SamanthaP Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Dames en heren, Eindelijk gaat een langgekoesterde wens in vervulling; over een paar weken gaan we verhuizen naar ons nieuwe huis mét ruime tuin (600m2). Een groot gedeelte daarvan ga ik inrichten als moestuin, en daarvoor ben ik op zoek naar een kas. Formaat ongeveer 3x4 meter, of iets in die richting. Heeft er iemand een goed adres voor tweedehands kassen, of er zelf wellicht eentje in de aanbieding? groeten, Sam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Wellicht op marktplaats? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamanthaP Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Ik speur marktplaats regelmatig af, maar het lijkt wel of daar enkel advertenties van bedrijven staan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeilertje76 Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Bij de lidl staan sinds vandaag kassen. Weet nt wat voor kwaliteit, maar kosten 50 euro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Ik weet niet wat je budget is, maar als je een kwaliteitskas wilt hebben, ga dan kijken naar een kas opgebouwd van gebruikte materialen van professionele kassen. Dus een gegalvaniseerd frame en aluminium glaslatten etc.Net zo stevig als een nieuwe aluminium kwaliteitskas, maar stukken goedkoper. Kijk eens in dit topic, een verslag van Borsalino over de opbouw van zijn kas.Ik heb zelf afgelopen najaar ook een kas bij die firma (Leo Stappaerts, Tielen, Belgie, website) besteld; 6 bij 3,35 meter. Was 1500 euro thuisbezorgd in de regio Eindhoven. Wel zelf opbouwen, en dat is wel best wat werk. (Laten opbouwen kan ook, daar betaal je uiteraard voor). Mocht je toch voor een ander soort kas kiezen, let dan erg op de kwaliteit. Die standaard hobbykasjes lijken vaak heel wat, maar zijn in de praktijk niet zo stevig.Ik heb eerst ook een klein hobbykasje gehad, maar nu ik de grote kas heb staan, merk ik veel verschil. Warmt veel sneller op, en blijft 's avonds ook langer warm. Met een grotere kas kan je dus veel vroeger in het voorjaar beginnen. Voorzaaien kon ik nooit fatsoenlijk, maar nu in de grote kas gaat dat wel lukken.Dus liever nu iets meer uitgeven, dan over een paar jaar toch een grotere/stevigere kas willen hebben. Zeker als je zo'n groot stuk van je tuin gaat inrichten als moestuin... Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamanthaP Posted February 26, 2014 Author Share Posted February 26, 2014 Dank voor de reacties. Ik wil inderdaad liever nu wat meer geld uitgeven aan een kas waar ik ook werkelijk iets aan heb, dan over twee jaar weer een nieuwe te moeten kopen. Goedkoop blijkt toch vaak duurkoop. Ik zal de website eens gaan bekijken voor zo'n tweedehands kas, goed idee! Het viel me wel op, dat het aanbod op marktplaat enorm tegenvalt. Nogmaals dank! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 ik heb wel op marktplaats een kasje gekocht in april wie weet komen er nog http://www.tuinkassenwinkel.nl/ hier hebben ze ook leuke kasjes met div mogelijkheden voor glas type Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Dat is nu nét het type waar ik het over had, dat vaak toch tegenvalt omdat het er beter uitziet dan het daadwerkelijk is... Goedkope hobbykasjes dus. Niet dat er iets mis is met hie kasjes, hoor, zeker als je maar een klein budget en een kleine tuin hebt zijn ze zeer geschikt.Maar Samantha gaf juist aan voor een kwaliteitskas te willen gaan ipv eentje waar je binnen een paar jaar van zegt "had ik maar een iets duurdere gekocht", en dan moet je dus niet zo'n kasje kopen. De kassen op de site die ik noemde zijn kassen van afgebroken professionele kassen gemaakt, dus steviger glas (4 mm ipv 3 wat de meeste hobbykasjes zoals op de nog genoemde site zijn), en gegalvaniseerde stalen profielen, staat zo stevig als een huis.Mijn grote kas heeft de recente stormen moeiteloos overleefd, terwijl uit mijn kleine hobbykasje deze 'winter' al meerdere ruiten uit zijn gewaaid... Inderdaad op MP worden niet veel kassen aangeboden kwam ik vorig jaar al achter, alleen zoals je zelf al zegt, veel bedrijven met zo-goedkoop-mogelijke hobbykasjes, of een enkele zelfbouw-kas met houten kozijnen.Beste is om die man die ik noemde even te bellen, dan geeft hij je zo prijzen door van wat hij heeft staan. Want zijn website is niet echt uitgebreid, maar hij heeft thuis wel veel kassen opgebouwd staan, en kan je er veel goede adviezen over geven mocht je een keertje langsgaan of bellen. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamanthaP Posted February 28, 2014 Author Share Posted February 28, 2014 Dank weer voor de reacties. Ik was bij Lidl gaan kijken, maar dat is inderdaad niet waar ik naar op zoek ben. Binnenkort toch maar eens een belletje doen naar onderstaande heer. Wie weet heeft ie nog iets leuks in de aanbieding. want, ik zeur wel over kwaliteit enzo, maar door de aankomende verhuizing heb ik mezelf een budget gesteld van €2.000,- Hopelijk is er binnen budget iets te vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Met dat toch best forse budget kun je echt vele kanten uit hoor. Zeker in de maat die jij zoekt. Eigenlijk kan je dan iets heel moois / luxe kopen. Glas dus, stevige profi kwaliteit, met raamopener en en en. Zelfs elektra aanleggen lukt dan nog wel.Gewoon lekker googlen op "hobby-kassen" , "kweekkassen" enzo. Onnoemelijk veel te koop. En dan blijf je nog ruim binnen je budget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Voor zoveel geld, is er genoeg keuze in waar je naar op zoek bent. Succes en hou ons op de hoogte en foto's natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Dat is nu nét het type waar ik het over had, dat vaak toch tegenvalt omdat het er beter uitziet dan het daadwerkelijk is... Goedkope hobbykasjes dus. Niet dat er iets mis is met hie kasjes, hoor, zeker als je maar een klein budget en een kleine tuin hebt zijn ze zeer geschikt.Maar Samantha gaf juist aan voor een kwaliteitskas te willen gaan ipv eentje waar je binnen een paar jaar van zegt "had ik maar een iets duurdere gekocht" Ik heb ook zo'n goedkoop rommel kasje heeft ook al meerdere stormen doorstaan en voorm mij en mijn buget Ze had ook nog geen buget genoemd Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Ik heb laatst een offerte aangevraagt voor een kas op maat ( 2.27 x 4.49).Incl.leveren en opbouwen kwam de totaal prijs op €1449,00.Geen bijzondere accessoires of iets maar wel degelijk. http://www.broeikassen.com/index.php?option=com_content&id=14 Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamanthaP Posted March 1, 2014 Author Share Posted March 1, 2014 website ziet er goed uit Conny, nette prijzen ook. Ben je tevreden over de kwaliteit van je kas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Ik moet de bestelling nog plaatsen Samantha, morgen ga ik er langs om 1 en ander te bekijken en bespreken. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamanthaP Posted March 7, 2014 Author Share Posted March 7, 2014 oh, nou ik ben benieuwd! ik hoor graag van je ervaringen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts