Kim Geplaatst: 4 april 2014 Auteur Geplaatst: 4 april 2014 Ik heb nog in de aanbieding: - 2 andijviezaailingetjes: had wat teveel gezaaid in mijn bak en ik kan er minstens twee veilig verspenen naar een potje en meebrengen - 1 komkommerkruidzaailing/plantje: ondertussen al meer richting plantje dan zaailing aan het gaan - 6 Afrikaantjes-zaailingen carmen - (waarschijnlijk) 1 cayennepeper - en dan nog: ik heb vandaag de zuckertraube vpro zaadjes ontvangen. Ik ga er dit weekend nog wat van zaaien als een geschenkje voor een familielid, ze zijn iets te groot om zelf te houden hierzo. Maar mocht er iemand(en) hem graag uitproberen, kan ik wat extra zaaien . Quote
Kim Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Ik had vorige week nog wat mizuna gezaaid, dit is in grote getalen opgekomen. Als iemand wil, kan ik enkele zaailingen overpoten in een apart potje. Ook van de pimpernel die ik gezaaid heb, heb ik normaal twee stuks zaailingen over. Deze kan ik ook overpoten naar een apart potje. Tzullen net als de mizuna wel nog heel jonge plantjes zijn. De tomaatjes zijn ook braafjes gekiemd. Ik ben nog even aan het kijken hoe alles het doet de komende anderhalve week, maar zoals het er naar uit ziet kan ik ook twee of meer jip en jannekes mini struiktomaatjes aanbieden voor wie deze leuk lijkt . (ook hier geldt dat het nog echt heel jonge zaailingen zullen zijn). Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Als je nog hebt wil ik wel 1 of 2 basilicum zaaiseltjes van je. Jouw soortjes heb ik nog niet Mizuna ook leuk, nog nooit gegeten Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
geedee Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Wil ik ook wel eens proberen die Mizuna Quote
beertjerinke Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Mizuna lijkt me leuk om te proberen Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Monika Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Ik wil ook graag wat zaailingen van de mizuna. Quote
Kim Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 @ eelzuhtjuh: ik kijk volgende week even of ik de polletjes van de dark opal en thaise die ik voor mezelf had gezaaid kan delen, als dat lukt heb ik een klein polletje van beide voor je! @ eelzuhtjuh, geedee, Beertjerinke en Monika: komt in orde voor de mizuna! Volgende week verspeen ik ze naar aparte potjes, als alles goed gaat heb ik zeker 3a4 mizunazaailingetjes voor ieder! Quote
Kim Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Verder ook nog in de aanbieding: Plantjes:- 8 palmkool-zaailingen, zijn al lekker verspeend naar een eigen potje en doen het vooralsnog heel goed Zaadjes:- gele mosterd- grove bieslook allium fistulosumBeiden overlaatst gekocht (teveel verleidingen, jullie kennen het wel ), maar natuurlijk teveel zaadjes in zo'n zakje, dus als er nog mensen wat willen, laat maar horen! Ik deel er graag wat van uit . Edit: Mocht iemand nog een kamillezaailingetje teveel hebben, hou ik me warm aanbevolen... ik had zaadjes gekocht, en gezaaid, maar die doen blijkbaar niet veel (wel, niets vooralsnog) Quote
geedee Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Kamille wil arme grond......strooi er een paar op een bergje zand Zaai de kamille vanaf maart in direct in de volle grond van de moestuin of in een plantenbak. Het zaad van kamille is erg fijn, meng het daarom met wat zand om het zaaien van de kamille wat makkelijker te maken. Strooi dit mengsel uit over een stukje geschoffelde, geharkte en bevochtigde volle grond van de moestuin. Het 'bedekken' van de kamille zaadjes na het zaaien is niet nodig. Geef de eerste dagen na het zaaien van de kamille zaadjes voldoende water. Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Kim, ik wil wel een palmkooltje van jou..ik krijg ook van iemand anders, maar ik vond de palmkool superlekker van de winter..en de kippen ook Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kim Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Hmm, had mijn kamilletjes binnen gezaaid, misschien eerst idd maar even buiten proberen. Had aardig veel zand wel al door de potgrond vermengd, en zaadjes onbedekt gelaten, maar binnen in een kweekkastje.. Op naar buiten op hoop van zege . @ Appelvrouw: jazeker! Je mag er ook wel meer dan ééntje hoor, heb in de reservebank nog een champignonbakje met iets jongere zaailingen voor mochten er meer mensen wat willen. Iets te fanatiek gezaaid geloof ik . en nog een edit: kan ik nog iemand blij maken met een aantal rode plantuitjes piroska? Heb er nog aardig wat over en vind het zonde om ze weg te moeten gooien . Mogen pas geplant worden na 15 april, komt dat even mooi uit Quote
Monika Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Kim, zou ik dan ook 2 palmkooltjes en wat piroska's mogen? Kijk je even bij mij? Quote
SuusP Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Grove Bieslook, daar wil ik wel wat zaadjes van. Stengelui toch? Het kiemen lukte me met mijn eigen zaadjes niet zo goed namelijk , dus ik probeer het graag nog een keer! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Kim Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 @ monika: komt in orde! @ suus: jij zocht ook de welsh onion toch? Ik ben niet geheel zeker dat dit degene is die jij en ik zoeken, zie de discussie hier: welsh-onion-t4275-30.html (p4 en 5). Tis een allium fistulosum, maar mogelijk een kleinere variant en niet volledig de welsh onion van bv jorieke. Er zijn blijkbaar w meerdere soorten, kleinere en grotere. Dus ik kan niet met zekerheid zeggen hoe hij zal uitgroeien, ik ben ook erg benieuwd. Natuurlijk maar 1 manier om erachter te komen he .Maar ik zal zaadjes voor je meebrengen! Quote
Piroska Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Hoi Kim, Heb je voor mij 2 of 3 palmkoolplantjes nog? De mijne zijn zojuist opgegeten door de slakken en mijn zaad is op Ik kan nergens meer mee ruilen, mijn spullen zijn al naar Nederland, maar er zitten in elk geval 2 zakjes wintersla en 1 all year round sla bij voor je. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Kim Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Piroska, ik heb zeker nog wat palmkooltjes voor je! Edit: Piroska, van de huidige lichting die in potjes zit, heb ik er drie voor je over. Maar ik heb ook nog een bakje met zaailingen die een weekje jonger zijn. Daar kan ik er ook nog van verspenen (maar dit stel ik even uit dan tot eind volgende week zodat ze hopelijk dan hun echte blaadjes hebben). Dus als je graag meer dan drie zaailingen hebt, dan is dit ook mogelijk! Laat maar weten hoeveel je er kwijt kunt . (PS, met de sla die je voor me meegegeven hebt, ben ik al heeeel gelukkig! ) Quote
Piroska Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Nou drie is prachtig, ze nemen best wat ruimte in natuurlijk, dus meer kan ik echt niet kwijt denk ik. dankjewel! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Estemy Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Hahaa, Kim, ik ben heel blij dat we maar met ons tweeën in de auto zitten, want anders zou dit allemaal nooit lukken. P.S Vergeet mijn boontjes morgen aub niet! Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Kim Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 Ze zijn gelukkig nog klein en zitten in plastic bekertjes... Ik geloof dat het allemaal in zo een opplooibaar kratje past. Maar ik ben wel niet gekend voor mijn ruimtelijk inzicht, dus ben benieuwd . Ik probeer het morgen even uit . De boontjes breng ik morgen mee! Quote
Kim Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Geplaatst: 17 april 2014 Ik heb ook nog wat zaad extra van de papaver somniferum (rose) en zaad (mix - maar een aantal zaden) van echinacea, mocht iemand interesse hebben in deze soortjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.