Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Accu voor camera kopen

Featured Replies

Geplaatst:

Ik had oorspronkelijk 2 accu's, maar 1 kan ik nergens meer vinden. Omdat ik half april een week in Londen ben zal ik m'n camera weer veel gaan gebruiken en ik vind het altijd ideaal als het eigenlijk niet uitmaakt of je camera nou uit of aan staat. Als hij continu aan staat ben je tenminste vaker optijd voor leuke foto's, maar het vreet wel veel accu. De accu die ik nu heb gaat ongeveer 2 a 3 uur mee, dus zou graag nog 1 of 2 accu's er bij willen hebben.

Nu vind ik in Nederlandse webshops prijzen tussen de 60 en 20 euro. Die van 60 euro zijn origineel en daarmee ook betrouwbaar wat kwaliteit betreft, die van 20 zijn waarschijnlijk afkomstig uit China en die kan ik dus zelf daar ook halen voor zo'n 8 euro. Linkje.

Is er iemand die een goed advies kan geven, is er iemand die ervaring heeft met accu's uit China? Valt dit héél erg tegen of is het gezien de prijs (4x zo goedkoop) nog best redelijk?

Daarnaast is die van het linkje wel het goede type, alleen is die 1200 mAh en 7,4 V sterk en de orginele versie is 870 mAh en 6,8 V. Kan dat problemen opleveren? Het type nummer (NP-FH50) is namelijk wel exact het zelfde..

Geplaatst:

Ik heb 2x reserve accu's uit China gekocht, ook vanwege het enorme prijsverschil. Ze deden het op zich prima als reserve-accu maar waren wel veel sneller leeg. Wat op viel is dat ze vooral leegliepen als ze IN de camera zaten, dat was met de originele accu's niet het geval. Puur voor noodgeval volstaat het dus wel, en als de goedkope accu in de camera zit laadt ik altijd zo snel mogelijk mijn originele weer op.

Geplaatst:

Ik vraag me af wat je met je camera doet, ik heb een spiegelreflex van Canon en ik gebruik die heel regelmatig en laat hem vaak ook de hele dag aanstaan, maar ik laad de batterij zelden op, misschien eens per twee, drie maand. Flits je soms heel veel of heb je er allerlei randapparatuur bij?

Ik heb wel eens een goedkope accu gekocht en daar deed mijn camera wel significant minder lang mee, maar dan nog wel enkele weken. Het is een prijs/kwaliteit afweging. Soms kan het ook voor de garantie uitmaken en doet een fabrikant moeilijk als zo'n accu kortsluiting of andere problemen zou veroorzaken dus ik zou het risico met een dure camera niet nemen.

Geplaatst:
  • Auteur

@Piroska: Jammer dat de kwaliteit toch zoveel minder was. Ook enig idee hoeveel minder? (Bijvoorbeeld dat hij zeker de helft korter mee ging?).

@Wilmer: Denk dat jouw accu dan gewoon superieur goed is of dat je camera veel zuiniger is Doe weinig bijzonders met m'n Sony cybershot DSC-hx1, flits ook eigenlijk bijna nooit. Mijn accu ging wel minder hard als ik door het zoekertje keek en het schermpje uit had, maar het lensje van m'n zoekertje zit los dus dat word 'm niet meer

Geplaatst:

ja, mijn canon gaat ook in de spaarstand als ik hem X minuten niet heb gebruikt. Die stand gebruikt zo goed als geen accu. Ik was hem ooit vergeten uit te zetten en na 2 weken was de batterij nog net zo vol. Betere camera's hebben betere accumanagement, maar in principe zou elke camera iig op standby moeten gaan als je hem eventjes niet gebruikt heb. En als ik zo hoor hoe snel jouw accu's er door gaan vraag ik me af of dat bij jouw camera wel het geval is? Ik heb er verder weinig verstand van hoor, maar zelfs als je nonstop aan het fotograferen bent zou de accu niet zo snel leeg moeten zijn lijkt mij. Is je camera niet gewoon stuk? Heb je al in de gebruiksaanwijzing gekeken of er niet toevallig ergens stiekum een instelling is waarmee je standby na X minuten automatisch aan kunt zetten ofzo?

aangepast door Gast

Geplaatst:

Zou ik beter naar een fotozaak lopen en daar over te praten.

Vaak hebben ze accu's van andere merken die perfect tot camera passen, maar flink goedkoper.

