Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bloemkool verspenen

Jeko1975

Recommended Posts

Een aantal weken geleden heb ik bloemkool gezaaid in een kweekbak en op de vensterbank gezet. De plantjes zijn wat doorgeschoten en heb ze toen (nog voordat de eerste echte blaadjes eraan zaten) verspeend in potjes met potgrond. Vervolgens heb ik deze potjes in een kas in de tuin gezet en daar staan ze nu pas een dag of 5.

Ik twijfel nu of ik dit op de goede manier gedaan heb. Had ik moeten wachten tot de eerste echte blaadjes eraan zitten? Heb ik er goed aan gedaan om ze in potjes met potgrond te zetten? En wanneer zullen de echte blaadjes naar verwachting komen?

Het is de eerste keer dat ik groente kweek en vroeg me af of er iemand meer ervaring heeft met het kweken van bloemkolen en antwoord kan geven op mijn vragen.

M.vr.gr. Jeroen

sja, officieel zaai je vrij koel, kweek je ze op met veel licht en lage temperatuur een graad of 16, en verspeen je als ze twee echte blaadjes hebben

als je eerder verspeent of als ze gefileerd zijn kun je ze wat dieper zetten in de potgrond

maar het zijn taaie rakkertjes, gewoon afwachten wat er gebeurt, na een week of 2 moet je wel het tweede paar blaadjes hebben en als ze daarna raar gaan doen vanwege de rommelige jeugd begin je gewoon opnieuw

• 2 months later...

Kan bloemkool ook goed in een kas ? Ik had gisteren bloemkool planten gekocht maar ik durfde het niet aan ze naast mijn aangetaste zonnebloemen te zetten. T begon te regenen en ik had komende dagen geen tijd om naar de tuin te gaan dus heb ze maar snel in de kas geplant. Tijdelijk ? Of kan ik ze hier ook wel laten staan ?

Vriendelijke groeten,

Holland