Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Och wat een vervelende ontdekking... Het blijft toch écht wel een risico om iemand anders voor je tuin te laten zorgen heb ik ook ervaren. Maar je moet soms wel...

Begrijp eigenlijk niet waarom ie dan de "sierkalebassen" zo vroeg heeft geoogst... die moeten toch ook eerst afrijpen omdat ze anders wegrotten? En ook niet netjes dat hij niet een paar sierexemplaren voor jou heeft laten liggen...

Geplaatst:

@Weknow, dat is pijnlijk. Ik zie het wel eens bij anderen gebeuren. Zo ook een keer bij mijn buren. De tuinoppas raste gelijk pompoenen er af, maar die waren nog helemaal niet rijp, en uitermate geschikt om lekker te blijven liggen tot het najaar, en het deed plaatsvervangend pijn. Zelfde situatie als bij jou.

Als je er nu iets van zegt, valt er toch niks terug te draaien. Volgende keer iemand anders vragen, of maar gewoon niet op vakantie gaan...

Geplaatst:

waarom kan je er niets van zeggen?

hoeft niet direct met verwijten maar dat kan ook netjes. bijvoorbeeld vragen of hij de pompoenen niet lekker vond dat hij ze voor de deur heeft gelegd.

Geplaatst:

wij hadden het twee jaar terug ook, maarja, pompoenen zien er al snel smakelijk uit, dus niet-moestuinders plukken ze dan, (dit jaar voorzichtig gezegd dat de pompoenen nog wel even moeten blijven zitten)

Geplaatst:

Lijkt mij ook het simpelste om volgende keer te zeggen dat ze nog moeten en vertel hem dat je er enen zult geven wanneer ze rijp zijn. Wel niet vergeten doen daarna.

Geplaatst:

Vorig weekend een compact camera gekocht en betaald, bijna 60 euro incl verzending voor eentje met 20 megapixels, 1 jaar oud, bijna niet gebruikt, aankoopbon aanwezig, 2 gig SanDisk kaart erbij.

Maandag j.l. zou het geld bij verkoper bijgeschreven moeten staan, maar ik kreeg dinsdag pas een bericht:

Hi Huub,

Ik heb het geld ontvangen. Helaas ben ik op dit moment ziek thuis maar ik zal proberen om het toestel toch te verzenden vandaag.

Zodra dat gelukt is krijg je van mij de track en trace code.

Gr. xxxxxx

Ik heb nog geantwoord dat ze wel een dag of wat mag wachten, maar gisteren heb ik toch maar weer eens een berichtje gestuurd hoe het er mee ging. Geen antwoord, en nu knijp ik hem. Ziek worden kan, maar blijf wel in contact, of regel even iemand die een pakketje voor je naar het postkantoor stuurt. Ik koop vaker via MP en heb tot nu toe geen vervelende ervaringen, maar dit doet me twijfelen. Het gaat niet om een groot bedrag, maar toch. En nu maar af blijven wachten, mailbox steeds bekijken, en alvast een plan bedenken wat te doen als ik dit weekeinde niks verneem.

Geplaatst:

Kan gebeuren, maar is wel balen ja!

Zit die verkoper al lang op MP? Dan is de kans wat kleiner dat je oplicht bent.

Wat je alvast kunt doen is kijken op http://www.opgeletopinternet.nl/

Daar kan je het bankrekeningnummer intoetsen om te kijken of meer mensen slechte ervaringen hebben met die verkoper. Dan weet je al wat meer.

Je kunt sowieso dat rekeningnummer googlen.

Wat je ook kan doen is de verkoper vriendelijk en beleefd mailen dat je haar gegevens aan die site zult moeten doorgeven als ze niet snel reageert. Niet dat je dat dan ook meteen moet doen: ze kan wel acuut in het ziekenhuis zijn opgenomen en hele andere zaken aan haar hoofd hebben. Maar het is te proberen.

Succes ermee en laat nog even weten hoe het afloopt?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Klinkt niet goed Huub... Ik vrees het ergste voor je.

Staat de camera nog te koop op MP of heeft ze die ad wel weggehaald?

Ik zou nog een mail sturen en eisen dat het geld direct wordt teruggestort. Dat kan ze wel vanaf ziekbed doen. Dan kunnen jullie de koop weer verder afhandelen als ze niet meer "ziek" is. Maar gezien je nu al geen reactie meer krijgt ziet het er niet goed uit...

In ieder geval dan wel melding van maken, ook op MP.

Succes...

Geplaatst:

Ik had inderdaad ook al bedacht dat het misschien serieus zou zijn, misschien opgenomen in het zh of nog erger.

Dit is de advertentie.

