Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

De laatste weken zijn de tomaten niet echt meer aan het rijpen, dus volg ik een recept van green baked tomatoes. Hierbij worden de onrijpe tomaten gebakken en hier maak ik een pizzasausje van. Dit werd en wordt door vele mensen gedaan, maar nu lees ik op een andere site dat Tomatine en Solomine niet bij verhitting wordt afgebroken? Wat moet ik nu geloven, want ik heb nu net pizza's op, met daarin verwerkt 5 kleine onrijpe tomaatjes uit eigen tuin.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Lekker opeten!

Geplaatst:
  • Auteur

Ik eet ze maar 1x per week, dat scheelt. Ik was al bang dat ik mezelf vergiftigd had ofzo, haha. Ik begrijp dat desondanks deze tomaatjes wel ongezond zijn?

Geplaatst:

Niet zo supergezond dat je er maar van kan blijven eten, maar ik heb nog nooit gehoord van een groene tomatenvergiftiging...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Geniet , met mate...net als van een pilsje

Geplaatst:

geniet met maten...vooral een pilsje

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, ik leef nog en ben gezond. Zaterdag mogelijk de laatste keer, zodra de tomaatjes op zijn, ga ik weer naar de winkel en daar verkopen ze alleen groene. (Wie weet rijpen er nog wel wat)

Thanks voor de berichies.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Wat volgens mij de waarheid is: door verhitting wordt tomatine wel afgebroken, maar niet volledig. Dus inderdaad, geen kilo's groene tomaten eten, dan gaat t mis.

elizabet.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic