Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Katten en honden

Featured Replies

Geplaatst:

Snap ik hélemaal @Petrasmoestuin ,en het was ook niet bedoeld als kritiek naar jou toe! 😉

Maar voor sommige mensen is het nu eenmaal interessanter om te kunnen zeggen dat ze een Spaanse asielhond gered hebben dan 1tje van een asiel van achter de hoek.😉

Wijzelf hebben +30 jaar geleden een Pyrenese Berghond geadopteerd uit het asiel,samen met m'n 1ste Mechelaar.En die REUS was een SCHAT van een hond,dus ik begrijp jouw voorkeur én liefde voor de Mastin écht wel!😉

Om dezelfde reden als jij ben ik zo gék op Mechelse Herders,hun karakter......die hebben een mentaliteit van 'semper fi,until MY death does us part'.

Een tijdje terug een schrijnend verhaal gelezen van een vrouw die 's nachts in de problemen gekomen was door een 'mannelijk roofdier' tijdens de wandeling met haar Duitse Herder.Dat beestje 'stond erbij en keek ernaar'.Ik kan nu al met 100% zekerheid zeggen dat zo'n k*ootz*k stilletjes blijft liggen als m'n vrouw met onze Emma er langs zou komen.....moest dat NIET zo zijn,praat ie achteraf opeens een octaaf hoger.😉

Geplaatst:

Romy kwam hier, nadat ik voor Nina een maatje zocht. Wij hadden ervoor 2 Mastins.

Mijn hond Linda moesten wij in laten slapen na een maagkanteling die te laat was opgemerkt. Na boodschappen doen kwamen wij thuis en Linda deed raar en ik haar troosten e.d. Toen ze achterin in een hoek van de tuin ging zitten waar ze nooit zat, toen begreep ik het! Het is ernstig. Als een hond dat doet, dan geeft ze wat aan. Maar stom! Het kwartje was bij mij nog niet genoeg gevallen. Ik wist dat ze aangaf dat ze dood ging, dus ik de dierenarts bellen. Een assistent meisje nam op en zei dat ze vol zaten. Oh stomme ik! Ik had er gewoon heen moeten rijden. Ik moest naar een andere dierenarts rijden, verder weg, wij konden het ook niet gelijk vinden en toen wij er kwamen was het al veel te laat. Er waren al veel cellen afgebroken begreep ik en ze was al stervende. Wij moesten haar daar in laten slapen en achterlaten. Wij hebben Nina gehaald om te laten zien dat haar maatje dood was en die was heel stoïcijns, maar dat was ze altijd. Het is alleen dat ze wist, dat ze haar niet moest zoeken. En dat deed ze voor ons gevoel de eerste dagen toch…..

Dus wij wilden voor haar een vriendinnetje, het werd Romy, die zou komen, en al gereserveerd uit Spanje.

Maar…….. Nina likte en likte aan haar pootje. Wij naar de dierenarts en die zei dat ze botkanker heeft en niet lang en alleen met stevige pijnstillers konden wij het nog even uitstellen. 
Maar intussen hadden wij een andere hond gereserveerd die wij gingen redden, ruim 7 jaar net als de andere als maatje voor Nina. Maar ik wou geen 2 honden 1 of 2 weken samen hebben voordat wij er een in laten slapen. Dus geregeld dat wij dat 2 dagen van tevoren Nina zouden laten inslapen voordat Romy kwam. Onze eigen dierenarts is nooit ziek geweest en op die dag was ze dus ziek. Kon de volgende dag gebeuren (was van korte duur ziek), maar dat wilden wij niet, als wij stikken van verdriet en de volgende dag vroeg moeten rijden (ruim 3 uur, hond in ontvangst nemen en 3,5 uur terug).

Dus vervanger gehad in die kliniek. Maar die behandelde eigenlijk alleen vogels (is wel de eigenaresse van de kliniek volgens mij). En die kon de goede ader niet vinden, dus zat een paar keer verkeerd te prikken en normaal krijg je de hond op je schoot, dat gebeurde niet, de hond zakte uiteindelijk in elkaar en mijn man kon haar niet op een normale manier nog troosten.

Mijn man is toen doodziek geworden na alle stress, hij kreeg rare vlekken op zijn lichaam. Hij zei: ze hebben mijn hond gewoon vermoord. Zo voelde dat. En ik ben toen met een buurvrouw Romy gaan ophalen 2 dagen later in Barneveld.

Later is het nog slechter gegaan met mijn man, maar dat is een ander verhaal.

Romy kwam van iemand die was overleden. Later heb ik begrepen van mensen die haar hebben opgevangen en verzorgd (even googelen en je weet vaak alles) dat hij een kraker was met de goede bedoelingen. Maar ze lag altijd buiten op en vies en soms nat matras als het had geregend en vieze etensbakken e.d. Hij gooide het brood uit het raam b.v. Kreeg kaakjes en rijst en goedkoop vlees. Ze moest het kleine stukje achtertuin bewaken, dus wespen, vliegen moest ze wegjagen. Nooit commando’s geleerd.

Ook zou ze mannen niet accepteren. Pfff.

Ze kwam bij ons en gelijk kop op tafel bij mijn man. Love on first site.

Zo zoals ze nu is. Zo'n lieverd, alleen niet buiten als ze een hond ziet of een kat, dan kan mijn man ze bijna niet houden. En ik dus helemaal niet meer.

20250703_174912.jpg 20250813_134146.jpg

20240814_205035.jpg

Hier zie je wat foto's van mijn beide Mastins achter de werkplaats en onder de boom waar de vele vogels zitten. Achter bij de werkplaats zijn nu de vele speciebakken geplaatst, omdat mijn huidige Romy daar toch nooit lag. Wat doet dit pijn om weer te zien.

6 mei bij de werkplaats 2.jpg

6 mei onder de boom 2.jpg Schermfoto.jpg

Geplaatst:

Zóóó triest....😓

Gelukkig voor Romy dat zij toch haar 'gouden mandje' gevonden heeft!

Wat het deel van jouw verhaal over dierenartsen betreft,wijzelf zijn méér dan 20 jaar tevreden geweest over een bepaalde praktijk,tót de dochter en andere jongere dierenartsen die praktijk overnamen van de vrouw die op pensioen ging.Opmerkingen én verwittigingen van de baasjes worden genegeerd.Resultaat?Een jonge assistente die haar lip moest laten naaien na een dispuut met Emma,ondanks onze eerdere feedback.

Het lijkt erop dat vele jonge dierenartsen dénken het beter te weten dan de eigenaars van de hond,alhoewel die daar dikwijls al járen mee samenleven,terwijl dierenartsbezoeken meestal 'momentopnames' zijn in het leven van jouw hond.

Geplaatst:

Ik heb ook een tijdje voor Linda met haar vele jeuk een Tierpraktiker gehad. Voor mensen heet het een Heilpraktiker, een alternatieve genezer.

Nou, hij was bang voor Linda, want Linda gromde bij zijn 2e bezoek. Linda gromde NOOIT naar iemand, als er een een schat is, dan is zij het wel, voor mensen, dieren en kinderen. Die man deugde gewoon niet en zij gaf het aan.

Ik weet het, omdat ik hiervoor 2 Cane Corso's heb gehad, en Diamant was echt een schat, noot gromde zij naar iemand.

Ik knipte haren bij mensen en een klantje die zelf een grote hond had, volgens mij een Labrador, kwam binnen en Diamant, de Cane Corso gromde naar haar. Ik vond het toen zo vreemd? En een tweede keer dat ze kwam weer. Verder naar niemand.
Gelukkig is zij nooit meer geweest, zij deugde gewoon niet.
Ook met die geneesheer dus met Linda. Onderzoek heel uitgebreid, om te kijken waar ze gevoelig voor was. Medicijnen gekregen speciaal voor haar afgestemd.
Maar het contact was verschrikkelijk. De antwoorden die ik kreeg na mijn vragen. Hij was totaal niet geïnteresseerd, kreeg laat antwoord of niet wat ik vroeg. Ik heb alles opgeslagen, ben het gelukkig vergeten, maar dat het een klootzak was, dat weet ik wel. Hij was bang voor haar en stond ook nog eens op haar staart, benaderde haar niet zoals het hoort. Rustig een hond naar hem laten lopen i.p.v. andersom en gelijk naam noemen en op haar afstormen en beet willen pakken.

