Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke constructie bij komkommers?

katrien888

Recommended Posts

Hoi,

We weten allemaal dat we tomaten kunnen steunen met een stok, touw of tomaatspiraal, maar hoe zit het met de komkommer?

Vorig jaar had ik voor de eerste keer komkommers geplant en had ik een afsluitingsdraad langs de komkommerplant gezet:

IMG141980451391117751.JPG

IMG141570581391117709.JPG

maar zoals je kan zien op de 2de foto is dit niet zo hoog en moest ik nog veel touwtjes spannen om de plant omhoog te houden

Hoe doen jullie het?

grtjs,

Katrien

Ik gebruik zo'n vlechtijzer constructie, die ze normaal gebruiken bij het storten van een betonnen vloer, is zo'n 2 meter lang en een halve meter breed. Ik zet er dan twee schuin tegen elkaar. Dat vinden die komkommers prachtig en klimmen helemaal tot de top. En als ze daar zijn knip ik de top er uit.

Ik gebruik snoeihout: twee stevige takken aan weerszijden rechtop in de grond, wat dunnere rechtop ertussen (afhankelijk van de breedte die je wilt hebben) en dan 'vlecht' ik er horizontaal wat dunnere doorheen. Het wordt dus een soort grof hekwerk.

komkommer15031391184435.jpg

Zo zag het er afgelopen jaar uit (toen de komkommer nog klein was).

(Die paal in het midden hoort er niet bij, die is van de afscheiding met de buurvrouw.)

De dunne takken waren nogal krom, dus rechtop is hier een betrekkelijk begrip.

Edited by Guest

Itoero werk een tomaatenspieraal voor komkommers? Is de komkommer niet veel zwaarder dan tomaat?

Ik ga dit jaar ook proberen komkommer te zaaien.

Hetzelfde als voor tomaten. Ik gebruik ze wel alleen in de kas en maak ze met een touwtje bovenaan vast.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!