Annette Geplaatst: 15 mei 2011 Geplaatst: 15 mei 2011 Ja heerlijk sla sla slaIk zaai pluksla in allerlei soorten door elkaar en rucola vind ik ook heerlijk.Verder door de sla vind ik erg lekker, pitten ( zonnebloem, pompoen, sesam ) en dan roosteren, gebakken champignons,knoflook natuurlijk. Geroosterd brood met een beetje knoflook besmeerd is ook heerlijk door de sla (croutons )Ik heb op het moment sla in de tuin maar ook gewoon in potten, kan makkelijk. Quote http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
aardbeijim Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Sla bewaren gaat super in het bolleke van Tupper. Ideaal, zeker ook voor aardbeien en ander zacht fruit natuurlijk. Dankzij het bijhorende roostertje en het bolle deksel. ??? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
helena Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 heb even gezocht op internet en vond plaatjes; de ruimtebol en andere bakken met ribbelbodem en klepjes waarmee je de lucht kan regelen. Ben geen demonstratice hoor, maar wel over deze bakken tevreden. . Wordt weer eens tijd voor een party, heb nogal wat spul wat kapot is liggen, levenslange garantie maar ja moet je wel naar een party. Quote
Helly Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Of je zoekt uit waar in de buurt zo'n demonstratice woont, dan kan je het bij haar ook omruilen. Ik ook een keer gedaan met een deksel.Ik zet op mijn lijstje, want ik zie op MP dat ze toch best veel vragen voor die bolletjes. Quote Good things come in small packages
Claudia69 Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 (aangepast) Een beetje kervel door de sla kan lekker zijn, jong spinazieblad, bloemen van Oost-Indische kers, goudsbloem, bieslook, appel (in combinatie met witlof), radijs, suikermaïs, look en tuinkruiden, tomaat (ook gedroogde met pijnboompitjes, rode ui en feta), ...Ook lekker met sla: erwtjes op Franse wijze (moet je maar ff op googelen). 16 mei 2011 aangepast door Gast Quote
helena Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Ok, goeie tip. dacht dat ze niets deden zonder party Quote
Helly Geplaatst: 16 mei 2011 Geplaatst: 16 mei 2011 Ja hoor, je kan zelfs een bestelling tussendoor plaatsen bij zo'n demonstratrice. Quote Good things come in small packages
helena Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Link ( weet niet, hoe de tekst hier te plaatsen ) naar krantenartikel, gisteren ook bij ons. Leuk stukje van Wouter Klootwijk over oa bindsla; Waar smaakt sla naar?; de dressing die je erop doet . Hoewel rucola voor mij hierop wel een uitzondering is http://www.kleintjesla.nl/binaries/KleintjeSlaartikelwouterklootwijk_tcm80-16805.pdf Quote
Helly Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Wat een leuk artikel Moeten we de zaadhandelaars ook maar aan t hoofd gaan zeuren? Quote Good things come in small packages
Semie Geplaatst: 19 mei 2011 Geplaatst: 19 mei 2011 Ik heb nog een grote "square foot gardenbak" op het balkon staan, die ik alleen gebruik voor sla, voor de snelle pluk, zeg maar. Ik heb verschillende slamixen gekocht bij http://www.denieuwetuin.be, o.a. zomer salade mengsel, miniblad spectrum mix, zomerpostelein mix. Ik heb nog een wintersalademengsel en winterpostelein. Die heb ik nog niet uitgeprobeerd. in feite zaai je geen koppen sla meer, maar diverse saladesoorten, waarvan je gewoon de grootste blaadjes afknipt, die daarna weer uitlopen. Ik heb al een keer of 4 hiervan gegeten. Ik mix de sla met gewone ijsberg- of kropsla. Quote
helena Geplaatst: 22 mei 2011 Geplaatst: 22 mei 2011 Ja das leuk hé, zelf slamix maken. Blaadje van dit, blaadje van dat. Vraag me nu af; haal je beter blad van krop aan de binnen of de buitenkant eraf, wil het goed doorgroeien? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2011 Auteur Geplaatst: 22 mei 2011 Van de buitenkant. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
helena Geplaatst: 23 mei 2011 Geplaatst: 23 mei 2011 Had eerder ergens op dit forum? laten weten dat wanneer je een kropje sla oogst en de wortel laat zitten, dat er opnieuw blaadjes worden gevormd. Op de foto is het eindresultaat hiervan te zien; een klein kropje van 10cm doorsnede. Quote
Brechtje Geplaatst: 26 april 2015 Geplaatst: 26 april 2015 Je kunt inderdaad zoals Helena zegt de wortel van de sla in de grond laten zitten en dan nog een keer oogsten van je kropje. Als je echter je gehele kropje oogst, kan je het met wortel en al in een glas water plaatsen, dan blijft het langer vers. Bv. op het aanrecht. Naast dat ik dol ben op sla met pitten( zonnebloem, pijnboom) kaas, gerookte kip, noten, ben ik ook dol op kiempjes. Die kiempjes kan je heel makkelijk in de winter kweken, gewoon binnenshuis. Daarvoor gebruik ik een lege glazen groentepot, een nieuw kniekousje ,een elastiekje en water en dan maar spoelen elke dag....en daarna genieten... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.