Sandrina Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Ventje heeft boerenkool gezaaid. Veel boerenkool! Is natuurlijk wel lekker, maar uit de winkel al gestript, fijn gesneden en in een zakje is wel verrekte handig Hoe kan ik dat kopiëren? Wat kan ik het beste/eerste doen? Eerst een hele stronk diepvriezen en dan strippen of direct uit de tuin strippen, kleinsnijden en dan evt. diepvriezen? Dat wordt veel boerenkool eten deze winter. Ik heb al rookworsten op voorraad. Binnenkort maar eens het varken slachten voor de spekjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 eerst even invriezen zonder nerven, kort eruit halen en dan verkruimelen in de invrieszak die je hebt gebruikt; eventueel in een ander zakje doen en weer opslaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Ik doe het anders.. In de eerste instantie haal ik boerenkool op als ik het wil eten. Op een gegeven moment als het gevroren heeft haal ik alles op, mik alles ( gewassen) in een pan en kook het bijna gaar. Dan goed uit laten lekken. Desnoods een nacht. Dat wat ik per keer nodig heb gaat in diepvrieszakken en dan zo de vriezer in. Als ik boerenkool wil eten, haal ik een pakje uit de diepvries, en snij het klein na ontdooien. Zodra de piepers bijna klaar zijn gaat de boerenkool er nog even bij. Zo deed mams het, en zo doe ik het. Moet er wel bij zeggen dat ik boerenkool alleen als stamppot eet. Misschien als je er andere gerechten mee maakt dat rauw invriezen handiger is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 toevallig gister boerenkool ingevroren.Ik had ze gewoon gewassen gesneden en hup de vriezer in gedaan Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Vraagje van mijn kant. BoerenKOOL, KOOLvlieg, je zou denken van wel, maar is deze ook een gewillige prooi voor de koolvlieg of heeft deze omdat het later in het seizoen is hier minder last van? Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bearco86 Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Ik heb ergens gelezen dat de boerenkool wel iets minder last heeft van de koolvlieg, niet te min heb ik om mijn boerenkool gewoon koolkragen gezet, liever iets te voorzichtig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted July 12, 2014 Share Posted July 12, 2014 Ok dankjewel! Ik ga t beleven! Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts