jootje Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 Dat begrijp ik, dat jij nu een duurdere hebt, maar je hebt het goedkope apparaat heel wat gebruikt!Jij pakt hele varkens achter elkaar in. Ik ga het gewoon gebruiken als het zo uitkomt, en ik ben nieuwsgierig of de groente lekkerder blijft. Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 Ik heb er ook een van de lidl. Het platte pieletje dat om het zakje gaat is een beetje stuk maar hij doet het nog steeds. Ik heb door de test van Taartrina wel begrepen dat het kopen van duurdere en dikkere zakken het proces van vacumeren beter doet verlopen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 Die nieuwe van ons, en de oude van de Aldi, had niet zo'n plat pieletje. Maar ik weet wel wat je bedoelt ja. Ik verplaats dit straks wel even naar het vacumeer-topic. We hebben die van de Aldi erg veel gebruikt inderdaad Jootje. Ik vacumeer ook vaak de ene helft van een kaas als ik die aansnijd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 Als ze ooit bij de Aldi te koop zijn wil iemand me dan waarschuwen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 Doe ik, want ik zou nog wel een goedkope back-up willen voor als onze huidige toch kuren gaat geven halverwege het inpakken van een heel varken.... Ik hoop dat het dan dezelfde is als die we toen hadden, die was wel fijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 (aangepast) Als ze ooit bij de Aldi te koop zijn wil iemand me dan waarschuwen?Google wist me te vertellen dat die vacumeerapparaten van de Aldi tot en met 2014 rond half augustus werden aangeboden. Dit jaar nog niet gezien, dus misschien binnenkort? 15 augustus 2015 aangepast door Gast Quote
jasmin Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Ik volg de aanbiedingen voor het vacumeerapparaat ook, ook nog niets gezien. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
speets Geplaatst: 16 oktober 2015 Geplaatst: 16 oktober 2015 Ik betwijfel of de Aldi dat ding nog wel aanbiedt. Ik heb dit najaar ook geen broodbakmachine gezien. En die lekkere dropijsjes van vorig jaar zijn er ook uit Beetje rondgegoogled: volgens deze site kun je beter geen goedkoop apparaat kopen. Ze zeggen bijvoorbeeld over de Bestron/Clatronic (was die niet van de Aldi/Lidl?): "In een vacuümapparaat verwacht je minimaal een vacuümpomp. De Bestron DBS827 / Clatronic FS3261 heeft geen vacuümpomp, wel heeft hij een soort stofzuigermotor die de lucht uit het vacuümzakje trekt." Ze raden er een aan van ongeveer €75, dus die heb ik besteld. Er gaat hier binnenkort een berg vlees verwerkt worden en dan wil ik een goeie Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 16 oktober 2015 Geplaatst: 16 oktober 2015 Nee, dat merk is niet wat de Aldi verkocht. Ik weet even niet meer wat voor een 'merk' er op stond. Maar er zat echt niet zo'n lullig stofzuiger tuutje in. Hij werkt erg goed, totdat je er een heel varken mee in wilt pakken op 1 dag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Heeft hij het begeven Jorieke? Ik zit ook op de aanbieding van de Lidl te wachten.Misschien moeten wij de Lidl eens aanschrijven of....als wij het merk weten gezamenlijk inkopen bij de fabrikant. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Ja, die van mij is kapot gegaan. We hadden hem ook wel echt te hard laten werken hoor Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Was het (g)een Silvercrest ? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
JudithD Geplaatst: 27 oktober 2015 Geplaatst: 27 oktober 2015 Heb zojuist een La.Va V.400 Premium met diverse zakken en rollen erbij gekocht. Wilde al jaren zo'n apparaat en heb nu maar de knoop doorgehakt. Ik heb er erg hoge verwachtingen van. We gaan er niet alleen zaadjes, groentes en kruiden etc mee vacumeren (wanneer de moestuin er eindelijk is) maar ook bijvoorbeeld de verzamelobjecten van manlief. In de tussentijd erg handig voor vakanties, we moeten door allergieën en huisdier altijd veel meenemen. Het scheelt nogal of je zakjes na gebruik kan weggooien of grote bakken mee terug moet nemen. Heeft iemand nog goede gebruikerstips in het algemeen, ik weet bijvoorbeeld al dat je de rand van de zak eerst zo'n paar centimeter omvouwt voor een betere seal. Quote It ain't what you do, it's the way that you do it
Jane Doe Geplaatst: 27 oktober 2015 Geplaatst: 27 oktober 2015 Juiste volume zak (niet te groot maar ook niet te klein), schoon waar geseald wordt. Juiste druk, tijd en sealtijd instellen, als dat mogelijk is. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 december 2015 Auteur Geplaatst: 4 december 2015 Ze schijnen deze week in de aanbieding te zijn bij de Lidl? Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 december 2015 Geplaatst: 4 december 2015 Ik heb er een van de Lidl, maar dat pieletje dat de lucht uit de zak zuigt breekt snel af. Wat bedoel je Judith, met de rand van de zak omvouwen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
speets Geplaatst: 4 december 2015 Geplaatst: 4 december 2015 Voordat je de zak vult, de rand binnenstebuiten vouwen. Dan blijft dat stuk, waar de las komt, schoon/droog (hoop je dan ). Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
JudithD Geplaatst: 4 december 2015 Geplaatst: 4 december 2015 Ik sla de bovenrand van de zak zo'n 5-8cm rondom naar buitenom , afhankelijk van de grootte van de zak. Net als een opgerolde broekspijp. Dan blijft dat gedeelte schoon als je de zak vult, vervolgens weer terugvouwt en dan sealt. Dan heb je veel minder kans dat de seal niet goed is. Ik doe het de hele tijd al zo, en dat bevalt uitstekend. Vooral als ik de brokjes van de hond samen met de olie in een zakje stop en dan seal, is het heel erg fijn dat die rand omgeslagen is geweest. Makkelijk voor diegenen waar ze dan in pension is, zakkies losknippen, klaar. Afgepaste hoeveelheid voer met de juiste hoeveelheid olie. Ik had dat ding echt jaren eerder moeten kopen Gisteren en vandaag nog twee mega kerststollen met spijs gemaakt en beide geseald. Eentje ook gevacumeerd en daarna in de vriezer, andere alleen geseald. Quote It ain't what you do, it's the way that you do it
appelvrouw Geplaatst: 5 december 2015 Geplaatst: 5 december 2015 Ah zo, goede truc! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 december 2015 Auteur Geplaatst: 9 december 2015 Ik heb er nu een van de Lidl nu zat er een rol zakken bij maar ik had ook nog andere liggen maar die werken dus niet op deze machine.Er zit in het info boekje een bon waar je zakken mee kunt bestellen maar iemand enig idee waar ik ook gewoon de zelfde zou kunnen kopen?Bij verschillende Lidls geweest en overal waren de zakken uitverkocht eerder dan de machines. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 december 2015 Geplaatst: 9 december 2015 Heb je er een foto van? Van het apparaat? Binnenkant? Ik heb op de site van de Lidl niets gezien de afgelopen tijd? Ik bestel mijn plastic bij www.marmelot.com. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 9 december 2015 Geplaatst: 9 december 2015 Bij mijn weten bestaan er 3 soorten machines:- Professioneel, met vacuümkamer. Zowel de inhoud als de omgeving wordt vacuüm, geen gedoe met vloeistof die eruit gezogen wordt- Consument, vacuüm wordt over de breedte van de zak gezogen. Daarvoor zijn wel zakken met wafelstructuur nodig, met gladde zakken kun je geen vacuüm zuigen. Zo eentje heb ik. (met gladde zakken kun je wel alleen sealen, voor b.v. sous vide).- Consument, vacuüm wordt gezogen m.b.v. een slangetje. Ik weet niet welke zakken je daarbij nodig hebt. Volgens mij heeft Appelvrouw er zo een. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 december 2015 Auteur Geplaatst: 9 december 2015 Heb je er een foto van? Van het apparaat? Binnenkant? Ik heb op de site van de Lidl niets gezien de afgelopen tijd? Ik bestel mijn plastic bij http://www.marmelot.com. Stond in de Lidl folder: http://flyer.lidl.nl/ceec3e20-c5d5-4773-8293-d06333fc4135/#/12 De zakken zijn niet glad. Quote
speets Geplaatst: 10 december 2015 Geplaatst: 10 december 2015 De Lidl heeft 5 regio's. De aanbiedingen uit hun folders verschillen per regio. Angela woont in Brabant, dus wij hebben niets aan haar link. Hopelijk komt die aanbieding de komende tijd nog naar Gelderland. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Nu het seizoen weer gaat beginnen denk ik toch over een iets beter apparaat. Mijn Lidl is vrijwel versleten. Die van Henk bv de Alvacc F 110 die kost iets van 70 euro?Kan je daar bv ook aardbeien mee vacumeren zonder ze te pletten? Dat zal dan kunnen omdat je de kracht van het vacumeren kan instellen?Het zelfde bedrijf heeft een duurder apparaat de P 250. Zou dat voor een moestuinier niet een te uitgebreid apparaat zijn?Ik wil er voornamelijk mijn groente mee vacumeren zodat die op smaak blijft, verder wat vlees en kaas. Ik zie me niet zo snel potjes vacumeren.. Heeft iemand ervaring met apparaten van safefood? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.