Valerie Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Een oud zwembad omgetoverd tot MM bak (uiteraard met drainage gaten) Bodemcontrole: De latten zijn er om touw of gaas tegen te spannen zodat de komkommers kunnen klimmen. Het hout heb ik gister ingevet met oud frituurvet. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Bit Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Paar dingen die mij opvallen : de grotere bak heeft een bodem ? Waarom ? Kan je zo'n kan niet gewoon zonder bodem op de grond zetten ? En dan : je vult de grote bak nog wel verder af tot helemaal vol ? Quote
Valerie Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Geen bodem, wel bekleed met worteldoek en er komt nog een paar liter compost in 1 april wanneer ik het gratis kan ophalen binnen de gemeente. Ik denk ook nog meer grond. Dit ligt er nu bedekt in zodat het vast kan opwarmen. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Estemy Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Volgens mij kan dit "hout"dat je heeft gebruik heel erg slecht tegen regen en vocht. Ik denk dat mijn Ikea tafels en boekenkast zijn binnen van hetzelfde spul gemaakt. Als ik maar een beetje water of koffie op de tafel laat liggen krijg ik meteen een vochtvlek dat nooit meer weg gaat. Ik hoop dat je worteldoek de bak een beetje beschermt, maar ik zou wel best goed oppassen, anders moet je in 2 jaar een nieuwe bak bouwen. Misschien beitsen? Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Valerie Geplaatst: 4 maart 2014 Auteur Geplaatst: 4 maart 2014 Nee dit is niet hetzelfde hout als van jouw kasten Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
kroongj Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Dit is inderdaad niet de spaanplaat van de Ikea maar wel OSB. OSB kan in hogere klasse(4) vochtbestendig zijn. Ik weet niet welke klasse dit is? Ik denk dat het 1 á 2 jaar goed gaat, maar daarna zou het wel eens kunnen gaan rotten. Quote Groet, Geert-Jan
Valerie Geplaatst: 4 maart 2014 Auteur Geplaatst: 4 maart 2014 Het is extra beschermd door olie en het worteldoek, anders zoek ik over een x aantal jaar een andere oplossing (het liefst een oplossing als in een grotere tuin) Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Estemy Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Success! Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
dessy84 Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Gaan jullie ook een klimrek plaatsen? Ben op zoek naar ideetjes hoe je dat goedkoop kunt maken. Quote
Bit Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Daar zijn aparte topics over. Klimrekken , plantensteunen etc etc. tig topics. Gebruik ook es de zoekfunctie Quote
Valerie Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Ik ga ook een klimrek maken. Daarom zie je ook al de latten bij 2 hoeken. Als het af is dan zal ik een foto plaatsen ik twijfel of ik binnen de latten zelf touw ga knopen of dat ik het gaas dat ik van mijn moeder krijg ga gebruiken. Ik denk dat ik voor het gaas ga ivm stevigheid. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.