Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, maak je geen zorgen Jet. Jouw prei bent met afstand vast een stuk verder dan de mijne. Morgen een nwe update van je ?

Hoe dik is nu die van Aalterse eigenlijk. En waar blijven alle anderen ?

Geplaatst:

Ik ben net even wezen meten. 10 dagen geleden was de omtrek precies 9 cm, nu 9,6. Een groei van ongeveer 6,7%. Als dit doorzet tot eind oktober dan zou ik toch boven de 15 cm uit moeten kunnen komen. Niet genoeg om te winnen, maar wel genoeg om eens lekker van te kunnen eten

Geplaatst:

Ben beschaamd om hier nog iets te schrijven, de schade dat die mol doet is echt ongelooflijk en ik kan hem maar niet pakken, doemme toch!

Gisteren nog eens de bemesting gemeten en dat was te laag, beetje in water opgeloste koemestkorrels er bij gegoten en goed met water doorgespoeld, nu is het weer het groene ledje wat brand.

Heb er drie van rond de 25cm, dus geklopt door appelvrouw tot nu toe.

Zit er hier geen goeie mollevanger bij? Wat die al allemaal kapot gewroet heeft, ongelooflijk.

Haja, van die koemestkorrels, daar zit verdorie veel zand in hoor, ik keek er raar van op hoeveel er in mijn emmer bleef liggen, zand aan de prijs van mest, goeie winst zou ik zeggen. Of is bedriegt de boer beter?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vervelend van de mol, heer Willy...

Ik heb eens gelezen dat lappen katoen die in brand gestaan hebben, die in de molsgaten leggen als ze nog schroeien, de mol zou afschrikken, brandgevaar! Elke dag verversen. Misschien is dat het proberen waard?

En troost u, mijn dikste (of minst dunne) prei is slechts 11,5 cm in omtrek...

Geplaatst:

De dikste prei heeft nu de m² bak voor zichzelf, hij duldt geen meeëters meer:

DSC0687425871408661162.JPG

Rondom de dikste prei een geul gemaakt en die volgegooid met iets verdunde vloeibare mest.

De opvreters mogen in een ander stuk tuin doorgaan:

DSC0687537961408661341.JPG

Eens per week opmeten, als dit zo doorgroeit belooft het wat:

DSC0687636131408661384.JPG

Nog geen week en het streepje zit nu een paar cm verder:

DSC0687726721408661413.JPG

De omtrek is om precies te zijn 142 mm.

DSC0687993891408661771.JPG

Alle planten en de grond rondom ingespoten met biologisch insectenmiddel.

Geplaatst:

De groei lijkt er bij mij anders al aardig uit te gaan. Heb niet het idee dat er heel veel nu bij komt.

Vind die ene bij jou er erg mooi bij staan trouwens

ben ik wel benieuwd: ' biologisch insecten middel ' . Wat is dat ? Om de beestjes enzo te verwennen ?

Geplaatst:

@ Bit, herstel: biologisch (hier had anti moeten staan eigenlijk) insecten middel moet zijn: insecten bestrijder. Het was uit mijn hoofd, de spuitflacon stond in de kast. Kaliumzout en vetzuur zit erin, dus vast niet zo bio. Scherp opgemerkt.

Geplaatst:
De dikste prei heeft nu de m² bak voor zichzelf, hij duldt geen meeëters meer:

DSC0687425871408661162.JPG

Rondom de dikste prei een geul gemaakt en die volgegooid met iets verdunde vloeibare mest.

Ziet er goed uit Huub
Geplaatst:

Bij mij is die ene prei gisteren half opgegraven door de woelmuis. Heb m weer rechtgezet.

image44871408959240.jpg

Geplaatst: (aangepast)

De prei die ik bij de buurvrouw heb gezet is echt heel lastig te fotograferen..ik had het al gedaan vorige week maar ik kreeg te horen dat ik het witte gedeelte moest fotograferen.Omdat de prei tamelijk scheef staat en de tweede er vlak op is geplant was dat niet gemakkelijk. We hebben voorzichtig een centimeter of 6 aan aarde weggegraven en deze foto kunnen maken

IMG854063881408997144.JPG

Deze foto is van vorige week zo staat hij erbij..zijn broertje is niet meer dan een centimeter of 15..denk ik we hebben hem niet opgemetenIMG840115231407687195.JPG

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik denk dat je op kop loopt met die Joekel Jet

( gemeend serieus , niet uit dollen : ik zou die kleinere / dunnere weghalen ( heb ik tenminste wel gedaan ))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...