Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Wat ik nou toch aantrof... deze witte kool: Een hert?! Er stonden wel wat vage pootafdrukken (denken we, moeilijk te zien, en je gaat er toch naar op zoek). De 3 kolen aan de rand van het veldje zijn niet aangeraakt. Ze moesten blijkbaar precies de kool in het midden hebben, en hebben maar een paar happen genomen. Zo vreemd! De moestuin ligt tegen het huis, en we hebben de hele tuin bijna helemaal omheind. Verder is er helemaal geen andere groente aangetast... Zouden ze nu terug komen??? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorg Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Het lijkt er op dat de kolen scheuren omdat ze te groot zijn geworden. Ik denk niet dat het een dier is geweest Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2010 Het lijkt ook meer op een scheur, maar er mist dan wel een heel stuk (een hele 'appelschijf' aan kool). Bij open barsten hoopt er aan de achterkant kool op... toch? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorg Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Ik had dit scheuren ook bij mijn spitskool dit jaar. Ik kan me niet herinneren dat er aan de achterkant kool ophoopte. Quote
DVL Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Ziet er uit als scheuren. Het is een tijdje droog geweest en de afgelopen week is behoorlijk wat regen gevallen waardoor de druk in de kool van binnenuit toeneemt. Witte kool groeit trouwens door totdat deze te groot wordt en scheurt / barst, dus daar kan het ook aan liggen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2010 Jammer, hij was nog niet eens echt groot... Nu eten we maar 2 dagen coleslaw Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erik Geplaatst: 4 augustus 2010 Geplaatst: 4 augustus 2010 Als de kool zelf nog niet echt groot was dan lag het mogelijk aan het door DVL geschetste barsten door van een situatie met weinig water naar een situatie met veel water te gaan. 3 dagen koolsla is ook nogal wat, denk dat je ze wel enkele dagen kunt bewaren. Dan kun je het nog een beetje verdelen over de week Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2010 Gelukkig krijgen we van het weekend een boel eters, die ik wel iets lekkers (hopelijk) voor wil schotelen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.