Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Druppelaars

cees7274

Recommended Posts

Soms zijn de simpelste dingen het mooist, zei de dichter in me. Om tijd te winnen maar 3 druppelaars gemaakt. Ik hoef nu alleen de jerry cans te vullen.

Edit

Ik dacht dat de foto alles duidelijk zou maken, maar die is er niet

Aldus

Een jerrycan, gaatje onder in. Smal. (De slang moet net passen). Pvc buis langs de randen van de kas waarin de slang weer in het midden verdwijnt. Via uitgeboorde gaatjes in de pvc buis druppelt het water vrolijk verder

Nu wel een foto?

image90681389000756.jpg

Edited by Guest

Kun je ook zeggen waar je dit voor inzet ?

In de koude kas dus, dat is nu zichbaar. Maar waar gebruik je m voor ? Wat heb je staan dat doorgaand water behoeft nu ? Wordt dat niet snel té veel nu ?

ha!

niet nu. Maar dit zijn de koude maanden van de opruiming en de voorbereiding Hier komen dus tomaten, aubergines en paprika

Altijd lastig om bij de achterkant te komen. Voor krijgen ze altijd genoeg water, maar achter...Idee was meer dat het een zooi tijd zou schelen. Je vult de jerry cans ipv de rij af te gaan en achter de planten probeert water te geven. 3 jerrycans vullen = 5 minuten werk ipv 15 minuten rommelen.

Het duurt ongeveer 20 minuten voordat een jerry can leeg is, dus er wordt redelijk gelijkmatig water gegeven. So far, I'm happy