Al 9½ jaar op MP maar geen tel nummer, ook geen andere adv. Vreemd dat de advertentie niet is weggehaald of op gereserveerd gezet. Misschien ook vanwege ziekte.

Ik heb je link bekeken Speets, ik weet hem te vinden na het weekend. Op MP zelf kun je ook melden als iets verdacht is.

Mijn laatste bericht aan haar was vanmorgen:

xxxxx,

Ik hoop dat je weer beter bent.

Wil je de camera nu opsturen?

Geef me even een antwoord wat je van plan bent.

Huub

Even dit weekend afwachten maar weer.

aangepast door Gast

Geplaatst:

En ondertussen iemand die ook alweer een bod heeft uitgebracht... Dit is geen zuivere koffie.

Als ze jou kan mailen dat ze ziek is kan ze ook wel haar advertentie op gereserveerd zetten.

Vind het allemaal maar erg verdacht, ook dat ze niet meer reageert...

Ik klaag ondertussen maar even over de WNW wind... is geen goeie richting...

Geplaatst:

Jullie horen weer, na het weekeinde.

En die wind, , op de fiets heb je nu altijd wind tegen, welke richting je ook op fietst.

Geplaatst:

sja, als ik op jouw advertentie kijk hoort er het adres bij van ene Henk, je zou eens kunnen bellen en vragen of Ingrid thuis is

aangepast door Gast

Geplaatst:

Pas wel op! Als je een advertentie plaatst kan je het aanvinken om je advertentie op de kaart te weergeven. Echter staat daarbij: 'Hiermee wordt uw advertentie ook op de kaart getoond, zowel op uw advertentiepagina als in Kijk in uw Wijk.

De aanduiding op de kaart is gebaseerd op uw postcode en geeft niet de exacte locatie aan.'

Geplaatst:

De heer Oxxxx kent geen Ixxxx! Toch bedankt voor de tip, je weet maar nooit.

En er is weer geboden, € 45.

aangepast door Gast

Geplaatst:

ik heb google even aangeslingerd en je wat info gestuurd via pb, wel zo netjes met persoonsinfo vind ik.

als het wordt opgelost misschien wel netjes om de bovenstaande persoonsinfo weer te verwijderen.

Geplaatst:

ja, heb ik gedaan

(als ik op een bekende MP advertentie kijk kom ik wel precies voor de deur van de verkoper uit)

Geplaatst:

Ik heb in mijn vorige berichten de persoonlijke info weggexxxxd, i.v.m. privacy.

Loes heeft me per PB wat nuttige info gestuurd, als het goed is heb ik het telefoonnummer van de verkoper nu, er wordt op dit moment niet opgenomen. En een adres in dezelfde straat als waar Rob0 mee kwam. Ik kan nu ook proberen directe buren te bereiken.

De optie dat er echt ziekte in het spel is, hou ik nog steeds open. Als iemand echt erop uit is, haalt verkoper wel de advertentie weg als het geld binnen is, zo redeneer ik dan.

Bedankt voor jullie speurwerk, ik kan er mee verder.

Geplaatst:
ik heb google even aangeslingerd en je wat info gestuurd

Ik ben benieuwd wat voor soort info jij gegoogled hebt - anders dan wat Robo eerder schreef - en hoe je dat gedaan hebt.

Ik neem tenminste aan dat jij persoonlijke gegevens van de verkoper gevonden hebt?

(Ik ben niet geïnteresseerd in de gegevens zelf, maar in de 'techniek').

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hoe dan ook , knap van Rob0 én van Loes hoe ze zo bij die info zijn gekomen.

Inmiddels ben ik een stap verder.

Ik heb met Maps in de straat gekeken, het zijn bejaardenwoningen en ik heb telefoonnummers opgezocht op straat/plaats, en heb contact met directe buren gehad, die haar een beetje kennen. Het verhaal uitgelegd, buurman heeft haar ook al een dag of 10 niet gezien, de hoogbejaarde man gelooft niet in kwaadwilligheid, volgens hem zijn het integere mensen.

Nu nog proberen andere buren te bellen, ik heb al een hele lijst voor me... wordt vervolgd.

Geplaatst:

Contact!

Een bejaarde buurvrouw is naar het adres gelopen, heeft aangebeld en ja, de deur werd open gedaan. Ik heb dus mevrouw X zelf gesproken, haar dochter zou de camera vrijdag aangetekend verstuurd hebben. Op mijn vraag waarom er geen berichten meer werden verstuurd, kreeg ik wel een vaag antwoord, maar misschien gaat dochter daar ook wel over en neemt die dat niet zo nauw. Vandaag spreekt verkoper haar dochter nog, misschien dat het er vrijdag niet van gekomen was. Die camera komt vast de komende week mijn richting uit.

