Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Arno.G

Arno.G

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben Arno en ik woon in Ninove (BE), ik ben 14 en heb sinds mijn 9 jaar al een moestuintje van +- 15 vierkante meter maar ik zou graag naar een grotere oppervlakte gaan en een serre, de kleine oppervlakte word voor mij te klein om te expirementeren met speciale soorten. Het boek van de moestuin volgens Wim heeft me overhaalt om op een oppervlakte van een 60 vierkante meter te starten met een serre van 10 vierkante meter, het doel van 2014: 40 soorten groenten en fruit kweken. Ik en mijn vader zijn inmiddels al begonnen, we hebben de omheining van de geitenweide verzet zodat er plaats is om te moestuinieren en ook alvast afgewerkt met een onderboord van betonplaten. We zijn ook al begonnen met het omspitten van de lap grond, ik had het geprobeerd met mijn minitractor en geleende ploeg maar dat werkte niet goed, met de schop dan maar. Ik ga werken met een beurtenplan in 6 bakken, elke soort groente komt ieder jaar op een ander bed. Ik hoop te kunnen starten in de moestuin na 15 februari, tegen dan moet de serre er zijn (http://e-shop.hubo.be/nl/serres/serreacdkaskraker10mplus/503/detail/ uitgerust met automatische raamopeners) en de grond volledig klaargemaakt (opgespit en compost erop) en volledig ingericht (paadjes, afsluiting, regenton, compostopslag). Foto's gaan ten vroegste pas morgen komen.

MVG,

Arno

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

Ik zou wel een geitje in die weide ernaast willen zijn

Zo een grote tuin en zo veel plannen. Daar zal af en toe wel een hapje over de draad komen

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.