In prijzen van Sony vaak tot 75% van marketing geld inbegrepen

Geplaatst:
@Piroska: Jammer dat de kwaliteit toch zoveel minder was. Ook enig idee hoeveel minder? (Bijvoorbeeld dat hij zeker de helft korter mee ging?).

Ja ongeveer de helft minder lang. Maarja dat jouw batterij maar enkele uren meegaat is wel heel raar hoor, daar is dan denk ik al wat mis mee, of met je oplader...

Ik heb 3 digitale camera's en ik hoef ze zelfs bij dagenlang intensief fotograferen nog maar 1x per zoveel dagen op te laden. Bij dagelijks enkele foto;s (hier normaal gebruik) slechts 1x per paar weken, net als bij andere posters hier dus.

Geplaatst:

Wat ik wel eens begrepen heb, is dat als je een ooit nieuwe accu de 1e keren fout opgeladen hebt, dat je dan , zeg maar, niet de 100% meer inzet en veel sneller leeg lijkt of echt gaat.

Hoe lang gebruik je de accu in kwestie al ? Ik zou geloof ik in jouw geval voor 1 orginele goed nieuwe accu gaan , en eens naar de verschillen kijken. En daarna verder beslissen.

Geplaatst:

dat ligt ook weer aan het soort accu; Li-ion-accu, NiMH-accu of NiCd-accu

Li-ion-accu kent geen geheugeneffect(je kan dus niet fout opladen), geen zelfontlading en hoeft ook niet volledig ontladen te worden. daarentegen heeft een NiMH-accu een grotere capaciteit.

Geplaatst:

ik heb slechte ervaringen met chinese accu's: de capaciteit was sowieso de helft of minder maar erger nog: ze gaven het na 3/4 jaar al op terwijl de originele een jaar of 3-4 meegaan. Omruilen op garantie hielp oook niet.

(waar gebeurd:

ik kocht een laptopaccu voor mijn Sony bij dealextreme CN, die kwam en was na 10 minuten leeg. Toen heb ik hem gewogen en hij bleek maar 1/4 van de originele accu te wegen. De boefjes hadden in dezelfde behuizing veel kleinere celletjes gesoldeerd. Na mijn klacht kreeg ik van dezelfde firma een accu met hetzelfde gewicht, die inderdaad 1 uur meeging....een maand of 9...)

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor alle antwoorden

Li-ion is deze accu inderdaad, dus denk dat het opladen weinig kwaad gedaan kan hebben. En die 3 uur (misschien 4) accu, dan staat hij wel continu aan. Als ik dagelijks wat fotootjes maak dan gaat hij ook wel een tijdje mee. Maar standby functie.. geen idee of mijne dat heeft, denk van niet eigenlijk (zou me ernstig verbazen als ik na 3 jaar bepaalde functies nog steeds niet ken). Zal morgen even de handleiding er bij pakken Maar die Sony DSC HX-1 was ook niet echt een 'high-end' camera (ook geen spiegelreflex). Was ergens tussen de 300 a 400 euro, strak prijsje voor wat hij allemaal kan.

En trouwens, gebruik de accu ondertussen sinds oktober 2010. Dus als die al wat in capaciteit achteruit gegaan zou zijn, zou me dat niks verbazen.

Ga denk toch maar voor een orginele accu, gezien de ervaringen hier en mijn eigen ervaringen met batterijen uit China. Heel misschien dat ik er een uit China bestel om alsnog te kijken of het wat is, maar dan zijn het er in ieder geval niet direct 2 of 3

Geplaatst:

ik kan zelfs op 2 penlites makkelijk 3 uur non stop fotograferen. En zelfs mn 90 euro compactcameraatje schakelde zichzelf uit na X minuten. Enfin, wellicht dat een nieuwe batterij gewoon een heel stuk langer mee blijkt te gaan, dat zou fijn zijn natuurlijk!

Geplaatst:

Ik koop mijn reserve accu's altijd bij Saake . Ik heb al heel wat verschillende types aangeschaft in de afgelopen jaren en zowel over de kwaliteit en prijzen van de accu's (ik koop geen originelen) als de service van de firma Saake ben ik bijzonder tevreden.

Misschien een idee Dennis ?

http://www.saake-shop.nl/camera-accus/foto-cameras/sony/fotocamera-accu-np-fh50-voor-sony.html

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.