Maar goed, ik heb gezegd uiteindelijk dat ik mijn geld terug wou, anders ging ik de Duitse bond inschakelen. En de advocaten hier zijn niet misselijk hoor!
Hij wilde eerst bellen en mij overhalen natuurlijk, want wij hadden contact via whatsapp, maar ik wou geen gesprek, had recht op mijn geld terug. Dat zei ik ook. Hij wist niet hoe gauw hij het geld moest overmaken, omdat hij duidelijk mis zat en niet zat te wachten op een rechtszaak. Ik heb hier in het forum niet het hele verhaal hier verteld, maar ik weet wel wat klopt en wat niet klopt en dat als ik gelijk heb, ook gelijk heb. Alleen de medicijnen heb ik zelf betaald, maar goed dat vond ik redelijk.
@Bernaar Dus wat je hebt gedaan, is heel goed. Een hond gered, een vriend van je leven, maar niet voor iedereen. So what? Dat meisje heeft een slechte ervaring na de geboorte meegemaakt, wat niet eenvoudig is om goed te maken. En sommige rassen accepteren niet alles.

Weet je? Mijn zelfde buuf had een bepaald ras en die accepteert bepaalde medicijnen niet die haar man gebruikte. De hond beet haar man, 4 maanden oud. Gaat eraan maar beginnen. Moest terug na 1 week. Pitbull overleden, dit hondje terug, toen de hond uit Spanje kon niet komen, echt veel ongeluk. Toen een pup genomen in het asiel in de buurt. En dat is er een! Ik heb het meegemaakt. Een kruising tussen Labrador en Schaeferhund (herder).
Een beetje ADHD pup. Een pup leer je niet tegen je aan te klimmen (hebben wij dus ook in 1 week afgeleerd met onze 3 pups). Wij kwamen daar en ik draaide mij om, geen aandacht geven, anders vinden zij het leuk. Ook niet van je afhouden, want dan krijgen zij juist aandacht en dat moet dus niet. Hij pakte hij mij beet met beide poten aan de achterkant en ik kon niet meer verder lopen, hahaha. Zij heeft heel veel pups gehad, maar nooit zo'n eentje als deze. Ik had het gelijk door en maar bewegen de hele tijd in de kamer, geen moment rust.

Geplaatst:
6 minuten geleden, Bernaar zei:

die haar lip moest laten naaien na een dispuut met Emma

Ja ze was gewaarschuwd en normaal doen ze er een korf om bij bepaalde onderzoeken. Tja........
Mijn eerste hond Diana was ook niet gemakkelijk, een Cane Corso, oh zo lief voor mij. Heeft mij wel uitgeprobeerd natuurlijk toen ze op een trapje stond en zij hoger stond. Gromde een keer en dan reageer ik gelijk van: nee! En dan loop ik weg. Kom ik later terug en is ze dan lief dan beloof ik haar. Ze heeft mij nooit gebeten, dat niet.
Ze was altijd de grootste beschermhond voor mij. Op afstand wou iemand haar aaien en kwam op een afstandje op haar af en toen begon ze te grommen. Ik voelde mij altijd veilig bij haar.
Maar sommige personen konden bij haar een potje breken hoor. Niets aan de hand. Mijn bonuszoon, een buurvrouwtje (pieste als zij haar zag, de hond natuurlijk, hahaha) en ook een makelaarster. Mensen met een hondenhart konden haar bereiken.
Ik heb niet veel honden gehad, maar heel veel geleerd. Ook van honden van anderen die ik heb meegemaakt, ook op een vrijloopveld met honden. Romy is mijn 5e hond.

