Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik me aangemeld bij dit forum, nadat ik al weken aan het snuffelen ben. Vanmorgen eerst maar eens foto's gemaakt zodat ik me fatsoenlijk kan voorstellen .

Ik ben een moeder van drie dochters (11,8 en 5 jaar) en probeer al een tijdje in de achtertuin te laten zien dat groente en fruit niet in de supermarkt wordt gemaakt. Zo weten ze al waar druiven, snacktomaten en snackkomkommers vandaan komen en dit jaar wilde ik verder gaan met de bonen. Ik was lekker aan het googlen toen ik het idee van een makkelijke moestuin tegenkwam. TJa, toen was ik verkocht.

DSCF985369751390818633.JPG

Leeg geplukt, goede grond erin en een raster erover. We wachten op het voorjaar!

Helemaal links staat een appelboompje dat ik vorig jaar bij de aldi heb gekocht. Heel benieuwd wat die dit jaar gaat doen. Ik merkte een hebberige kant in mij want je ziet zoveel interesants dat je al gauw grond te weinig heb.In de blauwe kuip staat bv al egyptische ui. Ook heel nieuwsgierig naar. Maar nog geen grond genoeg.

DSCF986348671390819104.JPG

Dus onze konijnen krijgen deze zomer bovenburen. Ik denk aan sla en aardbeien al is het wel een erge schaduwplek.

Binnen staan de aubergine en paprika (allebei snackformaat) net met hun kopjes boven de grond!

kasje-ikea44701390819706.jpg

En als laatste onze druif.

DSCF985546151390819600.JPG

Dat is nog wat werk omheen te doen. Onze schutting moet vervangen worden maar binnen gaan de renovaties even voor dus ik moet het nog even uitzitten. De rietmat zit er tegen de inkijk maar is helemaal kapot en wordt niet vervangen als een nieuwe schutting eraan komt.(zonder inkijk ). Die klimop is verschrikkelijk. Ik heb al zitten snoeien en uitgraven en mijn man heeft er roundup op gesmeerd en dikke takken doorgeknipt. Er gaan blaadjes hangen maar hij is nog niet weg. Zit helemaal vast in die rietmat Maar mischien hebben jullie nog advies?

In ieder geval heb ik zin in het voorjaar! Ik kan bijna niet wachten en ik hoop veel van jullie te leren en dat door te geven aan de volgende generatie!

Geplaatst:

Welkom enthousiaste nieuweling met aanhang, nieuwe generaties zullen er nog van smullen...

klimop, weg ermee! Behandel het als onkruid en het zal je spoedig niet meer tot last zijn.

Veel plezier met je tuin en hier op het forum.

Kinderen zijn zulke dankbare leerling-tuiniers!

Eet- en groei smakelijk!

Geplaatst:

Welkom ! En élke vraag die je wil stellen ( ook over die klimop ) kun je wel ergens terecht op het forum. Die bv bij "tuin-vragen "

Veel plezier op het forum !

Geplaatst:

Welkom Endetjes.

Je bent lekker op dreef,zo aan je foto`s te zien .

Ziet er netjes uit

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

welkom

leuk met de kids(12 en 9) de tuin in doe ik ook

ze helpen je vaak net ff niet hoe jij dat wil(bij mij dan)

of snoepen de aardbeien al op voor we thuis zijn

Plezier hier op het forum

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Ja, ik ken dat. Ze kijken, zeuren dat ze iets willen plukken als het nog niet rijp is en eten het op voor je het in de gaten heb. Maar onderhoud.......daar hebben ze nog nooit van gehoord .

Met de konijnen ook. Eerst was het vechten wie eten ging geven en schoonmaken. Nu vechten wie er aan de beurt is. En meestal ben ik dan nog degene die het idd doet. (vind ik stiekem niet zo erg, beetje buiten rommelen)

Geplaatst:

hallo endetjes, welkom!

Wat heerlijk om zo bezig te zijn! En ja, op zeker moment kan het bij je kinderen ook gaan kriebelen als ze zien wat jij allemaal uit je tuintje haalt....

Veel plezier in je tuin en op het forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...