Geplaatst: 26 december 201312 j leuk receptje gevonden voor 5e kerstdag: pasta met rucola erin ipv ernaast (@Mijke: ipv= in plaats van ) (rucola even aanzetten, kleinsinpperen en in pastadeeg verwerken, dan met de pastamachine lange linten maken en koken )
Geplaatst: 26 december 201312 j Auteur zelf samengesteld maar alles bij de appie, wel helemaal zelf gemaakt
Geplaatst: 26 december 201312 j Auteur Oh en rucola daar kun je trouwens ook heerlijke cake van bakken! met mosterd en pijnboompitjes enzo.
Geplaatst: 26 december 201312 j Gisteren alleen gebrunch- ed met de kids, wel zelf een kerst stol en speltmeelbrood met kaas en tomaten gebakken. S'avonds met z'n tweeen kleikjes gegeten. Vanavond komt alles uit een bakkie.....gaat allemaal zo de oven in en klaar. Niks voor Jo eigenlijk....maar totaal geen energie en geen denkhoofd om wat zelf te bedenken! Dus heel snel klaar! En morgen....ga ik weer lekker gewoon doen.....ik denk dat het een pan draadjes vlees word! Yum!
Geplaatst: 26 december 201312 j Wat ons kerstmenu was? .... Nou.... GELUKT !!! Liep gesmeerd, iedereen vond alles heel erg lekker, vooral die lam dus... En ik vond vooral het lamsschenkelexperiment érg leuk om te koken... Lamsschenkel zoals het moest worden: Vette schenkels aanbakken in de grootste pan aanwezig, paste maar net...: Drie uur later: En zo zien ze er dan uit, stuk kleiner (maar nog steeds flinke hompen, de grootste gaat naar mn vader... ) En dit was de grootste schaal in moeders huis dus werden ze zo geserveerd (ook handig om het vlees bij het bijpassende bot te houden... was zo gaar dat het van het bot afviel): Enne... dat glaasje rosé was ik op dat moment echt wel aan toe... En ja... tuurlijk was het teveel... En omdat iedereen de Lam zo lekker vond was de milde Kipcurry niet echt nodig dus ook over. Maar m'n ouders eten vandaag weer Indiaas, nu dus de kip en alle bijgerechten, en ik eet er straks met een vriend ook nog een keer van, wij eten de restant lam.
Geplaatst: 26 december 201312 j Dat ziet er gewoon heel erg lekker uit Erny! Binnenkort maar eens maken..Wij eten vandaag gelukkig de stamppot..boerenkool uit eigen tuin. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 december 201312 j Preisoep met peultjes en stampot palmkool met kalfswang en rode stoofpeertje met frambosen uet. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 30 december 201312 j konijn met kasteelbier pruimen en nog wat groenteslekkerlekker Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 30 december 201312 j Ons kerstmenu was: erwtensoep, sushi, Vietnamese loempiaatjes, Thaise noodlesalade, Mediterrane uienquiche, hete gehaktballetjes en chocoladetaart, abrikozentaart + speculaasbrokken toe. Een compleet idiote combinatie van gerechten. Twas ook veuls te veul maar wel errug lekkah. Hebben er nog 3 dagen van gegeten (van ons rantsoen dan ) Bwurp
Geplaatst: 30 december 201312 j Auteur Wji gaan met oud en nieuw lekker nog een keer uitgebreid dineren. Nu wel wat anders, namelijk kaasfondue (gewoon uit een pakje, yeah, sue me ). Daarbij heb ik dan allemaal lekkere kleine gerechtjes (die wel allemaal zelfgemaakt uiteraard). Natuurlijk stokbrood met 2 soorten kruidenboters, maar ook tijmkoekjes, feta-olijfcake, appeltomatenchutney, dille-limoenpopcorn, spicey kikkererwtjes, witlofsalade, wat losse groentes. Dat wordt weer smullen!
Geplaatst: 30 december 201312 j dat klink lekker hier ook kaasfondue uit een pakje nog geen idee wat erbij, behalve stokbrood natuurlijk
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.