aalterse-willy Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Wat zie ik???Prachtige kas en ook schommels, een glijbaan..... alleen de voetbal ontbreekt nog! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
familymen Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Wat zie ik???Prachtige kas en ook schommels, een glijbaan..... alleen de voetbal ontbreekt nog! Hahaha, het zijn meisjes die spelen alleen maar met poppen Quote
familymen Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Nou nou ! Dát ziet er wel echt perfect uit he ? Prachtig. Zou ik wél zo spoedig mogelijk ook de 3 ontbrekende ruiten er in doen ( ivm windvang bij eventuele storm of windvlagen ) Tja, de verkoper heeft me gezegd dat ik er 3 mag gaan halen bij een glashandelaar en dat hij ze gaat terug betalen. Het probleem, alle glashandelaars zijn in vakantie tot en met 06 januari, dus moet ik toch al tot dan wachten..... Quote
thea Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Als er wind komt heb je een probleem.Misschien plastix spannen of overleggen met de verkoper.Als het mis gaat met de wind?? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Gast Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Plaatje triplex of board misschien voor nood, Er komt wel wind ,Mooie kas hoor Quote
familymen Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Plaatje triplex of board misschien voor nood, Er komt wel wind ,Mooie kas hoor Ja, ik moet vanavond als ik thuis ben eens kijken of ik ergens nog een houten plaat liggen heb om er tegen te kloppen. Quote
katrien888 Geplaatst: 30 december 2013 Auteur Geplaatst: 30 december 2013 Jawadde !!! 'k denk dat de groene vingers al goed beginnen te kriebelen hé Zo'n grote serre, dat wordt "genieten" komend moestuin-seizoen Maar toch beschutten voor eventuele wind! Veel succes ermee , 'k verlang ook al tegen dat ik de mijne heb....'t is hier al afgesproken met de zoon dat het elk 50/50 wordt om te gebruiken grtjs,Katrien Quote
Oudholland Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Zover is de mijne nog niet... Duurt hier wat langer dan verwacht, op het werk is het vrij druk, ook overwerk in het weekend en dan kan je dus geen kas bouwen...Framewerk staat bij mij bijna, ik begin nieuwjaarsdag denk ik met de bovenbouw en glaslatten, en dan wachten tot ik een heel weekend vrij heb om het glas te plaatsen. Foto's volgen, als ik niet vergeet ze te maken.En tussendoor ook nog een paar bomen zagen op het volkstuincomplex, want dat krijg je als je de enige bent die een kettingzaag heeft en ermee kan omgaan, dan wil iedereen alles van je gedaan krijgen... Maar inderdaad moet je de ontbrekende glasplaten wel afschermen met een hard materiaal, plastic gaat niet werken, board is voldoende. Anders heb je hetzelfde als een plastic zakje dat je tegen de wind houd; het wordt opgeblazen en er komt veel kracht op de wanden (bij je kas het glas dat naar buiten gedrukt wordt en kan breken/wegwaaien).Zorg dus ook altijd dat je de deur sluit als er storm wordt voorspeld (ja, zelf ervaren dat dat nodig is ). Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
familymen Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Ziezo, ik heb dus gisterenavond nog een constructie gemaakt met hout, karton en plastiek. Nu kan er geen wind meer in en moet ik me geen zorgen meer maken, laat het nu maar snel opwarmen... Ik kan niet wachten om te beginnen Voor iedereen een fijn eindejaar gewenst Quote
katrien888 Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Geplaatst: 25 januari 2014 Joepie , de kas/serre is toegekomen!! Morgen gaat mijn ventje beginnen om de funderingen te leggen Quote
familymen Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Fijn, fijn nu maar hopen dat het weer een beetje meevalt straks, stuur maar foto's door hé Quote
weknow Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Gisterenavond korte en hevige windhoos en veel schade in de buurt van Roeselare. Moest toch even aan Katrien en haar nieuwe kas denken..... Hoe is dat afgelopen? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
katrien888 Geplaatst: 26 januari 2014 Auteur Geplaatst: 26 januari 2014 Inderdaad weknow, hier een 5-tal km vandaan is er veel schade aangericht door die hevige wind, wij zijn er gelukkig gespaard van gebleven en hebben geen schade, maar voor de mensen die het wel hebben is dit heel erg. Gisteravond hadden we een nieuwjaarsfeestje met familie, een hapjesavond met een lekker glaasje(s) bubbels , 't was 3u 's nachts als we thuis waren...vandaag ging m'n ventje beginnen om de fundering te leggen van de kas, maar z'n hoofd stond er niet naar , teveel glaasjes gedronken 't zal dus iets voor volgend weekend zijn... Familymen, er volgen zeker foto's grtjs,katrien Quote
Oudholland Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Beter inderdaad om er dan niet aan te beginnen. Straks is je fundering scheef en kom je daar pas achter als het glas niet blijkt te passen Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Basmeijerij Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 kas gekochtgekocht bij de firma Dave Storm (internet)5x3 meter.zijwanden 2meter. hoogte 2.60Prijs 1540.-euro. inclusief plaatsing en B.T.WGemaakt van gebruikt professioneel kas materiaal verzinkt staal en aluminium.Ziet er uit als nieuw. Goedkopere kon ik niet vinden. Quote
Basmeijerij Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 Nog even een foto van de nieuwe Kas. Quote
Erny Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 Waar is die foto? Ben wel benieuwd... voor die prijs verwacht ik wel een heeeeele mooie... Quote
HuubvG Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Twee derde van de prijs zal wel arbeidsloon voor het plaatsen zijn... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.