Essie28 Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ik denk dat dit bergamot is, maar ik weet het niet zeker. Ik heb hier namelijk vorig jaar twee plantjes van geplant in de voortuin en die zijn zich denk ik nu aan het verspreiden over heel mijn voortuin als het zo door gaat. Ik weet gewoon niet meer precies hoe die eruit zagen vandaar de vraag! Nog een vraag. Hebben jullie hier wel eens iets mee gedaan in de thee en zo ja welk gedeelte van de plant?Vorig jaar toen hij mooi in de bloei stond gingen we op vakantie. Zo jammer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ja, ziet er uit als bergamot.Ik heb ook pas net een plant, nog nooit gebruikt. Ben ook benieuwd! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Heb hem even opgezocht, ziet er inderdaad uit als bergamot. Mooi decoratieve plant, trekt veel bijen aan en staat de hele zomer in bloei.Standplaats: halfschaduw, maar verdraagt ook een zonnige plaatst mits de grond maar niet uitdroogt.In de winter beschermen met een mulche tegen de vorst. Voor de rest niet veel bijzonderheden. Je vraag over wat in de thee moet kan ik niet beantwoorden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chana Posted September 26, 2021 Share Posted September 26, 2021 Hebben jullie hem inmiddels voor thee gebruikt en hoe bevalt dat? Ik lees dat je blad en bloem kan gebruiken. Blijft die geur en smaak houden na drogen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted September 26, 2021 Share Posted September 26, 2021 Bergamot in Earl Grey komt van de citroenen, niet van de plant. Die eigenlijk Monarda heet. Verder is dit een onderwerp waar 10 jaar geleden voor het laats activiteit was, dus ik weet niet of er heel veel reacti gaat komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts