Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Seal apparaat, wie?


angela

Aanbevolen berichten

Ik heb het apparaat van de lidle gekocht dat ik maar zakken tot 28 cm breed erin kan doen. Rollen van 30 cm bestellen heeft dus niet zo veel zin ben ik bang. De koe heeft gelukkig geen flinke karbonades. Het is veelal suddervlees, al in kleine stukken. Gehakt, biefstuk en worst. Dus die hele grote hompen vlees zijn het gelukkig niet. Gewoon veel kleine stukjes dus veel zakken heb ik wel nodig.

 

Ik heb net een bestelling voor het hele forum gedaan dus niet zo veel zin om dat weer op te zetten voor een andere webshop. Dus mee liften heeft nog niet zoveel zin Henk tenzij iemand zich aanmeld als besteller anders bestel ik zelf on dat ik hoor dat ik toch wel meer dan 1 rol.moet bestellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 3 maanden later ...
  • 8 maanden later ...

Mijn Lidl vacuum machine heeft kortsluiting veroorzaakt natuurlijk net halverwege de koe die ik aan het verwerken was... ik ga nu opzoek naar een wat sterkere machine. Ik zag dat jorieke een la va had ? Bevalt die nog steeds? En Henk een alpax? Hoe gaat het daar mee? En verwerk je geregeld kilo's achter elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n La Va ja. Werkt top, 2 varkens op 1 dag verpakken is geen probleem. Maar goed, best wel een prijskaartje zo'n machine. In mijn geval verdien ik dat terug met de verkoop van het vlees. Er zijn geloof ik ook wel modellen voor iets minder intensief gebruik, die nog steeds vele malen beter zijn dan zo eentje van de Lidl (of Aldi ofzo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds de Allpax F110. Doet het goed genoeg, iets beter dan die van de Lidl. Beide misschien minder geschikt voor veelgebruik.

De Allpax P250 lijkt me daarvoor beter geschikt, die is wel duurder, en groter. Maar goed, die ken ik niet uit eigen gebruik. Net zoals types van andere merken.

Bij het invriezen van vlees vind ik de vacuum zuigkracht van minder belang. Vaak breek ik toch ietsje eerder af, om te voorkomen dat er vocht onder de lasnaad komt.

 

Allpax F110: https://welke-kiezen-kopen.nl/vacuum-apparaat/fabrikant/allpax/review-allpax-f110-p1

Allpax P250: https://welke-kiezen-kopen.nl/vacuum-apparaat/fabrikant/allpax/review-allpax-p250

 

O ja: zakken zijn voordeliger in gebruik dan rollen, en makkelijker. Een enkele rol op voorraad is wel makkelijk, voor af en toe een raar groot formaat.

O ja: De gewone AllPax zakken hebben een grovere structuur dan die van Marmelot, daardoor wordt er meer en makkelijker vacuum gezogen. Dat kun je ook zien als een nadeel: er piept sneller wat vocht richting de plek voor de lasnaad.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de tips ! Ik hoef gelukkig niet twee varkens op een dag te verwerken. Maar 20 kilo vlees moet hij toch wel aankunnen. Ik las dat je met de alpax f1100 ook wel door kon gaan. Ze hebben het getest net 12 zakken achter elkaar. Zoiets doe ik ook ongeveer elke keer. En dan stop ik eerst weer een nieuw deel vlees in zakjes. En die vacumeer ik dan weer allemaal achter elkaar.

 

Zou fijn zijn als dat kan want die is een stuk kleiner en dus beter ip te bergen en de opberg ruimte voor die rollen vind ik niet nodig

 

Kan je wel gewoon dr zakken van marmelot in de alpax gebruiken ? Ik heb die met dr grove textuur. Want dr meeste bestellen daar toch ? Zou anders wel balen zijn want ik heb net allemaal nieuwe zakken natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...

Omdat ik tóch bezig was (11 november kortingsdagen)... vacuumrollen besteld via AliX. Ben benieuwd. :cool:

Heb deze winkel gekozen (of had geen zin om nog verder prijzen te vergelijken):

https://nl.aliexpress.com/item/4000261957262.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2b434c4do9p69X

Géén verzendkosten maar waarschijnlijk wel een lange levertijd op de koop toenemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja zeg, tuuuuuurlijk nét als ik bij AliX besteld heb omdat ze bij de Lidl niet waren. :lol:

 

En zie dat deze vacuumeermachien een nieuw model is. Blijkbaar had ik dus nog één van de laatste oudjes te pakken:

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Vacumeermachine-Wit/p100307322001

 

Wat zijn nu de verschillen, behalve de prijs?

In ieder geval het aantal watjes. De oude 125 en de nieuwe 160. Maar de rest? Lijken wel wéér meer knopjes op te zitten. ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...
Op 13-2-2016 om 11:43, speets zei:

Ik heb ook de Allpax 110

 

... al 7 jaar inmiddels.

 

Ik gebruik hem niet veel, maar ik moet al wel een paar jaar de deksel naar beneden duwen tot hij vacuüm zuigt, want dat kan hij zelf niet meer.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later ...

De Lidl heeft ze weer, voor €25, met slangen en adapters, een reserve-afdichtring en een (brede) rol zakken die geschikt zijn voor sous-vide.

Mijn vorige begon te haperen en trok steeds slechter vacuüm. Ik moest steeds harder op de deksel duwen.

Deze heeft nokjes waarmee hij zelf de deksel vastklemt.

 

Hij heeft ook meer mogelijkheden (dan mijn oude): zacht fruit en vochtig spul (dan sealt hij extra lang) en de mogelijkheid om speciale dozen, bekers en zakken vacuüm te trekken met die slang.

 

En hij is maar half zo dik als de vorige.

 

Zie de links van Erny en Loes.

  • Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...