essiebes Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Mijn appel en mijn kersenboompje beginnen al goed uit te lopen. Maar de peer (pyrus communis) en de pruim (prunus domestica) doen nog niks. Echt niks. Nou is de plaats waar ze staan toch wel een stuk minder zonnig dan ik dacht, dus daar kan het natuurlijk aan liggen. Volgend jaar ga ik ze ergens anders planten. Maar ik dacht dat in elk geval de peer een vroege bloeier is. Dus er horen toch op zijn minst wel wat blaadjes aan te zitten nu? ik hoop dat ze nog wat gaan doen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Peren staan hier al te bloesemen. Maar fruitbomen zijn rare dingen. Dus gewoon nog een paar weekjes afwachten. Kan nog van alles gebeuren. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Oke dan zal ik nog niet depressief worden Het zal dan wel komen doordat ze niet zoveel zon krijgen, dat ze het pas laat gaan doen. Volgend jaar dan maar op een beter plekje (ik heb al besloten waar ze dan komen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ok! Als je nou te erg twijfelt dan kun je het volgende doen. Doe het niet te vaak, het is niet zo heel goed voor je boom, maar het is ook weer niet zo dat hij er meteen dood aan gaat Krap een klein stukje op een tak open met je nagel (hoe kleiner, hoe beter. Ik doe altijd echt een mm). Is hij van binnen helder- en licht groen. Dan doet hij het prima, maar is hij gewoon lui. Is hij grijs-groen of zelfs bruin. Dan is 't niet zo goed. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Oh en Frank (als je dan toch online bent ), ik zat even te googlen over fruitbomen verplanten maar ik vond niet echt veel. Die kleine boompjes staan er pas een paar maanden in. Kan ik die dit najaar verplanten? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden dan? Oh en dat krabben ga ik morgen maar eens doen dan! Bedankt voor de tip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ja hoor. Kun je gewoon verplanten na een jaar. Misschien wat rondsteken..? Even navragen aan m'n pa hoe hij het zou doen. Die is daar beter in Je hoort het morgen wel van me. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Dankjewel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Net aan de bomen gekrabd en ze zijn heel licht groen van binnen. Ze zullen dan wel flink lui zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 onze pruimenboom is ook nog niks aan te zien, zoals elk jaar.. begint hier meestal pas ergens halve wege april/eind april actief te worden dacht ik. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 AHA Dennis dat is precies het antwoord waar ik op zat te wachten Ik ben weer helemaal blij en ik heb weer hoop. Bwahaha ik weet wel dat ik superkinderachtig ben hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 gewoon geduld hebben, zolang de boom niet dood is geen paniek denk ik altijd Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted April 2, 2011 Author Share Posted April 2, 2011 Ik zag net een piepklein uitlopertje aan de peer en ook al aan de pruimenboom. Dus het gaat goed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Ben direct gaan kijken, ik ook heeeel klein beetje beginnen de knopjes open te gaan! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts