Jump to content
SuusP

Zadenenvelop beginnersgroep 2014

Recommended Posts

Mooi kaartje heb je gemaakt Suus! Daar kan je inderdaad zin hoe de envelop/doos het land door gaat. Wellicht is het een idee om een keer een regiodoos/-envelop te proberen en eentje die naar alle overigen gaat?

Afijn, je hebt nu al zoveel ideeen

Apeldoorn is voor mij overigens ook geen probleem. Er is veel heen en weer verkeer met familie...

Mooi kaartje inderdaad. Ik reis zelf ook vier dagen in de week naar Den Haag, dus zo kun je schakels maken tussen regio's. Ik zou dan zelf in de regio rondom Amersfoort (Veenendaal) de doos weer door kunnen zenden.

Johan

Ik heb de zaden uitgezocht en weer nieuwe toegevoegd.

De bedoeling om hem morgen weer op de post te doen.

Nog niets binnen helaas!

Met saamgeknepen billen sta ik iedere dag op de postbode te wachten maar helaas....

Weer even een update van het -front. In een avondje verveling ben ik even aan het puzzelen gegaan en kan ik met trots melden dat we volgende ronde aan de slag kunnen met heuse regio enveloppen

- regio Utrecht-Gelderland (Apeldoorn, Scherpenzeel, Veenendaal, Bunschoten-Spakenburg). Via JohnnyQ1 dan door naar Den Haag.

- regio Zuid-Holland (Den Haag, Leidschendam, Zoetermeer, Rotterdam, Bleskensgraaf, Oud-Beijerland). Jenneke brengt de envelop dan naar Brabant:

- regio Brabant (Hoogerheide, Breda, Oosterhout, Tilburg, Den Bosch+dorpen, evt. Geldrop)

Reisafstand binnen de regio's is soms fietsbaar , soms halfuurtje met de auto. Ook tussen de regio's sluit het nu aan met trajecten die mensen vaker afleggen.

Regio Utrecht en Zuid-Holland:

zadenenvelop-regio-utrecht-zuidholland11351403724583.png

Regio Zuid-Holland en Brabant:

zadenenvelop-regio-zuidholland-brabant34491403725195.png

Dan blijven er nog "losse" deelnemers over in:

Bovenkarspel

Amsterdam

Nieuwerkerk

Heijen & Milsbeek

Goore

Denekamp

Nieuwleusen

Emmen

Groningen

Zij zijn (nog) niet in de passen op max. 30 min. rijden van elkaar, dus heeft een route uitzetten van/naar deze plaatsen weinig zin. Wie weet melden zich in de toekomst nog "tussenschakels" aan, ander is op met post sturen natuurlijk gewoon mogelijk.

Edited by Guest

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Suus wij gaan met enige regelmaat de kant van Bergen op Zoom op om in het bos te gaan wandelen met de honden. Hoogerheide is daar vlakbij dus het zou voor mij geen probleem zijn om de envelop in die omgeving door te geven.

Of als iemand bij een ander leuk hondenwandelgebied in de buurt woont binnen een redelijke afstand dan want Groningen is dan wel weer erg ver weg

Hè Jenneke, denk ik net t puzzeltje compleet te hebben Maar, wat je oppert kan natuurlijk. Dan kan Hoogerheide ook bij de keten en schrappen we Hellevoetsluis. Komt de envelop via Hoogerheide naar Brabant.

Edit: kaartjes en routes bijgewerkt incl. Jennekes taxiservice

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Super Suus!!!

Dat gaat goed! Wanneer er de komende tijd mensen aansluiten zijn die waarschijnlijk ook makkelijker in te passen.

Wanneer de groepjes niet al te klein zijn is de variatie in zaden waarschijnlijk ook groter.

Envelop B Bevat inmiddels meer dan 60 soorten! Echt leuk.

Morgen gaar de envelop op weg naar Lavendeltuin. Veel plezier ermee.

Hi,

Ik heb de zadenenvelop A binnen. Een stuk of 50 verschillende zaadjes erg leuk!!

Zondag ga ik er eens rustig voor zitten en zal de envelop Maandag doorsturen.

Ontvang ik het adres waar ik de enveloppe heen kan sturen?

Gr Natalie

Nasuada, je hebt PM met de adresgegevens van Wenwolf. Veel plezier met zaden uitzoeken dit weekend

Ik heb envelop C doorgestuurd naar Kim. Deze envelop was veel beter dan de volgende. Alles was in grote zakjes (vruchtgewassen, koolgewassen enz) en meeste zaden hadden ook voldoende informatie erbij. Ik was heel blij met de zaden van Golden Pearls, nu hoef ik ze zelf niet te oogsten, en met verschillende tomatenzaden. Top!

Helaas waren mijn plastic zakjes bijna op en ik moest een paar zaden met de hele zak in de envelop doen, maar ik heb hem beweegt en hij is nog steeds onder 400 gram (na 500g moet je meer betalen, denk ik).

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Estemy, met Track en Trace moet je sowieso iets meer betalen, 3,84 namelijk. Zie ook het eerste bericht van dit topic voor meer info!

Envelop C is hier binnen gekomen, ik stuur ze zaterdag verder!

Envelop B is hier vanmiddag op de mat gevallen en dus rond.

Ik ga alles uitzoeken en na de zomerstop dan vervolgt hij zijn weg weer

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Enveloppe A is hier vanmiddag bezorgd, vanavond alles doorgenomen en weer ingepakt. Morgen naar eindbestemming SuusP!

Wow dat is snel! Alles goed overgekomen? Ik had helaas geen kleine zakjes dus maar theezakjes en koffiefilters gebruikt.

Zat er nog wat leuks tussen?

Groetjes Nasuada

Groep a / Envelop A

GabyvG

Jeanine1967

Almond

Fluitjeskruid

Dabar

Nasuada

Wenwolfdonderdag 3 juli

SuusP

Groep b / Envelop B

Goliath

Johnny Q1

Samantha P

Impy101]

Jessicapilon

Enjoy!

Lavendeltuinvrijdag 27 juni

Connie

Groep c / Envelop C

Jenneke

Monika

Agnetha

Estemy

Kim woensdag 2 juli

Pascc

Simke

In het groen zie je waar de enveloppen nu zijn (de data vanaf het moment dat ze daar zijn aangekomen . Aan het einde van deze ronde zullen de zaden worden uitgezocht op expiratiedatum etc. om verlopen zaden eruit te halen. Daarna wordt een zomerstop ingelast.

Hmm dat was niet echt de bedoeling maar zo is iedereen ook weer op de hoogte. Fijn dat er nu lekker vaart in zit! Heb hier alweer verse oogst zaden om toe te voegen voor oktober.