Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van mij mag je óók alles weten hoor Aalterse. Niks geen gekkigheid hier. Beiden staan buiten op een klein bed wat ik daarvoor geprepareerd heb van de winter. Goede vrij diep losgemaakte grond met op 20cm diepte wat oude paardenmest er in, niet te veel.

Vroeg de preitjes naar buiten op het bed ( weet niet meer wanneer, maar valt na te lezen ) en heel af en toe es water de afgelopen droge maand. Vorige week voor het eerst bijgemest, nu de 1e keer dus, met brandnetelgier. De verhouding die mij de juiste lijkt. Volgende week nog es.

Tja weet niet hoor. Niks geks aan toch ? En de mijne zijn zo dik als die van Appelvrouw denk ik. Wij zweven ergens op plaats 5 ofzo, van de mensen die af en toe wat laten zien.

Geplaatst:
En toch verdenk ik er enige kwekers ervan dat ze niets willen prijsgeven om de wedstrijd te winnen.

Tjonge ik dacht dat ik alles gezien had (of gelezen)..maar een wantrouwende Belg ..geloof je Denollanders niet?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Tjonge ik dacht dat ik alles gezien had (of gelezen)..maar een wantrouwende Belg ..geloof je Denollanders niet?

Appelvrouw, van mijn vader zaliger heb ik wat geleerd hoor.

Die zei steeds; "Als ge met een Hollander zaken doet, en hij heeft u niet bedrogen, dan is hij het vergeten"

Hij kon het weten want hij deed zaken, ook met Hollanders.

Jaja, we hebben ook onder Hollands bewind gezeten hé.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
Schrijf mij maar uit deze wedstrijd.

Volgens mij heeft het toch geen nut om nu nog prei te zaaien.

Of kan het nog steeds ???

Ik zou zeggen: zaaien. Dan zullen we zien of het nut heeft. Misschien gaat het wel goed, en hou je er komende winter er paar lekkere preien aan over. Wie weet worden ze nog dik ook, dus geef het een kans en waag het erop!

Geplaatst:

Overigens: minimaal 1x een foto van tijdens de teelt ? Dan mogen er een hele hoop deelnemers es een fotootje plaatsen

Geplaatst:

Tja, er is altijd een gedeelte dat afhaakt. Er kan nog wat komen, misschien wachten deelnemers echt wel tot er wat toonbaars groeit voor op de foto.

Kan niet zomaar in de lijst deelnemers gaan schrappen die tot nu toe niets hebben laten zien. Het is ook nog lang geen 31 oktober.

Dan maar weer eens een kleine fijne prei van mij...

buitendoen657739121401398386.jpg

Geplaatst:

Nou hier is dan een fotootje van voor de teelt.

Morgen probeer ik ze in de volle grond te zaaien.

Ik heb alleen gedroogde koemest korrels, maar die moet ik dus onder de zaden gooien, als ik het goed begrepen heb.

SAM628193291401143950.JPG

Zou dit veldje groot genoeg zijn ??? Dat omgespitte stuk wel te verstaan.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

IMG767080601401423635.JPG

IMG767136051401423664.JPG

IMG767294181401423687.JPG

Dat zijn de drie dikste, zijn meer dan 25mm

En dit zijn dan een paar foto's voor Monica die van lelies houd.

IMG766416101401423849.JPG

IMG766996741401423874.JPG

Daarmee ziet ge wat ge gekregen hebt.

De anjers zien er zo uit,

IMG767312451401423927.JPG

Geplaatst:

Zoals sommigen misschien wel gelezen hebben ben ik een tijd terug al mijn zaden kwijt geraakt waaronder de wedstrijd zaadjes.

Nu heb ik door middel van aardige forumleden mijn zaden weer op orde en ook weer mammoet zaadjes die ook al gezaaid zijn, maar dus vele malen later dan ik gepland had waardoor ik afhaak voor het wedstrijd element.

Jammer maar helaas.

Wel vind ik het erg leuk om te zien hoe het met jullie mammoeten gaat, sommigen zijn al echt groot

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Weet niet of je dat moet doen. Je kunt ook voor de lol meedoen. Ik neem aan dat je die extra zaadjes hebt gekregen van andere leden, omdat ze graag hadden dat je mee deed. (Gok ik)

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Ja en je weet toch niet wat ze nog gaan doen?

Misschien houden ze er wel helemaal niet van om al zo vroeg gezaaid te worden en gaan de preien die nu zo hard gaan, straks helemaal over de kop terwijl de jouwe nog fier aan het groeien zijn.

Gewoon meedoen, zou ik zeggen!

Geplaatst:

Die dikke prei word niet gezaaid maar geplant, komt van 'Grass' de ontkiemde zaadjes op de zaadbol van de moederplant. Dus ipv te zaaien in december worden die al in november geplant, wat nog véél vroeger is.

Maar, men weet nooit hé.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...