Kassiopei Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Ik heb kamille gedroogd voor thee. Lekker, dacht ik, maar....de smaak is niet zacht geworden zoals ik ken van kamille, maar heel bitter.Ook de gedroogde bloemen hebben een heel scherpe geur.Alsof het veel te geconcentreerd is geworden, en daardoor bitter. Waar zou dat aan kunnen liggen? Hoe ik geoogst heb:Ik ben een tijd lang elke dag de tuin in geweest met een schaar om de bloemen eraf te knippen.Daardoor zaten er veel bloemen bij die net open waren.Misschien ligt het daar aan?Ben benieuwd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Een voor de hand liggende vraag is : Welke kamille heb je staan ? De Echte Kamille = zoetigDe Roomse Kamille is bitter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kassiopei Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Goeie vraag... Het zakje was leeg en weggegooid, dus de bestelling in de mailbox opgezocht... en gevonden.Het is toch de echte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Waar besteld? Het kan natuurlijk dat het verkeerde zakje is geleverd. Maar de roomse groeit wel echt anders dan de normale... Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kassiopei Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Het was biologisch zaad, van zahra seeds, ik zal eens kijken of ze daar ook de roomse verkopen.Kun je misschien beschrijven hoe anders die groeit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Die roomse groeit heel laag, kruipt over de grond. De normale wordt wel hoger. En de roomse is een vaste plant, maar goed... dat zie je er niet aan af natuurlijk Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kassiopei Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Ah, dank, dan is het toch echt de echte Het is zo sterk dat zelfs een klein beetje in een slaaptheemengsel de thee verprutste, ik proefde alleen nog dat heel bittere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts