greetje Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 met wat oude planken en gaas heb ik samen met mijn schoonzoon het volgende vogelvoerkastje gemaakt:benodigd wat stukjes plank, schroeven, wat gaas,een stokje, verder voor de vulling:leeg pindakaaspotje [of iets dergelijks] muesli en wat havervlokken, frituurvet en een plak oud brood:zoals je ziet is het broodplankje afneembaar, stuk makkelijker met vullen en evt. resten te verwijderen en is ook te vullen met pinda's natuurlijk of andere lekkere vogelhapjes Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Leuk creatief vogelvoerhuisje. Alleen het lege pindakaaspotje zit vol? Je kunt ook een (bloem)potje maken en daar elke dag een lik pindakaas in doen, anders is deze pot misschien snel leeg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted November 3, 2013 Author Share Posted November 3, 2013 huub......ik geef de vogels geen pindakaas en om speciaal vogelpindakaas te kopen gaat me te ver, dus ik deel mijn eten met de meesjes en musjes en een manke scholekster en als het potje leegraakt vul ik het weer en.....ik heb nog wat plankjes en gaas, dus eens kijken wat ik verder nog kan creabeeïen was ook even om te polsen wat jullie zoal maken Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Leuk gedaan. Het is altijd leuk om te zien wat er aan vogeltjes in je tuin komt dan. Ik heb een zelfgemaakt Zweedse villa voederhuis hangen,en vorig jaar een krans (die gesloopt werd door een vlaamse gaai),en ik maak altijd vogeltaartjes.Op dit moment ben ik een (gekocht) pindakaaspothoudertje aan het mozaïeken voor mn schoonvader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted November 4, 2013 Author Share Posted November 4, 2013 dat ziet er mooi uit indy! ik zal mijn schoonzoon wel even stangen.........zo wil ik het ook Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Een kastje heb ik niet voor het voeren, maar ik heb een open volière gemaakt.De vogels zitten al in de boom bij buurvrouw te wachten als ik ze ga voeren... In de potjes doe ik een mengsel van goedkope mensenpindakaas en dure vogelpindakaas. Ik weet, zout is niet goed voor ze, maar ze eten ook broodkruimels en daarin zit ook zout... Tevens strooi ik wat strooivoer in de schaal en op de bodem en zorg ik dat er altijd een verse vetbol in het groene netje hangt. Ik ben nog niet binnen en ze zitten er al bij. Het vogelbadje / drinkbad heb ik vernieuwd, uitgehouwen uit een gipsblok met een waterdichte laag van vette speelgoedklei. Zomers en 's winters wordt er naar hartenlust gebaad. Edit: ik zie dat het wel iets off topic is, ik heb nl geen kastje, sorry... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts