Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat is jullie kerstmenu?

Featured Replies

Geplaatst:
Geplaatst:

leuk receptje gevonden voor 5e kerstdag: pasta met rucola erin ipv ernaast (@Mijke: ipv= in plaats van )

(rucola even aanzetten, kleinsinpperen en in pastadeeg verwerken, dan met de pastamachine lange linten maken en koken )

Geplaatst:
  • Auteur
:D

zelf samengesteld maar alles bij de appie, wel helemaal zelf gemaakt

Geplaatst:
  • Auteur

Oh en rucola daar kun je trouwens ook heerlijke cake van bakken! met mosterd en pijnboompitjes enzo.

Geplaatst:

Gisteren alleen gebrunch- ed met de kids, wel zelf een kerst stol en speltmeelbrood met kaas en tomaten gebakken. S'avonds met z'n tweeen kleikjes gegeten.

Vanavond komt alles uit een bakkie.....gaat allemaal zo de oven in en klaar. Niks voor Jo eigenlijk....maar totaal geen energie en geen denkhoofd om wat zelf te bedenken! Dus heel snel klaar! En morgen....ga ik weer lekker gewoon doen.....ik denk dat het een pan draadjes vlees word! Yum!

Geplaatst:

Wat ons kerstmenu was? .... Nou.... GELUKT !!!

Liep gesmeerd, iedereen vond alles heel erg lekker, vooral die lam dus...

En ik vond vooral het lamsschenkelexperiment érg leuk om te koken...

Lamsschenkel zoals het moest worden:

IMG265134251388075429.JPG

Vette schenkels aanbakken in de grootste pan aanwezig, paste maar net...:

IMG266467001388075547.JPG

Drie uur later:

IMG267265201388075685.JPG

En zo zien ze er dan uit, stuk kleiner (maar nog steeds flinke hompen, de grootste gaat naar mn vader... )

IMG267534281388075783.JPG

En dit was de grootste schaal in moeders huis dus werden ze zo geserveerd (ook handig om het vlees bij het bijpassende bot te houden... was zo gaar dat het van het bot afviel):

IMG268099831388075785.JPG

Enne... dat glaasje rosé was ik op dat moment echt wel aan toe...

En ja... tuurlijk was het teveel... En omdat iedereen de Lam zo lekker vond was de milde Kipcurry niet echt nodig dus ook over. Maar m'n ouders eten vandaag weer Indiaas, nu dus de kip en alle bijgerechten, en ik eet er straks met een vriend ook nog een keer van, wij eten de restant lam.

Geplaatst:

Dat ziet er gewoon heel erg lekker uit Erny! Binnenkort maar eens maken..

Wij eten vandaag gelukkig de stamppot..boerenkool uit eigen tuin.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Preisoep met peultjes en stampot palmkool met kalfswang en rode stoofpeertje met frambosen uet.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

konijn met kasteelbier pruimen en nog wat groentes

lekkerlekker

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ons kerstmenu was: erwtensoep, sushi, Vietnamese loempiaatjes, Thaise noodlesalade, Mediterrane uienquiche, hete gehaktballetjes en chocoladetaart, abrikozentaart + speculaasbrokken toe.

Een compleet idiote combinatie van gerechten. Twas ook veuls te veul maar wel errug lekkah.

Hebben er nog 3 dagen van gegeten (van ons rantsoen dan )

Bwurp

Geplaatst:
  • Auteur

Wji gaan met oud en nieuw lekker nog een keer uitgebreid dineren. Nu wel wat anders, namelijk kaasfondue (gewoon uit een pakje, yeah, sue me ). Daarbij heb ik dan allemaal lekkere kleine gerechtjes (die wel allemaal zelfgemaakt uiteraard). Natuurlijk stokbrood met 2 soorten kruidenboters, maar ook tijmkoekjes, feta-olijfcake, appeltomatenchutney, dille-limoenpopcorn, spicey kikkererwtjes, witlofsalade, wat losse groentes. Dat wordt weer smullen!

Geplaatst:

dat klink lekker

hier ook kaasfondue uit een pakje

nog geen idee wat erbij, behalve stokbrood natuurlijk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.