Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardappelen in tuinkas na tomaten?

Holland

Recommended Posts

Een goedenavond allemaal,

Het eerste seizoen in de tuinkas zit er zo goed als op. Ik heb een ontzettend goede tomaten oogst en ook een redelijke komkommeroogst gehad. Nu zit ik alvast na te denken over volgend jaar. Ik weet dat je aardappelen in de kas kan planten voor vroege aardappelen, alleen nu vroeg ik mij af of dit wel verstandig was nadat er dit jaar tomaten in hadden gestaan. Opa zei dat tomaten niet meer konden omdat dat dit jaar in de kas stond, maar de aardappel is familie van de tomaat, dus levert dit ook problemen op?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Vriendelijke groeten,

Holland

Vriendelijke groeten,

Holland

Is in feite heel simpel, stop je pooters in emmers-manden of zakken.

Achteraf geen gedoe met eventueel dat ze in de weg staan, je kan ze als het buiten beter weer is gewoon buiten zetten alvoor je ze oogst. Als je de plaats nodig hebt voor de tomaten en dergelijke.

Ze groeien sneller doordat ze niet in de koudere grond zitten de pooters.

Ik had ze in Action emmers staan, lekker dicht bij elkaar en tijdens vorst lekker ingepakt in vliesdoek en gaatjesfolie.

Later als er in de serre geen kans meer was op negatieve temperaturen ze verder uit elkaar gezet.