greetje Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 volgens mij is het een appel mooi gedekte tafel bit! en samen genieten is een van de mooiste dingen die er zijn en dat doen jullie hier zeker wel! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 Fijn dat het zo geslaagd was, maar even een opmerking.... is dat een mobieltje dat ik daar zie liggen op tafel??? Nou. ( topic is toch al voorbij ) Daar heb je absoluut een punt. Waren er trouwens 2 die regelmatig op hun mobieltje keken. Ben ik de gastheer, en zeg er dus niks van. Heb wel zoiets van; als jij zo nodig de hork wil uithangen, ga lekker je gang.Maar gaandeweg het diner en de wijnen nam de aandacht voor de speeltjes wél af, moet ik zeggen. Quote
RobO Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 ...je had ze natuurlijk ook ff bestraffend kunnen appen Quote
Mariekeenfrance Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Ha Bit... ik ben wat sneller gebekt. Als het al eens zou gebeuren ben ik zeer (te misschien) snel met mijn bekkie....hier aan tafel geen telefoon! Zelfde dat we vroeger thuis niet mochten lezen aan tafel, simpel. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Bit Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 We gaan volledig off-topic, maar niet erg meer vind ik ( mag naar de babbeltuin hoor, als dat moet ) Vergis je niet. Ik ben erg makkelijk gebekt , maar heb ooit eens een bijna ruzie gehad met een in Nederland wonende Italiaan. Groot wijnfanaat en koker en gastheer. Die pikte vrijwel alles van zijn gasten. Niet dat hij het pikte, maar hij slikte het. Gastvrijheid-code was dan voor hem. Ik was het daar helemaal niet met hem eens ( ik = nederlander ) en vond dat hij best een gast ergens op mocht wijzen. Nee. Hij vond het toppunt van gastvrijheid en beleefdheid van de gastheer uit, dat je daar niks van zegt. Ik ben dat ná de aanvaring met hem daarover ( hij bleef stoïcijns en weigerde iets te zeggen over iets aan tafel ) ook gaan doen. Ik slik.Overigens, ook hij had grenzen natuurlijk , maar ging iemand echt over zijn grens, dan was de gast zijn gastvrijheid niet waard en werd de gast voortaan ( zonder kennisgeving van de reden ) geschrapt uit zijn boekje van mensen waar hij mee om wenste te gaan.Tja. Als ik mensen zou moeten gaan schrappen uit mijn boekje, omdat ze gedrag vertonen waar ik me aan stoor, heb ik geen boekje meer over De telefoon is zoiets. Ik vind het voor geen meter kunnen. Anderen zijn er zó mee vergroeid, dat ze totaal niet snappen waar ik het over heb, zou ik er iets over zeggen.Het rare is ( dit was een nogal gemengd gezelschap kwa leeftijd en beroepen ) dat die van 22 jaar regelmatig met dat ding zat te wappen ( wel zonder geluid ), maar de man van 55 hetzelfde en nog vaker deed, mét geluid. Ja. érg !! Het was overigens ondanks dat, bére-gezellig hoor. Quote
henkg Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Voor een volgende keer: gewoon vooraf zeggen (niet vragen) dat je dat zeer storend vindt, en dat telefoons dus uitmoeten, uitzondering maken voor gasten met mogelijk te verwachten zeer urgente zaken. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
loes Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 tja als je het niet zegt, dan hebben veel mensen helaas ook niet door dat het storend is. Quote
Bit Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 Weet ik. Maar zoals inmiddels geleerd van mij Italiaanse vriend : Ik slik. Ik hou mijn mond en ik stoor me er zo min mogelijk aan. Ik ben maar gastheer. De gasten staan vooróp ( én het eten en de wijn )Nee, ik ga zéker een volgende keer niet iets zeggen. ( overigens, ik maak foto's zonder het te vragen, en plaats er ook nog es 1 op een forum ) ( kan je óók wat van vinden ) ( wie heeft nou het gelijk aan zijn zijde ? ) ( ik heb wel afgeleerd dat het gelijk aan mijn kant ligt ) Quote
thea Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 En dan zitten ze lekker met een lang gezicht ook gezellig?Er zijn wel andere dingen om je op te winden.? Bit heeft een leuke avond gehad en laat hem dat houden. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorg Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Ik stel voor de 'tafelmanieren' discussie, indien nodig, in de babbeltuin voort te zetten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.