katrien888 Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Hoi, We weten allemaal dat we tomaten kunnen steunen met een stok, touw of tomaatspiraal, maar hoe zit het met de komkommer?Vorig jaar had ik voor de eerste keer komkommers geplant en had ik een afsluitingsdraad langs de komkommerplant gezet:maar zoals je kan zien op de 2de foto is dit niet zo hoog en moest ik nog veel touwtjes spannen om de plant omhoog te houden Hoe doen jullie het? grtjs,Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Komkommers krijgen net zoals de meloenen een tomatenspiraal. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Ik maak meestal een rekje met bamboestokken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Gebruik dezelfde hekjes als jij alleen dan een langer stuk, of twee lange stukken in de breedte op elkaar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Ik gebruik zo'n vlechtijzer constructie, die ze normaal gebruiken bij het storten van een betonnen vloer, is zo'n 2 meter lang en een halve meter breed. Ik zet er dan twee schuin tegen elkaar. Dat vinden die komkommers prachtig en klimmen helemaal tot de top. En als ze daar zijn knip ik de top er uit. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kris1984 Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 (edited) Martinh je bedoelt zo iets? Itoero werk een tomaatenspieraal voor komkommers? Is de komkommer niet veel zwaarder dan tomaat? Ik ga dit jaar ook proberen komkommer te zaaien. Edited January 31, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Komkommers, meloenen en tomaten krijgen van mij een koordje waar ze ingedraaid worden, geen enkel probleem mee gehad. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 (edited) Ik gebruik snoeihout: twee stevige takken aan weerszijden rechtop in de grond, wat dunnere rechtop ertussen (afhankelijk van de breedte die je wilt hebben) en dan 'vlecht' ik er horizontaal wat dunnere doorheen. Het wordt dus een soort grof hekwerk. Zo zag het er afgelopen jaar uit (toen de komkommer nog klein was).(Die paal in het midden hoort er niet bij, die is van de afscheiding met de buurvrouw.)De dunne takken waren nogal krom, dus rechtop is hier een betrekkelijk begrip. Edited January 31, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 om met een touwtje te werken Willy gaat volgens mij alleen maar als je de komkommers ook dieft zoals tomaten, want vorig jaar waren de komkommerplanten nogal bossige planten, die langs alle kanten groeiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Martinh je bedoelt zo iets? Itoero werk een tomaatenspieraal voor komkommers? Is de komkommer niet veel zwaarder dan tomaat? Ik ga dit jaar ook proberen komkommer te zaaien. Ja zoiets, als is dit wel een erg luxe versie hoor Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Itoero werk een tomaatenspieraal voor komkommers? Is de komkommer niet veel zwaarder dan tomaat? Ik ga dit jaar ook proberen komkommer te zaaien.Hetzelfde als voor tomaten. Ik gebruik ze wel alleen in de kas en maak ze met een touwtje bovenaan vast. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts