Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Boerenkool perikelen

Sandrina

Recommended Posts

Ventje heeft boerenkool gezaaid. Veel boerenkool! Is natuurlijk wel lekker, maar uit de winkel al gestript, fijn gesneden en in een zakje is wel verrekte handig

Hoe kan ik dat kopiëren? Wat kan ik het beste/eerste doen? Eerst een hele stronk diepvriezen en dan strippen of direct uit de tuin strippen, kleinsnijden en dan evt. diepvriezen?

Dat wordt veel boerenkool eten deze winter. Ik heb al rookworsten op voorraad.

Binnenkort maar eens het varken slachten voor de spekjes.

Ik doe het anders.. In de eerste instantie haal ik boerenkool op als ik het wil eten. Op een gegeven moment als het gevroren heeft haal ik alles op, mik alles ( gewassen) in een pan en kook het bijna gaar. Dan goed uit laten lekken. Desnoods een nacht. Dat wat ik per keer nodig heb gaat in diepvrieszakken en dan zo de vriezer in. Als ik boerenkool wil eten, haal ik een pakje uit de diepvries, en snij het klein na ontdooien. Zodra de piepers bijna klaar zijn gaat de boerenkool er nog even bij.

Zo deed mams het, en zo doe ik het. Moet er wel bij zeggen dat ik boerenkool alleen als stamppot eet. Misschien als je er andere gerechten mee maakt dat rauw invriezen handiger is?

• 9 months later...

Vraagje van mijn kant. BoerenKOOL, KOOLvlieg, je zou denken van wel, maar is deze ook een gewillige prooi voor de koolvlieg of heeft deze omdat het later in het seizoen is hier minder last van?

Vriendelijke groeten,

Holland