Holland Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Een goedenavond allemaal, Het eerste seizoen in de tuinkas zit er zo goed als op. Ik heb een ontzettend goede tomaten oogst en ook een redelijke komkommeroogst gehad. Nu zit ik alvast na te denken over volgend jaar. Ik weet dat je aardappelen in de kas kan planten voor vroege aardappelen, alleen nu vroeg ik mij af of dit wel verstandig was nadat er dit jaar tomaten in hadden gestaan. Opa zei dat tomaten niet meer konden omdat dat dit jaar in de kas stond, maar de aardappel is familie van de tomaat, dus levert dit ook problemen op? Bij voorbaat dank voor uw antwoorden. Vriendelijke groeten, Holland Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Is in feite heel simpel, stop je pooters in emmers-manden of zakken. Achteraf geen gedoe met eventueel dat ze in de weg staan, je kan ze als het buiten beter weer is gewoon buiten zetten alvoor je ze oogst. Als je de plaats nodig hebt voor de tomaten en dergelijke. Ze groeien sneller doordat ze niet in de koudere grond zitten de pooters. Ik had ze in Action emmers staan, lekker dicht bij elkaar en tijdens vorst lekker ingepakt in vliesdoek en gaatjesfolie. Later als er in de serre geen kans meer was op negatieve temperaturen ze verder uit elkaar gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted September 22, 2013 Author Share Posted September 22, 2013 Super bedankt voor je antwoord Neem het in overweging en zou het eens met de "boer" (opa ) overleggen Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 nog een vraagje over aardappels in een emmer maken jullie er gaten in aan de onderkant of halen jullie de bodum eruit? wil het volgend jaar ook gaan doen rianne Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts