Terra nullius Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 In de professionele teelt gebruikt men vuurpotten tussen de kersenbomen om de bloesems te beschermen als het in het voorjaar 's nachts nog vriest. Maar hoe pakt een hobby tuinder dit aan? Zijn er nog andere technieken die toegepast worden? En weet er iemand wat voor product de professionele telers gebruiken voor in die vuurpotten? Quote
Eveline68 Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Als die nog klein is en je kan er bij dan zou ik er vitrage om heen doen, misschien zijn er specialen vorst zakken .? Quote
Sabien Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Blijkbaar zit er paraffine in. http://www.vuurpot.nl/nachtvorstbestrijding.html Quote
Terra nullius Posted December 11, 2013 Author Posted December 11, 2013 Ah, dacht wel dat het zoiets was. In feite is het dus een grote kaars. Zo'n pot lijkt me toch gemakkelijker dan elke nacht als er vorst dreigt de bomen in te pakken met vitrage. Wat doet de meerderheid met kersenbomen hier tegen dat probleem? Quote
Persica († december 2016) Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Gewoon niks, afwachten, met een vuurpot worden het wel hele dure kersen, koop liever een goed vogelnet daar heb je meer aan.Ik heb al heel lang kersen en elk jaar kan ik plukken, het valt allemaal nog wel mee met die late nachtvorst, voor abrikoos is het een ander verhaal. Quote
Recommended Posts