Dit zijn Diana en Diamant op oudere leeftijd. Deze had ik van mijn man's ex die toentertijd deze honden fokten in de huiskamer. Ze hadden een HD resultaat, ongelooflijk, kon niet beter. Diana helaas moeten inslapen vanwege artrose. Zij kon niet zelfstandig meer plassen. Op de dag dat zij moest gaan, kon zij opeens met haar staart zwaaien wat zij dagen niet meer kon en keek de tuin in. Toen wist ik het. Zij zei gedag en wist dat ze dood ging. Dezelfde dag in laten slapen en in de tuin begraven. Diamant heeft alles gezien en zat vaak naast haar graf. Diana is 10 geworden en Diamant (al jaren met jeukklachten) is 12,5 jaar geworden en kreeg opeens last van haar nieren en dan is het met 2 dagen gebeurd. Wij hadden in Spanje een hele lieve dierenarts en die kwam zelfs in haar vrije tijd naar ons toe om haar in te laten slapen. Diana had ik als pup, wou er 2 tegelijk hebben, maar de ex van mijn man zei: neem er eerst 1, je hebt geen ervaring.
Zo spijt van, had ik wel gekund. Later met 7 maanden haar zusje die nog over was en goed met Diana kon opschieten kwam naar ons en leerde onze gewoontes. Niet op banken zoals ze gewend was en ze was zo gehoorzaam. Alleen die jeuk die wij uiteindelijk met prikken konden oplossen via laboratorium.

Diana en Diamant samen grijs.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
2 minutes ago, Petrasmoestuin said:

Ja ze was gewaarschuwd en normaal doen ze er een korf om bij bepaalde onderzoeken. Tja.......

Kon niet anders,er moest een rubberen bal uit haar keel gehaald worden.😉

Zélfs bepaalde topmerken van dierenspeeltjes zoals Beeztees bezondigen zich soms aan verkeerde specificaties voor een hond van 'gemiddelde grootte'.😉

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

@Tanja65 Hier even een reactie op je zorg m.b.t. jullie kat mee naar de camping en mogelijke teken die ze kan oplopen.

Onze kat struint veel buiten, ook in bosjes en zo. Zij krijgt iedere 3 maanden onderstaand middel. Naast ontworming en anti-vlo werkt het ook tegen teken. Ideaal voor haar omdat het 1 pipet in de nek is. Dat is al een gevecht, pilletjes e.d. lukt alleen door en bij de dierenarts. Onze kat heeft nooit teken, ondanks dat ze dus veel buiten loopt. Het werkt echt uitstekend, ook tegen vlooien trouwens en wormen vermoed ik ook. Misschien heb je er iets aan.

IMG_1267.jpeg

Geplaatst:
2 minuten geleden, Dahli zei:

Zij krijgt iedere 3 maanden onderstaand middel.

Ik wil hier ook even op reageren (Bravecto). Dit is echt gevaarlijk spul Dahli! Ga maar eens googelen. Heel veel dieren zijn er aan overleden.

Ik verzin dit niet, ik ben lid geweest van een groep met vele honden en katten bezitters die hun slechte ervaring hierop uitte. Dat was al 5 jaar terug dat ik dit hoorde en mijn eigen dierenarts wou dit ook weer geven in mijn vorige woonplaats en bleef zeggen dat het veilig is.
Ik heb het ook gebruikt bij mijn vorige Mastins. 1 Mastin werd doodziek en lag te trillen. Vlak na de toediening ervan. Wij schrokken ons dood.

Beter om je dier elke dag een klein beetje knoflook in het eten te geven. Beslist niet te veel, want dat is dan ook weer giftig voor dieren. Ook kun je neemolie met kokosolie mengen en dat achter de oren en wat op de poten smeren, teken houden hier niet van. Ik pas dat ook toe met mijn huidige hond. Helpt ook goed tegen jeuk. Tanja heeft het in huis.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Knoflook is voor katten giftig, Neem olie is ook niet aan te bevelen. Ik gebruik neem olie alleen als insecticide in huis (schild en dopluis)

Qua honden geen idee, die heb ik niet.

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Dank je wel voor de waarschuwing @Petrasmoestuin . Onze kat is 6,5 jaar en krijgt dit middel de afgelopen 5 jaar. Ik vind het heel verdrietig om te horen dat jouw hond daar slecht op reageerde. Sien reageert er echter prima op en we kopen dit bij de dierenarts waar ze onder behandeling is voor haar jaarlijkse inentingen en check ups. Nu zegt het feit dat we het via de dierenarts kopen natuurlijk niet alles, maar wij hebben vertrouwen in deze praktijk. En hebben nog nooit gemerkt dat ze last van dit middel had. Maar goed dat je waarschuwt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.