Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

probeer hola unblocker eens te installeren met firefox bijvoorbeeld

dan kun je doen of je uit NL komt, werkt prima ook als je een UK of US film wilt zien

Geplaatst:

Mensen let op,

Het kan zijn dat haar website op een server staat die door internetproviders is ge-blacklist. Daar hebben de eigenaren van de website weinig grip op, blacklisters zijn onbereikbare rare internationale organisaties. Internetproviders kunnen hier moeilijk omheen, en met de meeste browsers/danwel allemaal kom je er simpelweg niet meer op. Daarbij komt dat dus e-mail ook niet zou kunnen worden afgeleverd.

De verkoper van hobbyzaden weet daar waarschijnlijk niets vanaf, de oplossing voor hem/haar zou zijn hun website naar een ander IP adres te verhuizen of een geheel andere server. Technisch geneuzel terzijde, als ik zo de reacties lees in dit topic is het een sneue toevalligheid en denk ik niet dat je het zomaar bij Lisa (??) kan leggen, mocht ze geblacklist zijn of op een server staan die er een zooitje van maakt.

Geplaatst:

Zou ook best kunnen dat haar website door verouderde software virussen bevat. Als ik hem bezoek krijg ik namelijk een melding dat ik een trojan horse heb (en dat de weer direct verwijderd is). Tijdje terug werd mijn website ook nog geblokkeerd door m'n hostingsbedrijf, omdat er een virus op was gekomen. Dat virus kwam d'r op omdat er een lek ontstond, omdat ik bepaalde software niet geupdate had Best kans dat Lisa haar webshop-systeem bijvoorbeeld verouderd en niet geupdate is, waardoor je zoiets krijgt.

En dat Hongarije op de zwarte lijst staat.. Zou me ook niks verbazen als daar nog andere redenen achter zitten. Stel een hostingsbedrijf ontvangt uit Hongarije veel virussen/hackers etc. dan kunnen ze beter gewoon zorgen dat er niemand uit Hongarije meer op kan komen, want zoveel bezoekers uit Hongarije zullen er nou ook niet op een .nl domein komen. Bespaart een hoop overlast (en kosten).

Geplaatst:

Toch gebeurt het, zeker gezien de overheden vér achterlopen op de technische ontwikkelingen en keer op keer voor dikke *** staan als er weer iets gebeurt. En idd Dennis, dat is nog één van de vele mogelijkheden.

Trouwens, nu een paar uur later, kom ik er ook niet op. Ook via een proxy geeft de pagina nu een 403. Een hele hoop aan de hand op de server dus, wat is de vraag. Jammer voor ze, ik hoop dat ze dat zelf ook doorhebben...

• 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Het probleem is (volgens mij) niet dat er een trojan aanwezig is, maar dat er een fout zit in de 404 error.

Als je een willekeurige fout maakt in de site krijg je een 500 error

http://www.hobbyzaden.nl/typemaariets

En dat wordt gezien als een mogelijke trojan door de software van bitdefender, maar dat is volgens mij een onjuiste classificering.

Een andere fout is dit stukje script

function dnnViewState(blablalblalblablabllablbalablba)
{
var a=0,m,v,t,z,x=new Array('9091968376','8blablblalblalbab
for(v=0;v<m.length;){t+=m.charAtsaddffsd(v++);
if(t.length==2){z+=String.fromCharCode(parseInt(t)+25-l+a);
t='';}}x[l-a]=z;}document.writeblablblalblalblb('<'+x[0]+' '+xfassfdfdsafsd[4]+'>.'+x[2]+'{'+x[1]+'}</'+x[0]+'>');}dnnblablalblViewState();
</script>

Ook dit is een "flalse positive"

Zie http://webdesign.innertruth.net/blog/avast-virusscanner-geeft-virusmelding-joomla-site-dnnviewstate voor details

Dus nee, er is geen trojan aanwezig.

p.s. ik heb het maar aangepast, maar eigenlijk is het wel triest dat een virusscanner het zich kan permitteren om dit soort fouten te maken, en dat we dit "oplossen" door een script aan te passen

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...