Wenwolf Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Ik zou ook nog graag meedoen, kan dat nog? Quote
Enjoy! Geplaatst: 15 mei 2014 Geplaatst: 15 mei 2014 Estemy en Kim, Ik ben het met jullie eens! Gelukkig zijn er zaadjes dei het ook na de houdbaarheidsdatum nog doen. Ik heb nu zaadjes gezaaid die ik nog over had van de zadenenvelop uit 2012. Ze doen het bijna allemaal.Zelf genoot ik ervan dat er ook wat (lichte) bloemenzaden bijzaten zoals papaver en akelei. Daar heb ik toch weer leuke planten aan overgehouden! Quote
SuusP Geplaatst: 20 mei 2014 Auteur Geplaatst: 20 mei 2014 Wenwolf, ik had je berichtje gemist maar je kunt gerust meedoen. Stuur me je gegevens per PM, dan zet ik je op de lijst. Ik stuur de mensen die nu de enveloppen hebben zodalijk nog de gegevens van de personen na hen. De rest krijgt morgen nog bericht van me. Op naar een goede ronde 4! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
SuusP Geplaatst: 21 mei 2014 Auteur Geplaatst: 21 mei 2014 Ronde 4 is bij deze van start! Als het goed is heeft iedereen (behalve Connie en Simke) adressen ontvangen naar wie hij of zij de envelop weer mag opsturen. Zo niet, dan hoor ik het graag! Dan wens ik bij deze de enveloppen wederom een behouden vaart Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
simke Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 O leuk de 4e ronde en ook leuk te zien dat er in ronden 4 weer meer mensen mee doen dan toen we starten. Veel ruil plezier. Quote
JohnnyQ1 Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Leuk hoor, hierna zomerstop toch? Zijn er al enveloppen onderweg? Quote
SuusP Geplaatst: 23 mei 2014 Auteur Geplaatst: 23 mei 2014 Klopt, mooi de tijd om rustig de zaden uit te zoeken op kiemkracht. Zo had namelijk dit seizoen bijv. "broccoli" gezaaid die helemaal geen broccoli was Meer mensen met dergelijke ervaringen? Laat aub horen, dan kunnen we daar rekening mee houden met het uitzoeken van de zaden. Ik weet van Tuin1991 in ieder geval dat hij de envelop op de bus heeft gedaan. O.a. Estemy sneed het onderwerp al aan betreffende suggesties voor verdere rondes. Met name vanwege meer diversiteit en daar sta ik helemaal achter, al heb ik dat zelf dit seizoen (nog) niet als probleem ervaren. Maar ik hoor graag verbeterpunten / tips / suggesties etc. zodat we er nóg leukere enveloppen van kunnen maken! Ik speel met het idee om de komende herfstrondes op volgorde van postcode te laten lopen, zodat mensen de envelop/doos evt. aan elkaar kunnen doorgeven. Spaart mogelijk tijd/onzekerheid over de postbezorging en niet onbelangrijk, postzegels. Mocht het niet handig uitkomen (afstand te groot, te weinig tijd etc.), dan kan iedereen er altijd voor kiezen om het via PostNL te versturen. Het betekent ook dat nieuwe deelnemers niet per se meer als laatste aan de beurt komen, maar op een plaats worden 'ingevoegd' op de lijst waar dat uitkomt qua locatie. Ik hoor graag jullie ideeën hierover! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
JohnnyQ1 Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Dat laatste lijkt me prima, maar je kunt wel verwarring krijgen. Zo ligt postcode 4201 hemelsbreed 1 km van 3372... Of heb je het aloude postcodekaartje beschikbaar Quote
Gast Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Hoi Zou ik misschien ook nog mee kunnen doen. Zo niet dan dikke pech.Groetjes Jessica Pilon Quote
SuusP Geplaatst: 23 mei 2014 Auteur Geplaatst: 23 mei 2014 De postcodes hebben inderdaad hun beperkingen, maar het is denk ik de eenvoudigste manier om toch een beetje rekening te houden met afstanden. Of zou er een andere makkelijke manier zijn om onderlinge afstanden te vergelijken? Als ik dat met de hand/kaart zou moeten gaan doen op basis van iedereens adres dan wordt me dat een werk.... Heb best een kaartje, trouwens http://kaart.geodan.nl/postcodekaart/postcode.htm Jessica, ik zet je erbij in groep b, na Lavendeltuin. Stuur je me nog even je gegevens op? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Tuin1991 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Pakketje is vrijdag verzonden naar de volgende Veel plezier ermee! Quote Altijd bereid om te leren
Enjoy! Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Vol verwachting klopt mijn hart! Ik heb er al helemaal zin in. Quote
GabyvG Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik heb de envelop gisteren ontvangen, morgen gaat ie weer verder.Jeanine1967 veel plezier met uitzoeken. Ik vond het trouwens verrassend dat er nu nog zaden in de envelop zaten die ik nog niet eerder had gezien. Erg leuk! Quote
SuusP Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Iedereen is (als het goed is) gestart, dus ik wacht met smart op bericht van Goliath en Jenneke dat ook hun enveloppen binnen zijn Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jenneke Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Nee, nog geen envelop gezien, de post is net geweest. Bij wie moet de envelop vandaan komen en is deze al verstuurd? Quote
SuusP Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Jenneke, de envelop komt van Tuin1991. Hopelijk ligt ie dan morgen in de bus. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Almond Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Ik heb de envelop gisteren ontvangen, morgen gaat ie weer verder.Jeanine1967 veel plezier met uitzoeken. Ik vond het trouwens verrassend dat er nu nog zaden in de envelop zaten die ik nog niet eerder had gezien. Erg leuk! oehhhh na Jeanine komt hij naar mij en door je berichtje kijk ik er nu al weer naar uit Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Goliath Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Helaas heb ik nog geen zadenenvelop ontvangen... morgen ben ik zelf de hele dag weg, dus mocht hij morgen aankomen, dan kan ik de envelop pas vrijdag bekijken. Quote
Wenwolf Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 waar kan ik zien wanneer ik aan de beurt ben? of is er geen lijstje, ben niet nieuwsgierig.. Ik had het al gevonden, sorry! Quote
GabyvG Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Vandaag kreeg ik de envelop in de brievenbus. Ze hebben op het postkantoor een fout gemaakt en het naar de afzender gestuurd. De postbode was er nog, dus hem erop aangesproken. Hij heeft het pakketje weer meegenomen en gaat het in orde maken. Volgens hem zal het dinsdag worden bezorgd op het goede adres. Quote
Jane Doe Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Retour afzender, met een omweg zal de zadenenvelop aankomen. Leuk topic en ruilen, lees graag mee. Quote
SuusP Geplaatst: 30 mei 2014 Auteur Geplaatst: 30 mei 2014 Kennelijk kent deze ronde een wat trage start, als envelop B en C nog niet boven water zijn Pascc, is ie wel verzonden inmiddels? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Goliath Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Envelop B is inmiddels ontvangen, de postbode had 'm bij iemand anders in de brievenbus gestopt Ik zal de Envelop vandaag even bekijken, en dan zal ik deze morgen of uiterlijk overmorgen doorsturen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.