Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zadenenvelop beginnersgroep 2014


Aanbevolen berichten

Gaat helemaal goed komen. Hopelijk komt hij morgen of zaterdag aan, dan kan ik hem dinsdag verder sturen.

 

Ik heb m'n zaden nog eens doorgespit en ik heb eigenlijk best aardig wat wat ik er in kan doen. Had me nogal te buiten gegaan bij de Lidl en zowiezo zit er in zadenzakjes gauw teveel voor mijn potten-en bakkentuin.

 

Als er verzoekjes zijn hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde vandaag mijn pakketje bij het postkantoortje hier afgeven, maar die bleek gesloten te zijn (winkel wordt verbouwd). Nu ben ik de eerste dagen niet in de gelegenheid om ergens anders naar een postkantoor te gaan, vandaar mijn vraag. Liever dinsdag versturen met code of morgen op de brievenbus zonder code?

 

Jeanine

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde vandaag mijn pakketje bij het postkantoortje hier afgeven, maar die bleek gesloten te zijn (winkel wordt verbouwd). Nu ben ik de eerste dagen niet in de gelegenheid om ergens anders naar een postkantoor te gaan, vandaar mijn vraag. Liever dinsdag versturen met code of morgen op de brievenbus zonder code?

 

Jeanine

 

Gezien de feestdagen en de reputatie van de post denk ik liever dinsdag met code maar weet niet of de anderen van de groep het daarmee eens zijn?

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde vandaag mijn pakketje bij het postkantoortje hier afgeven, maar die bleek gesloten te zijn (winkel wordt verbouwd). Nu ben ik de eerste dagen niet in de gelegenheid om ergens anders naar een postkantoor te gaan, vandaar mijn vraag. Liever dinsdag versturen met code of morgen op de brievenbus zonder code?

 

Jeanine

 

is er geen ander PostNL punt in de buurt?

tegenwoordig zitten die ook in andere winkels, niet alleen bij een postkantoor. bijvoorbeeld de gamma of een supermarkt. die zijn ook langer open dan een normaal postkantoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nader inzien vind ik vandaag op de post gooien ook goed. Heb gisteren echt een rotnieuws gehad dus ik kan wel wat leuks (zoals een zaden enveloppe) gebruiken

Mij maakt het echt niet meer uit dus meeste stemmen gelden!

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij ook om het even.

Ook met code is het niet altijd te volgen hoor, als het pakje bij een ander afgegeven is staat er op de status soms ook gewoon dat het op het juiste adres is afgeleverd.

Die hele post nl is en blijft tegenwoordig 1 grote gok

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zadenenvelop is vanmiddag gearriveerd

Hij zit al best vol met veel leuke dingen. Bedankt Impy

Morgen moet ik helaas werken dus ga hem zondag uitzoeken en aanvullen dus dinsdag of uiterlijk woensdag gaat hij weer op de post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag lekker buiten op m'n gemak envelop C uitgezocht. Er zitten weer heel wat leuke dingen in. Ik heb alles netjes verpakt, open papieren zakjes in gripzakjes gedaan en per groep ook weer bij elkaar in verschillende zakjes.

Het valt me wel op dat heel veel deelnemers alleen maar de soort op de zakjes zetten, dus geen zaai-instructie (wanneer, hoe diep, hoe ver van elkaar, etc), geen rasnaam, geen houdbaarheidsdatum. Er zitten nu dus heel veel zaden in waarvan onbekend is hoe oud ze zijn en dus of ze nog kiemkrachtig zijn.

Dus a.u.b. houdbaarheidsdatum vermelden, als je deze niet weet dan aankoopdatum, wanneer ze gewonnen zijn of wanneer je ze gekregen hebt. Het is toch wel zonde dat nu door degenen die straks na afloop de boel moeten gaan uitzoeken heel veel eruit gehaald gaat worden en weggegooid omdat het "misschien" oud zaad is.

 

Voor degenen die de envelop nog na mij krijgen; ik heb er roodlofzaad in gedaan wat dit seizoen gezaaid moet worden want houdbaar tot einde van dit jaar. Dus haal het er niet uit als je het volgend jaar pas wilt zaaien.

Ook heb ik zaad in gedaan gewonnen uit een gekochte biologische rode puntpaprika. Ik heb het zelf al gezaaid en het komt heel goed op (bij mij 100%), ik weet alleen niet of het zaad soortecht is.

