HuubvG Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Bij Lidl kocht ik biobak zakken, die mee de GFT bak in kunnen. Kunnen ze ook mee in het compostvat? Ik ga het proberen. Nu heb ik alle composteerbare afval uit de keuken in een schaal die ik dagelijks naar het compostvat breng. De schaal staat in de bijkeuken, want deze geeft te snel kwalijke geur af. Vooral veel koffieprut, dat stinkt snel. Met de biobak zakken kan ik een pedaalemmer van plastic in de keuken zetten. Ik hoop niet dat deze na verloop van tijd gaat stinken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Lossen die zakken niet op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 2, 2013 Author Share Posted December 2, 2013 Er staat op dat je ze twee weken kunt gebruiken, dan zouden ze gaan oplossen. Dat is wel de bedoeling, anders hoef ik ze niet in mijn compostvat. Ik vraag me wel af van welke materiaal ze zijn en of dat goed is voor de groenteteelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Het kan van mais gemaakt zijn, ik heb honden en kattenschampoo en dat zit ook in een verpaking wat van mais gemaakt is, ziet er uit als plastic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 hier in de gemeente mogen die bio containerzakken niet in de GFT bakken. jammer want dat scheelt schoonmaakwerk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts