Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat ik deze vragen op een verkeerde plaats had staan, zet ik ze nu maar even op de plek waar ze horen!

Ik heb een paar vraagjes:

ik heb het tuintje nu schoon en ben begonnen om hem om te spitten, na vijf rijen was ik er al achter dat me dat niet gaat lukken!

Dus is er iemand geweest die hem voor mij heeft gefreesd heeft en gaat hem later ook nog voor mij omploegen, maar ik moet eerst nog een goot graven.

Dat grapje kost me €25.00... wat denken jullie is dat duur? ik vind het eigenlijk wel meevallen.

Daarna moeten er nog 16 kruiwagens compost op (advies van de vereniging) en dan kan de winter komen. Die compost wordt door de vereniging geleverd en schijnt van hoge kwaliteit te zijn. Dit kost €1.60 per volle kruiwagen, vonden jullie dat een redelijke prijs? En harken jullie die compost in de grond of laten jullie het eerst de winter door op liggen? hoe doen jullie dat? (bij de vereniging verschillen de meningen nogal.)

Geplaatst:

Denk dat hier op het forum de meningen ook nogal verschillen hoor !

Als de compost nu moet, zou ik het op de tuin aanbrengen nadat ie geploegd is. Dan in maart/april nog een keer de frees erover en aan de slag.

edit:@ Wilmer: de maat van zijn tuin kan je zien op zijn update bv

Geplaatst:

Ik vind de prijs goedkoop, op het complex waar ik gezeten heb was een vast bedrag voor het spitten van 75 euro, voor het frezen 12,50 dan ben jij met 25 euro spot goedkoop.

Ik zou zeggen lekker ieder jaar laten doen voor dat bedrag.

En in het na jaar spitten mest er op en voorjaar frezen.

Geplaatst:

Ik vind 25 euro vrij goedkoop.

Hier komen soms vrienden in de tuin werken

Dat bespaart heel wat.

Door gezondheidsproblemen kan ik zelf niet veel zwaar werk doen.

Ik meng compost meteen onder de tuingrond.

Welk soort tuingrond heb je?

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:
Ik vind 25 euro vrij goedkoop.

Hier komen soms vrienden in de tuin werken

Dat bespaart heel wat.

Door gezondheidsproblemen kan ik zelf niet veel zwaar werk doen.

Ik meng compost meteen onder de tuingrond.

Welk soort tuingrond heb je?

---------------------------------------------------------

Zandgrond...

Geplaatst:
mijn tuin is 150 vierkante meter.. en voor die €25.00 is ie gefreesd en geploegd.

Wauw

Voor die prijs mogen ze hier ook wel langskomen!

Krijgen ze er ook nog koffie en een gevulde koek bij!

Geplaatst:

Ik begrijp eigenlijk niet goed dat je dit durft te vragen,

€25.-- voor 150 m is in feite bijna gratis.

Kijk eens wat die man of vrouw moet doen om jouw tuin te frezen of ploegen, wat kost hem het verbruik van zijn machine, slijtage, de tijd en de kosten om met zijn machine tot in jouw tuin te komen?

ga maar eens kijken wat een tuinfrees kost en wat onderdelen kosten.

Sommige lui denken dat alles maar gratis en voor niks kan.

Geplaatst:

@Thinkpad. Waar het in dit geval waarschijnlijk om gaat, is een volkstuincomplex. De ploeg/frees is dan van de vereniging en iemand van de vereniging is aangewezen om dat ding te bedienen ( is tenminste zo bij ons ( en ik ben de ongelukkige die voor volgend jaar daartoe aangewezen wordt )

De machine is op het complex aanwezig en er is vaak een vastgestelde prijs per m2 of per lot ofzo.

Bij ons is de prijs 0,15 cent per m2. 15,- per 100m2 dus. wordt er gefreesd. Grond moet bij ons wel recent gespit zijn. Wij hebben geen ploeg.

Dus valt wel mee, de wens en gedachte alles voor nop te willen

Geplaatst:

Is het geen optie om gewoon karton te leggen met daarover de compost? Dan hoeft er niks gespit en gefreesd te worden.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

€25.-- voor 150 m is in feite bijna gratis.

Kijk eens wat die man of vrouw moet doen om jouw tuin te frezen of ploegen, wat kost hem het verbruik van zijn machine, slijtage, de tijd en de kosten om met zijn machine tot in jouw tuin te komen?

ga maar eens kijken wat een tuinfrees kost en wat onderdelen kosten.

Sommige lui denken dat alles maar gratis en voor niks kan.

Eehhh. ok, jij bent dus heel duidelijk...

Maar ik zal het voor jou even uitleggen, misschien was ik niet zo duidelijk!

1* Allereerst durf ik dit te vragen omdat dit een forum is, en op een forum bestaan bij mijn weten geen domme vragen!

