SuusP Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Er zijn al tig topics over wat er groeit in de schaduw. Ook kan ik terug vinden hoeveel uur zon als 'volle zon', 'halfschaduw' of 'schaduw' gelden. Ik vind het vrij lastig in te schatten hoeveel uur precies mijn stukje tuin langs de noordwestmuur nu dagelijks in de zon staat. Dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van het seizoen. Kortom, mijn vraag is: mag ik de tuin langs de noordwestmuur van het huis als halfschaduw of schaduw rekenen? Er staat verder geen gebouw of hoge beplanting in de buurt. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Bit Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Direct langs het huis ( tot ongeveer 2 meter er vandaan, is het een hoog huis, dan 3 meter ) moet je dat wel als volle schaduw zien denk ik. Verder van het huis af is dan half schaduw en weer verder ( dan komt de zon over het huis heen een groot deel van de zomer ( ? ) als halfschaduw / lichte schaduw. Precies / preciezer kan je dat bepalen met een foto. Gewoon dingen uitproberen en in je achterhoofd houden dat je verwachtingen niet te hoog mogen liggen. Dan valt het altijd mee. Ervaring leert het je. Quote
SuusP Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Geplaatst: 5 februari 2014 Ah, ik heb een foto van vorig jaar maart. Er staat helaas wel een kiwistruik in de weg, maar voor het beeld. Zal in de middag geweest zijn denk ik. Ik ga maar uit van volle schaduw, ook voor de zekerheid. Misschien dat ik langs de rand van de schaduw in de foto wel wat halfschaduw spul neer kan zetten. We zullen zien. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.