Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe gaat het met je zaailingen


Bit

Aanbevolen berichten

De spitskoolzaailingen had ik in een onverwarmde kamer op de vensterbank gezet, maar worden toch wat iel dus die ga ik morgen verpotten, ik denk buiten onder glas, want vorst zit er niet in komende week. De pepers zijn nog niet gekiemd, ik meen me te herinneren dat dat vorig jaar ook lang duurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog niks boven de grond Kan ook helemaal nog niet want donderdag pas gezaaid

Maar toch kan ik het niet laten om ieder keer al ik er langs kom even te kijken

 

Ben ik de enige die iedere keer als een gestoorde boven de bakken hang om te proberen ze de grond uit te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de pepers op de deno manier Nynke?

De kolen, ja daar is het misschien wat vroeg voor ivm het weinige licht..als je een koude kas heb kan je zo over een maandje afharden en daar neerzetten misschien...

 

Nee, alles gewoon in zaaigrond. De peperzaadjes in de woonkamer staan onder een warme lamp, geen speciale groeilamp.

 

Heb spitskoolzaadjes genoeg, dus als het niet lukt kan ik ze opnieuw zaaien, het zijn er maar 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera! Mijn extra hete pepers zijn allemaal boven gekomen. Mijn jalapeno's doen echter niets, nul , nada. Heb nieuw zaad besteld, en zowel gezaaid als de deno methode toegepast. De paprika's zijn aan hun eerste echte blaadjes begonnen, zijn een cm of vijf hoog nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog niks boven de grond Kan ook helemaal nog niet want donderdag pas gezaaid

Maar toch kan ik het niet laten om ieder keer al ik er langs kom even te kijken

 

Ben ik de enige die iedere keer als een gestoorde boven de bakken hang om te proberen ze de grond uit te kijken? :crazy:

 

 

Ik denk het wel, dit is wel heel raar hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind oktober viooltjes gezaaid. De viooltjes op de eerste foto gaan overduidelijk beter. Dat is een F1 soortje, dus dat lijkt mij de meest logische verklaring. Nu weer dichter op de tl-buizen gezet en een klein beetje voeding gegeven, ben benieuwd of ze eind maart / begin april al kunnen bloeien.

 

IMG2015020918153468471423505943.jpg

IMG2015020918160992111423505948.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dennis. Ik wil deze week viooltjes gaan kopen voor winterbeplanting in de bloembakken voor ons huis. We halen ze bij een klein zelfstandig tuincentrum hier in de buurt, die een zaadvast mengsel zaden gebruikt en die zijn behoorlijk sterk. Wij vinden van die ouderwetse in heel bonte en gevarieerde kleuren het mooiste en die staan ook langer naar ons idee. Ik vertel dit, omdat ik me afvraag of je je zaailingen niet langzaam kunt gaan afharden en over uitplanten over enkele weken kunt gaan denken? Dan is je probleem van gebrekkige lichtomstandigheden ook opgelost. Zou het kunnen dat F1's minder kou-sterk zijn?

Je merkt het: Ik heb zelf niet veel ervaring met viooltjes telen. Maar misschien weet jij of iemand anders meer?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op beide zakjes staat in ieder geval dat ze tegen vorst kunnen, maar kan de potjes met vorst ook tijdelijk vorstvrij wegzetten. Ik ga ze denk over 1 a 2 weken afharden, zodat er plaats vrijkomt voor de tomaten, paprika en peper zaailingen Wordt anders wel heel erg proppen onder die tl-buizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind januari Adjuma en Spaanse peper (geen idee van de naam, zakje uit Hema) gezaaid. Staan er al mooi bij! Geen extra verwarming, staan er vaak toch relatief koud, maar ze staan heel de dag in de zon met het raam gericht op het zuiden.

 

1 zaailing is nooit helemaal mooi boven de grond gekomen, de kiemblaadjes hingen nog amper aan het steeltje en zaten nog half in de grond. Iemand een idee hoe dit kan? Gewoon pech?

 

Zaailingen58181423988705.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...