Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Folie tunnel ideeen.


appelsientje 60

Aanbevolen berichten

IMG052630051378715318.JPGIk heb gisteren bogen gemaakt op m'n bak voor insectengaas of folie.

Ik ben nog maar een beginner dus ik vind het leuk als jullie met me mee denken.

Kan ik er bijvoorbeeld in het voorjaar een soort kas van maken om de peperplantjes en paprikaatjes enz. in te zetten?

Maar wat voor soort folie kan ik dan het beste kopen.

En hoe werkt dat dan in de praktijk de plantjes moeten natuurlijk bestoven worden dus dat houd in dat overdags bijvoorbeeld één kant van de tunnel open moet blijven.

Bij erg warm weer haal ik natuurlijk het folie eraf....of juist niet?

En in oktober ga ik er een paar knoflook en uitjes poten misschien ook een idee om bij erg veel regen ook dat gedeelte met folie te bedekken.

Plannen zat dus ik hoor graag wat jullie er van vinden of misschien nog andere tips hebben.

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik ook nog een bruikbare tip voor je appelsientje . Je gebruikt bogen die je met beugels aan je bak hebt vastgezet en die als ik het goed zie uit 5/8 inch (diameter) electriciteitsbuis bestaan . In voor- en najaar is een overkapping een aanrader maar 's zomers , als de overkapping niet nodig is , kan het handiger zijn zonder gemonteerde bogen in je bak te kunnen werken. Om dan de beugels los te moeten schroeven om de bogen te verwijderen is geen handige oplossing en zoiets zul je dan waarschijnlijk ook niet doen . Monteer je echter stukjes buis met een diameter van 3/4 inch aan je bak (overal verkrijgbaar , o.a. bij de Gamma) dan kun je daar de bogen die je nu gebruikt in steken. 5/8 inch buis past namelijk perfect in een 3/4 inch buis. De overkapping plaatsen en verwijderen is dan een fluitje van een cent.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...