Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Moet je eigenlijk de groente uit de WS ook afharden?

In een fles staan ze warmer.

Geplaatst:

Ik doe alleen maar de deksel open, dan kunnen ze aan de wind wennen.

Maar ik doe ze vrij snel de grond in, ze staan tenslotte al buiten.

Als ze vol in de zon staan, zet ik de flessen in de schaduw, als de temperaturen hoog zijn.

Geplaatst:

Dat idee had ik van de deksel open.

Geplaatst:
Op 9-4-2025 om 20:33, Mellie zei:

het wordt er aan de doorgeschoten paksoi te zien, wel goed warm daar! Want de paksoi is net zo vroeg gezaaid als de rest en die komt door de kap heen met de bloemen. 

Dat ligt niet per se aan jouw kas, @Mellie. Hier zijn de baby paksoys in het winterzaai melkpak ook al een maand geleden ontploft. Tot mijn verbijstering, want ze stonden behoorlijk koud. De paksoi heeft er zin in dit jaar, blijkbaar. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik heb van mijn winterzaailing alleen nog de kap van de zonnebloemen afgehaald, omdat ze groter werden dan het melkpak. Ik hoop morgen of overmorgen de vele babychoy zaailingen in de hydroponics te kunnen zetten (eindelijk plek voor). Ik zet er ook enkele bij wijze van experiment in een vak van de moestuinbak. Want ze vonden blijkbaar zelf dat het warm genoeg was. 

Geplaatst:

Onbedoelde winterzaai: de Rubylicious en Sungold zaailingen komen op diverse plekken in de tuin spontaan op 😊.

IMG_7345.jpeg

• 8 maanden later ...
Geplaatst:

Wat is er nu eigenlijk van dat winterzaaien terecht gekomen @Tanja65 @Mellie @Rookie? Zijn de planten goed opgekomen, hebben ze zich goed ontwikkeld en heb je voordeel gehad van het winterzaaien? Was er een soort die eruit sprong? Ik ben benieuwd!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier alvast niet veel. Maar dat kwam doordat ik met die leverontsteking zat, en als gevolg daarvan heel (bizar) lang heel weinig energie had. Daardoor is er een boel mislukt, en alleen de dingen die niet teveel werk vroegen deden het goed, de rest heeft het niet gehaald. Enfin. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Winterzaai heb ik (nog?) niet gedaan dit seizoen. Nog steeds moe en druk, twee keer overstroming inmiddels, verplicht het huis aan het verven en opknappen (al doet Cor het meeste). Het moet maar zonder. Alleen de echinacea ga ik sowieso winterzaaien, die heeft koude nodig. De rest moet ik even kijken, zaaiagenda (diana) erbij pakken. Die heeft ook waterschade maar kan gelukkig nog wel gebruikt..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.