Ga naar inhoud

Knol selderij, er komt geen knol aan?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die staan misschien iets aan de diepe kant, maar echt niet ( te ) veel.

Knolvorming vind pas laat plaats; is een erg langdurige teelt die knolselder. De mijne zijn wat verder. Begin van knolvorming is te zien, maar ik heb véél eerder gezaaid ( half febr. ).

Denk dat je je geen zorgen moet maken, deze zijn gewoon iets later. Oogst is pas in okt/nov.

Geplaatst:

Mooi, Henk, zo een rood-groene variëteit. Weet je het ras?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Zelfde probleem hier, in de schaduw (van andere groenten) groeit die knol niet. Ook zouden ze bijna altijd water moeten krijgen, goed vochtig houden helpt om knollen te krijgen. Dit jaat opnieuw een poging gewaagd mooi in de zon.

Geplaatst:
Die staan misschien iets aan de diepe kant, maar echt niet ( te ) veel

Mooi. Misschien dat ik bij sommige een centimetertje aarde weghaal. Dan kan ik gelijk even spieken of er vlak onder het oppervlak al wat gebeurt ...

Mooi, Henk, zo een rood-groene variëteit. Weet je het ras?

Alleen sommige bladstelen zijn roodachtig, de planten zien er normaal groen uit.

IMAG086895841403330662.jpg

Ras: Verona White (van 123zaden.nl)

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Gisteren ook even bij mijn knolselderij gekeken hoe het er voor stond.

Wat ik zag daar werd ik niet blij van, ik heb er maar 3 staan maar om alle 3 heen zag ik een gekrioel van mieren als waren het 3 mierennesten.

Ik denk dat ik deze als verloren kan beschouwen?

Iemand nog een idee...ik dacht ik zal er kaneel bij stroeien maar helaas was dat het enige kruid wat ik niet in mijn huisje had ,

vandaag neem ik die mee vanaf huis maar iemand nog een ander idee hierover misschien?

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Dan komt er geen knol aan nee. Meestal teken van bepaalde stress, waardoor plant in bloei schiet.

Mieren doe ik zelf nooit iets tegen, maar kunnen anderen misschien iets over zeggen. Er komt wél een knol aan Connie ?

Zijn ook vast wel topics over trouwens, mieren in je teelt, whatever.

Geplaatst:

Mieren op zich doen feitelijk geen kwaad aan de planten ware het niet dat ze de bladluizen goed verzorgen en beschermen.

Maar toch, als je een mierennest hebt in een pot of vlak bij een plant dan zal deze veel in groei verminderen omdat de mieren hun nest maken in het wortelgestel van de planten, de wortels komen daardoor in lucht te zitten en kunnen geen water of voeding meer opnemen.

Bij mij heeft de mol die taak over genomen, graaft gangen vlak naast de planten en die verslensen dan ook al is de wortel niet geschonden.

Heb toch wat witloof kunnen recupereren door de gangen dicht te trappen en veel water te geven.

Connie, spuit die mierennest vol met water, maar dan echt goed vol hé, dat duurt wel een paar uur hoor, altijd maar bij gieten van als het weg gezakt is, tot de mieren verdrinken of vluchten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...