De rest wat er in zit moet maar een verrassing blijven

Ik had nog een ongebruikte brievenpostdoos liggen, die heb ik nog versterkt met plakband dus het moet wel heel raar gaan wil de boel beschadigen. Dinsdag of woensdag gaat'ie op de post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top, Jenneke!

Het is zeker niet de bedoeling om lukraak zaden weg te gaan gooien waar we niet over weten hoor. Ik ben zelf van plan ook kiemproefjes te doen van verschillende zaden (met bijv. 10 zaden). Moeten er wel genoeg van zijn, natuurlijk

Zaaiinstructies: die kun je ook googlen naar mijn idee. Rasnamen zijn echt noodzakelijk, evenals houdbaarheidsdatum e.d.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaai informatie vind ik wel erg onnodig. Het is een kleine moeite om even te gaan Googlen naar meer informatie. Niet de bedoeling dat iedereen lui wordt...

 

Houdbaarheidsdatum en volledige naam ben ik helemaal mee eens (hoe anders kun je Googlen naar meer info?) Zat er bij velen ook niet op. Ook ik heb alleen de naam en houdbaarheidsdatum erbij gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt wel mee hoor Loes, de info past makkelijk op een briefje van 4x5 cm, dus de envelop wordt er niet dikker of zwaarder van. Maar goed als iedereen het onnodig vindt, mij best. Maar het absolute minimum vind ik toch wel de rasnaam, i.d.m. mogelijk ook de latijnse benaming en houdbaarheidsdatum of datum wanneer het zaad gewonnen, gekocht of gekregen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de envelop kreeg zaten er ook veel mini ziploczakjes in, net groot genoeg voor de naam en datum.

 

K weet niet hoe het met de rest zit maar Ik schrijf niet zo klein dat al die info leesbaar op/in het zakje past. En ik ben ook niet te lui om info op te zoeken, dat kan prima nadat de envelop op de bus is gegaan.

Op mijn eigen zadenzakjes staat alleen latijnse benaming, houdbaarheid en eventueel een nederlandse benaming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vind het voor mezelf niet handig om eerst zaad eruit te halen, de envelop door te sturen en dan pas info op te zoeken, want dan haal ik er misschien iets uit waar ik dus niets aan blijk te hebben. En ik vind het eerlijk gezegd niet zo fijn dat hier geïmpliceerd wordt dat ik te lui zou zijn iets op te zoeken want dat is niet zo, dan zou ik ook niet de moeite nemen om voor anderen wel zo veel mogelijk informatie op te zoeken en alles netjes in te pakken etc.

Sorry Loes, waarschijnlijk bedoel je het niet zo (hoop ik althans), maar zo komt het wel een beetje op me over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil me nergens mee bemoeien maar doe het lekker tóch: Jullie zouden misschien een A4tje in de envelop doen waar standaard zaai-info van de standaard zaden opstaan....da' s maar 1 blaadje en voor een beginner wél zo makkelijk!

 

 

Óf........: je kijkt even hier: http://zaaikalender.com/

 

 

Je kunt ook het originele zaaizakje erin stoppen en zelf de info daarvan overnemen als je er zaadjes uitpakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik een goed idee Geedee, ik had zelf ook al aan zoiets gedacht. Momenteel kan ik echter niets uitprinten en ik vind het niet handig om zoiets helemaal handmatig te schrijven. We zijn ook aan de laatste ronde bezig dus misschien is het iets voor als de nieuwe rond start?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenmalig een A4tje afdrukken en bijvoegen wil ik best doen voor in de herfst. Ik stuur wel een pdfje naar Simke en Connie tegen die tijd. Maar dan blijft het issue nog wel dat je van sommige gewassen vroege en late rassen hebt. Die info zal men toch even op moeten zoeken. Lijkt mij geen punt, maar helemaal "opzoekvrij" zal het er niet mee worden.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan blijft het issue nog wel dat je van sommige gewassen vroege en late rassen hebt.

 

Daarom vind ik het een kleine moeite om bijv. even op een zakje zetten: zaai 4-8 o.i.d. (april t/m augustus).

Maar goed als niemand dit ook graag ziet dan vind ik het heus best en kunnen we deze discussie beter stoppen en het erover eens zijn dat we het oneens zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...