Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe gaat het met je zaailingen


Bit

Aanbevolen berichten

Heb ik hier ook met enkele bonen, als ze niet opkomen moet ik wel een ander rasbaaien binnenkort. Maak mij meestal ongerust als er al 2 bonen van die soort boven zijn en de rest nog niet

 

Zaailingen van de paarse boomspinazie en nieuw zeelandse doen het erg goed. En de muismeloen is plots ook gaan kiemen maar goed dat ik die potjes vergeten uitkiezen was, aangename verrassing toen ik de bureau binnenkwam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Basilicum driemaal gezaaid, de derde keer is pas alles opgekomen, maar staat na weken nog maar 1½ cm hoog.

 

Rozemarijn, peterselie, oregano, munt, veel bloemzaden, van alles is bijna niks opgekomen.

 

Vier stuks F1 komkommers gezaaid, is er nog 1 van over, te vroeg uitgeplant in de kas denk ik. Een plant, de dikste en mooiste, kreeg wortelrot. Er staan nu gewone buitenkomkommers voor in de plaats.

 

Bonen daarentegen doen het goed, ook de vroeg gelegde, deze klimmen al 120 cm en bloeien al. Tweede leg staat er ook boven, deze week de derde ronde leggen.

 

Er ligt nog heel wat zaad dat ik eind mei, begin juni wilde zaaien, maar ik kon me beheersen, het is niet ál juni, het is nog máár juni. Komende week maar eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel last van het weer vreemde weer hier dit voorjaar, koolzaailingen groeien niet als kool

zaaigoed als warmteliefhebbers staan al weken stil, heb veel moeite om de waterhuishouding goed te houden (warm weer, veel, koud weer weinig water...naar binnen...naar buiten...)

(alles komt wel weken later, heb weinig pruimen, kersen wegens weinig insecten? vreemde reactie van de aardbeien: veel kleine vruchtjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Er klaagde laatst iemand over bosui, die niet of moeizaam opkwam. Het topic kan ik niet terug vinden, waarschijnlijk zal het in de klaagbank geweest zijn. Het ging erom dat je bosuitjes dicht bij elkaar moest zaaien, omdát het bosuitjes zijn.

 

Nou ja, dat had ik niet gedaan:

213211941436171315.JPG

 

En welgeteld 2 mnd later komt er hier en daar wat op:

213386511436171319.JPG

213416511436171320.JPG

213634411436171324.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

bosuitjes heten toch bosuitjes omdat ze in een bosje worden verkocht?

niet omdat ze dicht bij elkaar gezaaid moeten worden.

 

Echt niet? Met prei schijnt dat ook ook zo te zijn. Zou dicht gezaaid moeten worden, de zaailingen zouden het beter doen als ze dicht bij elkaar opgroeien. Heb weleens de klok daarover horen luiden, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bosuitjes heten toch bosuitjes omdat ze in een bosje worden verkocht?

niet omdat ze dicht bij elkaar gezaaid moeten worden.

 

Echt niet? Met prei schijnt dat ook ook zo te zijn. Zou dicht gezaaid moeten worden, de zaailingen zouden het beter doen als ze dicht bij elkaar opgroeien. Heb weleens de klok daarover horen luiden, vandaar.

 

volgens een engelse klepel zaai je ze dun op rijtjes die 15 cm uit elkaar liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Als jullie binnenshuis zaaien, hoe meten jullie dan de temperatuur in de kamer waar de zaailingen staan? Ik wil graag weten wat ik daarvoor het beste kan gebruiken, aangezien ik komend seizoen voor het eerst zelf ga zaaien. BVD

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke... Zou een oorthermometer ook werken?

Ik dacht misschien zijn er mensen met een speciaal weerstation of geven ze aan welk merk goed is. Ik kon op internet niet zoveel duidelijkheid vinden vandaar....

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...