Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn naam is Almar en ben nieuw. Zowel hier als in de tuin. Het is de bedoeling om vanaf komend tuinjaar ons (biologisch) groente- en fruitpakket samen te stellen uit eigen tuin als ook mijn dochter van 7 jaar bekend te laten worden met het zaaien en oogsten en alles wat er verder bij komt kijken. In het najaar heb een onkruid(moes-)tuin van ca 70 m2 overgenomen en omgespit. Een deel ervan heb ik niet omgespit maar afgedekt met tuinbouwplastic. Dit om proefondervindelijk vast te stellen wat het beste effect heeft, spitten of afdekken en verstikken.

Momenteel ben ik bezig met een teeltplan. Zo'n eerste jaar maar een beetje low profile beginnen: boontjes, sla, wortelen, ? Tips zijn van harte welkom!!

Kweekkas ook handig?

Er staat ook een compostbak achterin de tuin met tuinafval. Handig of overbodig?

Ook ben ik nog op zoek naar een tuinkist voor het opbergen van het gereedschap. Lastig te vinden. Ook op marktplaats.

Rest mij op dit moment niets anders dan iedereen een mooi (tuin)jaar te wensen en alvast bedankt voor eventuele tips!

Geplaatst:

Halloo... ook ik ben op zoek naar een gereedschapskist van een bepaalde afmeting ( 4meter lang en 70 cm hoog) en kan er op marktplaats ook weinig over vinden ..misschien 1 zelf maken?

Geplaatst:

Welkom ! En kijk ook eens rond op het forum. Er is een topic van vraag en aanbod.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Hallo Almar, welkom!

Mijn tip: houd het simpel. Als je zaadjes gaat bestellen is dat het moeilijkste wat er is, heb ik gemerkt (ben ook net aan mijn eerste volledige moestuinjaar begonnen). En opletten dat je geen bonen zet op zwaar bemeste grond enzo.... Je kunt hier erg veel informatie vinden als je de zoekfuctie rechts bovenaan gebruikt. Veel plezier in de tuin en op het forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...