Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gebabbel over drogen en zo

Featured Replies

Geplaatst:

Ik ben net begonnen met drogen en vind het leuk wat ideeën uit te wisselen. Het lukte niet goed om on topic te blijven, dus hier maar verder...

Geplaatst:

Lol je was er al^^

Dat is snel.

Geplaatst:
  • Auteur

Jawel, waar waren we ook al weer?

O ja, welke vruchten ga jij dan voor je vogels drogen?

Geplaatst:

Als ik het binnen komt gaat er meteen appels en bananen in.^^ de bananen schijfjes kosten bij voglkelder 40gram 2 euro dat is 15 schijfjes,daar heb ik een tros bananen voor.

Ook heb ik 80 aardbeien planten die geen doordragers zijn en dus te veel in 1 keer geven,gelukkig heb ik ook doordragers.

Ik heb 6 kruisbessen struiken ,en blijkbaar vinden alleen de vogels ze lkkr en wij niet(kwamen bij de tuin),dus drogen is geweldig!!.

En de 4 bosbessen struiken niet te vergeten,dat kraag ik niet meteen weg.

Maar ik denk dat ik alles waar ik mijn handen op kan krijgen er in ga gooien^^.

Geplaatst:
  • Auteur

En ze kunnen het, als het echt helemaal gedroogd is, nog goed eten? Wordt het dan niet te hard?

Geplaatst:

Je zal verbaast zijn hoe goed ze over al door heen gaan.

Hout kunnen ze ook door heen,en ik heb al van mensen gelezen dat hun papegaai gewoon happen uit een cementeren stok had genomen dat voor hun nagels trimmen bedoelt is.(zullen de mijne niet luken..hoop ik.)

En niet te vergeten het houd ze lkkr lang bezig.

Er zijn zakjes met gedroogde groentes en fruit te koop voor vogels,maar de prijzen zijn niet normaal en is vaak niet eens biologisch.

Geplaatst:
  • Auteur

Mijn wilde papegaaien zijn echt dol op appels, soms zitten ze wel met zijn tienen in de appelboom. Ik ben benieuwd hoe ze de gedroogde vinden!image46681389645789.jpg

Geplaatst:

Wat zijn het ook mooie vogels.

Toevallig of allemaal vrouwtjes of onder 2 jaar oud.

Die appels hang je er voor ze in?hoe lief van je^^

Geplaatst:
  • Auteur

Ha ha, nee hoor, de bovenste kan ik niet bij en die waren blijven hangen! Ik denk dat ze vrij jong zijn allemaal. De eerste kwam een jaar of drie geleden en het worden er steeds meer. Hoe kan je zien of het vrouwtjes of mannetjes zijn? Het valt me wel op dat een aantal heel rustig zijn en samen met anderen aan het netje hangen en sommige zijn erg "hanerig" die dulden geen andere in de buurt als ze aan het eten zijn.

Geplaatst:

Alleen de mannen krijgen een halsband,die krijgen ze in hun 2e jaar.

De mannen zijn ook de gene die kunnen praten en heel duidelijk ook.

Voor dat ik mijn pyrrhura's nam zat ik ook te twijfelen over een halsbandparkiet.

Dat hannerig kunnen ook vrouwtjes zijn,die zijn veel feller en eerder broedsrijp dan mannen.

Onder parkieten en papegaaien zijn de mannetjes dat ook makkelijker,tuurlijk heeft de opvoeden ook er Wel mee te maken.

Geplaatst:
  • Auteur

Deze zijn natuurlijk totaal onopgevoed zal eens op de halsbanden letten!

Er ligt nu prei in de droger, het ruikt heerlijk in huis! Het viel me trouwens weer op dat je veel zeefruimte nodig hebt. Ik had gedacht 4 zeven voor de prei te gebruiken en dan nog 2 zeven worteltjes en 1 met gember, ik heb ze allemaal voor de prei nodig gehad. De worteltjes en gember morgen dan maar!

Geplaatst:

lol Ik net toevallig net prei gekookt voor de vogels hier,wat een toeval.

Ik heb nog wat baby preitjes op de tuinstaan die niet meer gegroeit zijn ,hoopelijk zijn ze nog goed genoeg om ook in de droger te stopen.

Geplaatst:

En je had last van fruitvliegjes?????????????

Dat is heel vervelend,daarom heb ik Henkg om een vleesetende plantje.Henkg kweek deze.

Want daar had ik ook last van.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Die plantjes zijn idd heel handig,mischien maar gaan kopen ja.

En wanneer mijn vogels los zijn onder mijn bureau schuiven en hopen dat ze mijn tenen niet krijgen

Maar ik had totaal niet bij die planten stil gestaan bedankt!

Geplaatst:

Stuur maar een priveb naar Henkg,hij had ook nog zaad.

Geplaatst:
  • Auteur

Nooit bij stilgestaan, helpt dat echt? Moet je dan een speciale hebben of helpen alle vleesetende plantjes?

Geplaatst:

wat moet dat een apart gezicht zijn zeg om zoiets te zien groeien.

Geplaatst:

Zie blog Henkg

Geplaatst:

Net gekeken ziet er echt vet uit,wist niet dat er meerdere soorten waren,is er 1 beter voor fruitvliegjes?.

Geplaatst:

? weet ik niet.Henk even vragen?

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de link Erny! Daar ga ik me vanavond eens door heen worstelen!

Het resultaat van 7 zeven vol worteltjes en gember! Het is niet veel, maar wat ruikt het gemberpoeder lekker!

image96551389796510.jpg

Geplaatst:

Ziet r geweldig uit.

Hoelang blijft zoiets met een luchtabsober eigelijk goed?

Zijn de wortels nu als chips te eten?

Ik wacht nog steeds op het apperaat terwijl nu op de site staat direct leverbaar..

word morgen ff bellen denk.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, ik denk dat als er geen licht en lucht bij komt het in principe bijna onbeperkt houdbaar is, dus als je op tijd weer een nieuwe absorber toevoegt, moet het heel lang houdbaar zijn.... Het is voor mij ook nog een beetje uitproberen.

Het gedroogde spul wordt wel hard, maar niet echt knapperig. De bananenschijfjes zijn wel lekker, maar niet te vergelijken met de bananenchips die je kan kopen die gefrituurd is. Ook de appelschijfjes zijn anders als de gedroogde appeltjes die je kan kopen. Die zijn vaak een beetje schuimig, de zelfgedroogde zijn echt hard.

Wat zal dat lastig zijn, zolang wachten terwijl je allemaal enthousiaste verhalen leest!

Geplaatst:

Je hebt geen idee,ik heb bijna gwoon zin om de bestelling af te zeggen en meteen voor de exalabur te gaan.

Maarja nu geen geld voor,vandaag mocht ik al om 11 uur naar huis dus zowat bij de deur wachtem.

En ja de bel ging!de postbode.....met een fitness apperaat voor men zusje grrr

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.