Verkoper vroeg zich af hoe ik aan haar gegevens kwam, heb maar uitgelegd dat ik zo bezorgd was om haar ziekte, en wat speurwerk heb 'laten doen' haha.

Genoeg hierover, rest mij nog 1 bericht te plaatsen als de camera er is, áls hij er is. Moet het toch eerst zien, dan geloven...

Geweldig die zetjes in de goeie richting dankzij het MTF maar weer.

Geplaatst:

Geweldig, wat een samenspeurwerk! Nu maar hopen dat het goed komt.

Enne... over die wind... met mijn electrische fiets heb ik geen last van tegenwind Huub... Het gaat me om de windrichting en de kou en de onvoorspelbare buien die die altijd meebrengt.

Geplaatst:
ik heb google even aangeslingerd en je wat info gestuurd

Ik ben benieuwd wat voor soort info jij gegoogled hebt - anders dan wat Robo eerder schreef - en hoe je dat gedaan hebt.

Ik neem tenminste aan dat jij persoonlijke gegevens van de verkoper gevonden hebt?

(Ik ben niet geïnteresseerd in de gegevens zelf, maar in de 'techniek').

ik ben vriendjes met MR. Google

nee er zit echt geen hogere wetenschap achter. wel wat trucjes waardoor je effectiever kan zoeken, zoals het gebruik van dubbele aanhalingstekens " ".

door de voornaam en achternaam tussen aanhalingstekens te zetten zoekt google alleen op exacte die combinatie in die volgorde. dus bij "piet jansen" zoekt google alleen op die combinatie en niet piet jansens, klaas jansen enzovoort. bij een naam combinatie die weinig voorkomt krijg je al snel gerichte zoekresultaten. probeer maar eens met je eigen naam.

hoe meer info je van iemand weet hoe meer je de zoekopdrachten kan filteren (bijvoorbeeld woonplaats, postcode, leeftijd).

sommige mensen zijn makkelijk te vinden, van anderen staat helemaal niets online. dat ligt er grotendeels aan hoe je zelf met je persoonsgegevens om gaat.

in dit geval was het heel gemakkelijk. het is geen veel voorkomende naam, vandaar ook mijn verzoek om persoonsinfo te verwijderen

marktplaats geef geen exacte woonadres, maar wel een postcode. wanneer iemand in het telefoonregister staat ingeschreven kom je met voorletter+achternaam naam+postcode al een heel eind (een reden waarom wij niet in het telefoonregister staan).

zoektechnieken kan je natuurlijk met elk willekeurig onderwerp toepassen, niet alleen bij personen. Als je meer wil weten google dan eens op: effectief zoeken google

Geplaatst:

Ok! Nu begrijp ik het. Ik ken de Google-trucjes ook wel, maar had niet gezien dat haar achternaam genoemd was. Dat scheelt een slok op een borrel ja

Fijn dat er nu duidelijkheid is.

Geplaatst:

klacht van vandaag... het is deze zomer zo nat geweest dat zelfs de valeriaanwortels zijn weggerot...

Geplaatst:

Het pakketje met de camera is vandaag in prima staat en keurig verpakt bezorgd.

Verkoper had moeten laten weten dat het verzonden was, met track & trace code.

Maar goed, ik meld ook altijd dat het pakket er is, maar dat doe ik nu maar niet.

En de regen, mijn valeriaan in juni uit de slootkant geplukt in de achtertuin tussen compostvaten en schutting gezet, doen het prima. Maar dan mijn Zweedse muilen, die ik 1 nacht buiten bij de achterdeur had laten staan, het duurde 3 dagen eer ze weer droog waren.

Nu wat heel anders. Afgelopen week gebeurden er vreemde dingen met mijn gmail, zoals zomaar alle 186 berichten uit de inbox weg. Kijk in de prullenbak, zitten ze daar. Terug geplaatst naar inbox. Volgende dag weer alle berichten spoorloos. Zelfde verhaal. Vanmorgen alles weer weg. Prullenbak leeg. Bij 'alle berichten' alleen wat berichten van juni en september.

Dringt langzaam tot me door dat ik vorige week bij een vriend ook mijn gmail bekeken had. Hem gebeld vanmorgen en ja, hij had vreemde berichten in de inbox, had ze allemaal meer weggedaan. Zijn inbox? Hij opende mijn inbox (ik had vergeten uit te loggen) en had niet in de gaten dat het niet zijn, maar mijn gmail was. Dus nu ben ik mooi alles kwiet! Haha, maar wel een zorg minder dat mijn account gehackt was.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.