2* Ik heb voor het eerst in mijn leven een tuin, en heb er dus nog totaal geen verstand van, vandaar de vraag

3* deze man doet een hoop tuintjes op een dag (niet allemaal bij onze vereniging) en komt met een aanhanger achter zijn auto naar de verschillende tuintjes toe en gaat hem dan frezen, later gaat hij alle tuintjes weer bij langs met zijn ploeg erachter. ik begreep dat hij zo'n 10 tuintjes op een dag doet. dat komt neer op €250.00 gedeeld door twee (ploegen en frezen) en dat is zo'n €125.00 per dag. dit x5 dagen maakt dat per week €650.00....

Daar komt ook nog eens bij dat die ploeg/frees van hem een enorm ding is (loopt op diesel en heeft een startmotor enz.) mijn tuin is 21x8 meter en hij heeft als ik me niet vergis 7 of 8 keer een baan getrokken (kaar... ) (dat komt neer op 147 meter lopen, en het duurde zo'n 40 minuten, toen stond dat monster al weer op de aanhanger).

4* En ja ik wil het het liefst gratis en voor niks, ik ben namelijk een Groninger...

ik weet dus niet of dat zo'n slechte handel is (hij is namelijk ook een Groninger)

Ik hoop dat je met dit verhaal iets beter begrijpt waarom ik dit durfde te vragen.

Geplaatst:
Is het geen optie om gewoon karton te leggen met daarover de compost? Dan hoeft er niks gespit en gefreesd te worden.

Ja' het was al een keer eerder voorgesteld, maar ik moet het karton er naar toe brengen en na de winter ook weer afvoeren (geen afvalbak op het tuincomplex). gezien ik alleen en scootmobiel heb wordt me dat te veel gedoe... en om nou ieder najaar en voorjaar te vragen of iemand voor mij zou willen rijden vind ik ook geen prettige gedachte...

Maar bedankt voor het goede idee Maaike!

Geplaatst:

hoe bedoel je dat?

dat Monique dit durft te vragen op het forum?

of dat Monique aan die man durft te vragen om haar tuin voor 25euro te frezen en ploegen?

in het 1e geval: er bestaan geen domme vragen

in het 2e geval: zoals ik begrijp is dat de vaste prijs van de betreffende man.

Geplaatst:

"Dat grapje kost me €25.00... wat denken jullie is dat duur? ik vind het eigenlijk wel meevallen."

Ik bedoelde het eerste deel van bovenstaande zin,

je weet zelf wel dat dit niet duur is, als de man het voor dat wil doen, moet je niet langer nadenken.

De man komt met auto+aanhanger en frees naar je toe, werkt dan 40 minuten en gaat weer naar de volgende tuin,

alles bij mekaar is die man dan een minimaal 1 uur bezig voor jou, reken de kosten die hij moet maken, brandstof en diesel voor auto en frees, slijtage, afschrijving ed.

Dat alles voor €25.--???

Als hij het dan ook nog officieel moet doen, btw en belasting betaald, kan hij bij de kachel blijven liggen.

Dan durf jij te vragen of dat duur is?

Geplaatst:

Er vanuit gaand dat ie het wel zwart doet ( wit, zal wel niet, want dan snijdt ie in z'n eigen vingers, dan komt zo'n prijs echt nooit uit ) en daarmee is ie niet goedkoop, maar niet heel duur ook.

Overigens de telling van 650,- in een week kan wel kloppen, maar hoeveel weken werk heeft ie ? Typisch seizoenswerk he ? Leuke bijverdienste Heeft ie goed materieel en doet ie het slim ( en voor jou goed ) lijkt het me heel redelijk hoor. Al is het bij ons dus wel goedkoper.

Zou het ook zéker niet elk jaar doen als ik jou was. Volgend jaar toch eens ( misschien eerst es dééls ) aan de oplossing van Mijke denken. Is ook goed voor je tuin. Misschien straks in het voorjaar alvast daar naar toe werken en met een klein deel beginnen met karton en compost ? In je wisselteeltschema bv 1 vak inplannen wat je een seizoen dichtlegt met karton en compost ? En/of een rijpe mesthoop er op ? oid ?

Of een deel een seizoen dichtzaaien met groenbemester oid. Vele opties !

Geplaatst:

Nog even over die prijs. Een prima prijs. Een bijverdienste voor die man, die ook blij is met zijn "geeltje" ( ) per persoon en tuintje. Sommige mensen kunnen met zo`n bedrag veel hoor..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
"Dat grapje kost me €25.00... wat denken jullie is dat duur? ik vind het eigenlijk wel meevallen."

Ik bedoelde het eerste deel van bovenstaande zin,

je weet zelf wel dat dit niet duur is, als de man het voor dat wil doen, moet je niet langer nadenken.

...

Dan durf jij te vragen of dat duur is?

zo te lezen weet ze niet of het duur is anders zou ze de vraag immers niet stellen. (ik zou het als beginner ook echt niet weten)

voor jou is het blijkbaar heel logisch en weet je het allemaal precies, maar is het dan nodig om een ander afkraken wanneer hij/zij iets niet weet?

Geplaatst:

@Loes

"voor jou is het blijkbaar heel logisch en weet je het allemaal precies, maar is het dan nodig om een ander afkraken wanneer hij/zij iets niet weet?"

Dat is niet zo, er is niks mis met een beetje logisch redeneren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...