zo'n ding heet) waarmee je het blauwe van de lucht nog goed in je hoog-contrast foto's behoudt.
Geplaatst: 6 juni 201312 j Mooie foto's Sovrese! Je bedoelt een polarisatiefilter. Mss een tip om bij dit weer zeker niet onder te belichten. Beter om wat over te belichten en naderhand in je programma het landschap wat lichter te maken. En opletten hoe de zon staat. Wel in raw fotograferen dan om optimaal resultaat te kunnen behalen. Heb je ook de flits gebruikt? Dan krijg je ook witte luchten. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 6 juni 201312 j Mooie sprekende foto's zitten ertussen Sovreze! Wat woon je in een prachtig gebied! “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Geplaatst: 7 juni 201312 j Mooie foto's Sovrese! Je bedoelt een polarisatiefilter. Mss een tip om bij dit weer zeker niet onder te belichten. Beter om wat over te belichten en naderhand in je programma het landschap wat lichter te maken. En opletten hoe de zon staat. Wel in raw fotograferen dan om optimaal resultaat te kunnen behalen. Heb je ook de flits gebruikt? Dan krijg je ook witte luchten.Ik kom uit de media dus weet idd hoe ik mijn foto's zo ongeveer moet schieten, diafragma, iso waarden etc dus dat zit allemaal pluis, soms is het echter niet te bewerken (of is de bewerking te sterk aanwezig voor mijn smaak) tot een mooie foto in zijn geheel dus vandaar de interesse voor de ... idd polarisatiefilter! Dan hoef ik daar niet zo op te letten.
Geplaatst: 8 juni 201312 j Idd een mooie omgeving en hele mooie foto's Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 16 juni 201312 j wat kunnen sommige bloemen toch zó mooi simpel zijn!echt geweldig zoals moedertje natuur haar schoonheid soms toont! en dan baal ik dat mijn vlier dit jaar volop bloeit en zonder luis!!!!, zo dicht aan de doorgaande weg staat........dus ik pluk de bloemen enkel voor de geur in een vaasje Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 7 juli 201312 j Tis niet een bijzonder goede foto,deze hazelworm lag heerlijk op het wandelpad te zonnen
Geplaatst: 28 augustus 201312 j Ha, foto's! Daar ben ik ook dol op! Laat ik ook maar eens een selectie posten dan. Kunnen jullie ook mooi mijn andere passies terug in zien Mister Samson by mijke schaap, on Flickr Chocolate pie by mijke schaap, on Flickr Bochtje by mijke schaap, on Flickr Wit by mijke schaap, on Flickr Lost purpose by mijke schaap, on Flickr Fuzz by mijke schaap, on Flickr Dying flowers by mijke schaap, on Flickr Nietig wezen by mijke schaap, on Flickr 55 Red roses for 55 years of marriage by mijke schaap, on Flickr breakfast by mijke schaap, on Flickr alert by mijke schaap, on Flickr dried out by mijke schaap, on Flickr
Geplaatst: 28 augustus 201312 j Dank! Das ook een van mijn persoonlijke favorieten. Sowieso houd ik wel van uitgebloeide bloemen, met name tulpen. Ze verkleuren zo prachtig, en ze hebben zo iets.... sierlijks terwijl ze sterven. Ik vind sommige verwelkte bloemen misschien nog wel mooier dan vol in de bloei!
Geplaatst: 29 augustus 201312 j Wauauauww wat een prachtige foto's Mijkje !! Ik ga je eveden zoeken op flickr heb je nog meer moois ??Hopeijk tracteer je ons hier nog eens op zoveel moois !!
Geplaatst: 29 augustus 201312 j Bedankt! Heleen, je kunt op de foto's of het onderschrift klikken en dan kom je op mijn flickr photostream terecht. Dan kun je de rest ook nog bekijken als je wilt
Geplaatst: 30 augustus 201312 j Ik ben als liefhebber van deze geweldige beestjes de laatste weken veel met mijn kikkervijver bezig. Vorig jaar had ik één grote groene kikker, die later ook weer vertrokken is en ik vermoed dat de nieuwe bewoners die ik sinds een maand of 2 nu dagelijks zie zonnen op de waterkant nazaten zijn van die grote groene kikker. Ik heb dan alleen zowel de dril, als de kikkervisjes over het hoofd gezien! Dat kan niet anders, anders had ik nu geen 14 stuks groene kleine kikkertjes van dezelfde leeftijd in mijn vijver ronddobberen Inmiddels heb ik ook wat stekjes watermunt (uit de natuur) en kaapse-lelie (via via) in de vijver staan en wat potjes op zijn zij voor de vochtige plekjes. In een poging de vliegenvlugge kwakers op de foto te krijgen, was dit het resulaat: Kun jij ze spotten?Ik ga vd week eens een uur lang op een stoeltje muisstil zitten kijken en hopen dat ik ze dan op de spiegelreflex plaat kan vangen...
Geplaatst: 30 augustus 201312 j Mooie zandoogjes op een zonnehoedje. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 31 augustus 201312 j Ik heb een ijsvogel kunnen fotograferen!Een paar jaar geleden heb ik gewandeld in het Geuldal, ik wist dat ze daar zaten, veel gespeurd, maar helaas niks gezien. (Ik had er nog nooit een gezien)Zit ik pas hier in de buurt op mijn favoriete plekje aan het water waar ik vaak kom, zie ik een blauwe flits voorbij komen.De volgende dag nog eens, toen waren het er twee, die ik al wat beter kon zien.Ik dacht laat ik eens overmoedig zijn, en mijn fototoestel meenemen.In diezelfde overmoedige bui besloot ik alvast scherp te stellen op een tak boven het water.Tot mijn stomme verbazing kwam er toen ik nog bezig was eentje aanvliegen en landde precies daar Ik was zo verbouwereerd dat ik hem alsnog miste, maar even later lukte het wel, wat verder weg, helaas iets minder scherp, maar evengoed nog goed te zien.
Geplaatst: 31 augustus 201312 j Pleegpapa Sjakie en zijn pleegwelpen Aramis en Zazou Mist in hartje zomer op klaarlichte dag! Toen mijn kanjer afgelopen donderdag weer heftige koliek had. Gelukkig is de verstopping losgekomen en maakt hij het goed:
Geplaatst: 28 september 201312 j Ik kwam gisteren een vuursalamandertje tegen op de tuin.Hij of zij bleef geduldig zitten terwijl ik foto's nam. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 28 september 201312 j wauauaww dat is een vermelding waard, wat een bijzondere ontmoeting !!Leuk Conny !!
Geplaatst: 28 september 201312 j Deze vervelende Bit moet echter helaas wel melden, dat het geen vuursalamander is Conny Buiten het feit dat de vuursalamander een erg zeldzaam beest is in Nederland, komt ie eigenlijk alleen maar voor in Zuid Limburg. En misschien nog op een enkel plekje in natuurgebieden in Gelderland e.o.Daarnaast, heb ik er es 1 gezien in N - Frankrijk op een warme helling waar ik aan het hooien was. Die dingen zijn echt anders getekend, en altijd sterk éénduidig de vuursalamander. Geen verwarring mogelijk. Er is er maar 1 die er zo uitziet ( en hij is een klap groter dan die van jou ook trouwens )Ik heb verder niet gegoogled wat dit er voor 1 is, maar de vuursalamander dus echt niet. ! duidelijk kenmerk : De vuursalamander heeft juist een grijze buik. De geel-donkergele vlekken zitten op zijn rug.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.