citroen Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 hoeveel eieren moeten er nu eenmaal in een Quiche ?en de volledige ei ,of enkel het eigeel ?sommigen zeggen 1 ei per 10 cl roomkan de quiche zonder voorbakken gemaakt worden ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 @Citroen, ik doe 1 soms 2 eieren op 200ml room. Ik maak een deeg als de vulling klaar is en gebruik het deeg gelijk zonder laten rusten. De vulling er dan in beetje kaas er over heen en zo de oven in. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Ja dat ligt er een beetje aan hoe groot de quiche wordt he En ook aan wat je er in stopt. Overigens, bedoel je dan trouwens het deeg, of de vulling? Met andere woorden, er is niet echt een antwoord op je vraag, je zult hem specifieker moeten stellen Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Op de vraag : kan de quiche zonder voorbakken gemaakt worden ? heb ik met zo de oven in eigenlijk al ja gezegd.@Mijke, doe jij ei in het deeg dan ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 ik bedoel hier wel het aantal eieren dat gemengd met de room ,door de vulling geroerd wordtal die recepten lopen zo uit een wat het aantal eieren voor de vulling betreftdaarom mijn vraag bestaat er hier geen vaste regel voor bv.1 ei voor ? ml.room Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Blijkbaar niet, kijk hier maar eens rond:http://www.quicherecept.nl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Nee daar bestaat geen vaste regel voor, omdat het bijvoorbeeld ook afhankelijk is van hoe vet de andere ingredienten zijn, doe je er creme fraiche bij, doe je er kwark bij, hoe stevig wil je de quiche hebben. En dan is er natuurlijk nog zoiets als persoonlijke voorkeur. Dus nee ik ben bang dat dat toch echt een kwestie is van uitproberen, of, als je daar geen zin in hebt, gewoon simpelweg het recept volgen! Stan, ja ik doe wel ei door het deeg, ik vind dat ei-loze deeg veel te droog, kruimelig en smaakloos (maar meestal gebruik ik gewoon bladerdeeg, als ik geen tijd of zin heb om al te lang in de keuken te staan). Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts