Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben Rogier uit Zutphen. Ik hoop op dit forum wat kennis op te doen over het verbouwen van groenten. Dit heeft mijn interesse vanwege een aantal dingen:

- Ik wil graag gezond eten, en dus liever ook zo min mogelijk bestrijdingsmiddelen op mijn groenten.

- Ik wil ook graag wat aparte soorten groenten eten die in de winkel niet zo makkelijk te krijgen zijn (bijv veel verschillende soorten tomaten, waar ik dol op ben).

- Ik wil mijn kinderen kennis laten maken met het verbouwen van groenten, zodat ze leren dat een aardappel niet 'gemaakt' wordt bij AH in het magazijn.

- Het is een goed gevoel om geen groenten te hoeven eten die honderden/duizenden kilometers in vrachtwagens/vliegtuigen hebben gezeten, onder energievretende lampen hebben gehangen, om zo een heel klein steentje bij te dragen aan de duurzaamheid van onze wereld.

Tot op heden heeft mijn 'moestuinieren' zich beperkt tot mijn achtertuin (aardbeien, druiven, tomaten en paprika/pepers). Ik sta op de wachtlijst om een moestuin te kunnen huren bij een lokale vereniging, maar dat kan nog wel een jaartje duren, gezien de wachtlijst. Tot die tijd kan ik bij mijn werkgever (een grote GGZ instelling) op het terrein een stukje grond gebruiken om wat te verbouwen. Enige risico hiervan is, dat het openbaar terrein is. Hier komen ook cliënten en buurtbewoners wel eens 'wat halen'.

Geplaatst:

Hi Rogier! Leuk, nog een tomatenliefhebber. En wel heel erg vriendelijk van je werkgever dat je daar zo lang wat mag verbouwen. En voor wie er wat uit je tuintje plukt; die weten dan ook eens hoe échte groenten smaken. Hoop dat je snel je moestuin krijgt!

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Hallo Rogier, welkom!

Dat meesnoepen van vreemden uit de tuin herken ik wel, dat gebeurt bij ons op het complex ook wel eens, omdat er geen omheining omheen staat. Een paar maanden geleden was iemand ineens 6 kolen kwijt, was er een onbekende proletarisch komen winkelen. Daar was ze best ziek van.... Ik kan me helemaal voorstellen dat je dat niet leuk vindt!

Hopelijk heb je snel een beter beveiligde tuin, maar intussen wens ik je toch veel plezier op het landje dat je nu mag bebouwen van je werkgever (toffe baas!) en veel plezier op dit forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...