Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Ha Goldfish, nou, dat geeft wat hoop...Heb net vandaag helaas het meeste dode blad eraf geknipt, maar er zitten nog wat dode takjes aan (en er staat een dode hoofdtak). Ik stuur je foto in PB!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:
War ik eerder deze week bang voor was, is helaas gebeurd...........3 vd 4 courgette planten staan te bloeien met in totaal 10 open bloemen, waarvan er wel 1 een vrouwelijke bloem is En de bloemen die er hierna aankomen zijn juist weer voornamelijk vrouwelijk.

Beetje de boel handig spreiden is blijkbaar onmogeljk

Verder heb ik nog steeds geen enkel bloemetje in mn 10 tomatenplanten

"Bitter is het geduld, maar haar vrucht is zoet." Saadi

de dames komen vaak wat later....(moeten zich nog even opmaken....komt u er maar in, dames )

hoe groot zijn je tomaten? ik bedoel hoeveel vertakkingen?

Geplaatst:

"Bitter is het geduld, maar haar vrucht is zoet." Saadi

de dames komen vaak wat later....(moeten zich nog even opmaken....komt u er maar in, dames )

hoe groot zijn je tomaten? ik bedoel hoeveel vertakkingen?

Weet ik, 2 vd 3 haden eerder al vrouwelijke bloemen. Ze hebben gewoon slechte timing.

Hoeveel vertakkingen? Daar vraag je me wat. T zijn die vd AH (cherries?) en ik gok dat ze op 1 na allemaal zo'n 30-40cm hoog zijn met 1cm dikke stam en +10 zijtakjes? Ik zal moeten tellen

Geplaatst:

Ik heb 2 courgette planten waarvan 1 in een bouwemmer en 1 in de volle grond. Het zijn 2 dezelfde soorten courgette planten. Die in de emmer groeit enorm met voornamelijk vrouwelijke bloemen de eerste courgette is ondertussen geoogst. Die in volle grond tot nu toe alleen heel veil mannelijke bloemen. Zou die in emmer sneller opwarmen en hierdoor meer courgetten produceren?

Geplaatst:

afgelopen weekend met kiespijn doorgebracht, dinsdag ochtend de boosdoener laten trekken

gisteravond weer kiespijn, ik goed kijken, zit er nog een stuk wortel (moestuinforum ) in

dat wordt weer paracetamol slikken tot maandag

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Hoeveel vertakkingen? Daar vraag je me wat. T zijn die vd AH (cherries?) en ik gok dat ze op 1 na allemaal zo'n 30-40cm hoog zijn met 1cm dikke stam en +10 zijtakjes? Ik zal moeten tellen

tsja, dan zou je nu al wat bloemetjes moeten hebben, misschien toch nog wat geduld?

Geplaatst:

klaaaag: een van de buren heeft Luxan genoxone ZX gebruikt...ik heb de handleiding gelezen, niet fijn dus

iemand beken dmet de gevolgen?

weet iemand wat de halfwaardetijd van dat spul is?

Geplaatst:

Hoi RobO,

met de halfwaardetijd ben ik niet bekend, maar de werkzame stof Triclopyr en de ester- en aminevormen hebben bij laboratoriumproeven op ratten en konijnen problemen veroorzaakt bij de voortplanting.

Snel een bloemkooltje vanuit je tuin serveren vanavond....scheelt weer de aankoop van voorbehoedsmiddelen voor een jaartje misschien

In ieder geval snap ik je bezorgdheid, niet leuk zo'n buurman

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Als ik het zo bekijk dan heeft in de gebruikte formule Triclopyr de langste halfwaardetijd en die is;

Technical triclopyr is a white to colorless fluffy crystal. It does not bond strongly with soil, where is has a half-life ranging from 30-90 days.

http://www.toxipedia.org/display/toxipedia/Triclopyr

Geplaatst:

Ik liep vanmorgen door de binnenstad van Dokkum en daar zag ik in een tuin een paarse vlier. De bladeren waren heel donker en de bloemen roze. Nu ben ik weer thuis en nu baal ik dat ik niet een bloemetje er af geplukt heb om te kijken of ik er 1 na kan kweken. Of zijn ze niet kleur echt? Weet iemand dat? Ik vond hem prachtig.

Geplaatst:

een zwarte vlier?

Geplaatst:

Ja dat is hem!

Ik ken alleen de gewone groene met witte bloemen. Die zijn ook mooi, maar deze vond ik echt prachtig. Langs mijn oprit staan een heleboel vlieren. Zo'n ander kleurtje er tussen lijkt me wel wat.

Geplaatst:

geeft een mooi contrast.

nu je de naam weet is het boompje vast ook wel te vinden.

Geplaatst:

Dank je wel. Ik ga eens kijken of ik hem ergens te koop zie en anders in het najaar even gericht op zoek.

Geplaatst:

Hoi Anneke,

waarom niet aanbellen?

gewoon zeggen dat je dat je onder de indruk bent van de o zo mooie vlier in de tuin

vragen of je een bloem, zaadje of stekje mag hebben of whatever.....

op zekerheid succes

ik heb wel vreemdere vragen meegemaakt.....en altijd beloond

gr Adriaan

Geplaatst:

Ik bedacht het thuis pas, maar is misschien nog wel eens een tripje Dokkum waard om even aan te bellen voor een stekje.

Ook geen probleem om hem te kopen hoor als ik hem ergens kan vinden. Ik weet nu van zijn bestaan.

Geplaatst:
ik heb wel vreemdere vragen meegemaakt.....

Vertel

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

de vreemdste is niet van mij persoonlijk maar van familie

wordt op zondagochtend aangebeld door 3 mannen met de vraag van wie de auto is op de oprit en of de auto te koop is. Alles is te koop behalve mijn vrouw is het antwoord gevolgd door een veels te hoog bedrag voor de auto. De deal wordt gesloten met de afspraak de volgende dag alles op het postkantoor te regelen. Vraagt vrouwlief wie waren dat aan de deur, oooh niets bijzonders, ik heb onze auto verkocht. Het waren wel van die figuren die je 's avonds niet wil tegenkomen in het donker dus voor de zekerheid de volgende dag met toch maar familie erbij naar het postkantoor.

Niets bijzonders gebeurd, netjes is ter plekke het geld overgemaakt en de papieren geregeld.

wat is de kans....

gr Adriaan

Geplaatst:

Hmmm, heel vreemd ja. Je vraagt je af wat er gebeurd zou zijn als hij/zij alleen naar het postkantoor was gegaan

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

kleurecht ja, wij hebben hier een paarse peterselievlier met prachtige bloem:

IMG100734871465762321.jpg

Geplaatst:

Prachtig! Ook die combinatie met die digitalis.

Geplaatst:

Ik snap niet wat je te klagen hebt RobO, dat ziet er toch schitterend uit!

Geplaatst:

sorry, sorry...verkeerde plek getypoot, het was een antwoord op een vraag van ?? in een ander topic of een paarse vlier ook echt paars blijft

ja, deze is prachtig, staat op het landjevandeboer, naast onze tuinen

edit: was antwoord op deze klaag: post316115.html#p316124

aangepast door Gast

Geplaatst:

Haha nou toch geweldig dat het klaagtopic alsmaar naar positief neigt.

Ik wil trouwens ook zo'n vlier. Ik heb er geen plek voor maar ik vind 'm zo mooi!

Geplaatst:

Het was oorspronkelijk wel een klaag omdat ik achteraf baalde dat ik geen actie ondernomen had. Nu weet ik dank zei jullie welke het is en dat ze echt heel mooi zijn en blijven. Dus gaat er hier wel eentje komen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.