luiehond Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Dit word mijn eerste koude bak hij is 120x80x20cm het is een palletrand ,deze zijn heel goedkoop ( onder de 10 euro ) opklapbaar en je kunt er meerdere op elkaar stapelen en daarmee de hoogte van je bak bepalen .Later ga ik er 1 schuin doormidden zagen zodat ik 2X afschot voor regen water heb .later zal ik foto's plaatsen hiervan . Mijn ruitjes zijn 40x 80cm ik heb de bak nu schuin in de aarde zodat het water eraf loop , zou heel graag een schuif of klapsysteem willen voor de ruitjes zonder dat ik een heel raamwerk moet gaan timmeren en het mag bijna niets kosten ,idee iemand ? Quote
RvO Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 zo een die op een deurtje van een tv meubel zitten soms.Bij een winkel met 2e-hands meubeltjes? Kastje weggooien (is toch binnen een jaar rot, tenzij je echt eiken koopt). Deurtjes 's winters binnen halen; de scharnieren roesten.Ook in de koopjeshoek bij de Ikea kun je geluk hebben. Ik kocht daar ooit voor 1€ (ja één euro) per stuk glazen deurtjes. En heb nu spijt als haren op m'n hoofd dat ik niet de hele voorraad heb opgekocht. Of de correcte naam voor een scharnier waar je een glasplaat in vast klemtScharnier wellicht . Gewoon vragen bij de "doe-het-zelfert" is mijn ervaring. De mensen die daar rondlopen vinden dit soort "problemen" veel leuker dan voor de honderdduizendste keer uitleggen waar de grijze verf staat. Quote
Erny Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Die palletranden waren ook al eens voorbij gekomen:waar-maken-jullie-je-bakken-van-t7777.html Mooi dat die raampjes er zo mooi oppassen, hoe je daar het best een mooie klep van kan maken weten de handigerds op dit forum waarschijnlijk wel. Quote
Bit Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Hier even kijken ook misschien ? : ontwerp-koude-bak-t17-70.html Quote
kroongj Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Mijn ruitjes zijn 40x 80cm ik heb de bak nu schuin in de aarde zodat het water eraf loop , zou heel graag een schuif of klapsysteem willen voor de ruitjes zonder dat ik een heel raamwerk moet gaan timmeren en het mag bijna niets kosten ,idee iemand ? Ik zou Duct-tape gebruiken om de ramen onderling te verbinden. Je kan dan het rechter raam naar links openklappen en het linker raam naar rechts. Als je de ramen niet strak tegen elkaar tapet kan je ze ook beide over elkaar openklappen. Dan kan je om in het midden te komen de stapel simpelweg opzij schuiven. Dit lijkt mij de meest goedkope oplossing. Anders kom je toch al snel bij een raamwerk uit. Quote Groet, Geert-Jan
BonTon Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 De uitdaging is dat het bijna niets mag kosten. Schuifsysteem: Mijn oplossing zou zijn om aan de voor- en achterzijde een latje vast te schroeven. Op beide latjes bevestig je twee U- profielen boven elkaar. De ruiten worden dan aan de voor- en achterzijde geborgd binnen de profielen. De linker en rechter ruit komen in het onderste profiel en de middelste in het bovenste profiel. Misschien dat je nog ergens gordijnrails hebt liggen, dit zijn ook U profielen, dan wordt het helemaal goedkoop Als je de zijkanten open laat kun je de ruiten er uit schuiven om meer "werkgebied" te maken. Greetings, Ton Quote
Recommended Posts