Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

paleisje!

hier pastinaak gezaaid, gewied, kas-spinazie geoogst

300 zaailingen van de kiss-me-over-the-garden-gate gespot, dat wordt zoenen....

Geplaatst:

Het gras gemaaid voor de eerste keer dit jaar. Heel veel bladeren en takjes ertussen, mijn composthoop is blij denk ik

I love the smell of potgrond in the morning...

Blog: blog/Jan+L[/color]

Geplaatst:
101781008659420534211831551288639n50101396896876.jpg

Klein bouwwerkje laten plaatsen

Amaai dat is een chique bouwwerksken geworden, veel schoner als het mijne hoor

Gisteren gefreezd in de tuin die ik moet laten liggen omdat het verkocht word. Straks wat frezen bij mij en de reuze uien uitplanten.

Morgen brengen ze die 10m³ compost en morgenmiddag vertrekken naar de Ardennen, daar gaan afwerken.

http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/houffalize-7-personen-BE-6666-54

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Heel veel (voor mijn doen) palmkooltjes verspeend, evenals bosaardbeitjes, peper little elf (waarvan een deel van dit alles voor de MTFD) en een paar puntpaprika's... Nu hopen dat alles goed aanslaat en dan ben ik klaar voor de MTFD .

Geplaatst:
In de achtertuin de hei aan het verjongen geweest!

Hoe doet u dit? Op grote schaal doen ze het normaal toch afbranden

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Veel gedaan vandaag. Gekropen , veel veel onkruid gewied. Opgemerkt dat de kruisbessen al de 1e aanval te pakken hebben van de rupsen ( bessenwesp schijnrupsen ) Morgen weer checken, want er waren al best veel bladeren graat-kapot Veel zaailingen van vanalles opgepot en dingen omgepot naar een maatje groter.

Moet nog veel doen voor de MTFD, ik kom er maar niet aan toe.

Geplaatst:

Niet veel een klein rondje gemaakt maar ik heb wel gezien dat de sugarsnaps en één van de tuinboontjes die ik buiten zaaide zijn opgekomen

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:
Opgemerkt dat de kruisbessen al de 1e aanval te pakken hebben van de rupsen ( bessenwesp schijnrupsen )

Hoi Bit,

Ik heb daar dus ook héél veel last van, die beestjes eten al m'n struiken kaal

Met wat behandel jij je struiken, of doe je dat handmatig?

Geplaatst:

Ik plet ze handmatig ja. Een heel getuur en een gekniel op de grond. Echt dagen achtereen. Zijn ze uiteindelijk weg, heb je ze in een volgende serie met een week of 6 weer. en de 3e serie 6 weken later weer. Ongeveer hoor. Er is trouwens een topic over. Ga dat even voor je zoeken.

kruisbessenbladwesp-t8108.html

Geplaatst:

sjalotten uitgeplant, tomaten gezaaid, spinazie gesneden uit de kas, veldsla idem, gewied,

veldsla geruild tegen nepeta

kolen uitgeplant en koolkraagje gegeven en netje tegen de duiven en kalk tegen de knolvoet en mest omdatzedatlekkervinden pffff...zeurpieten, die kolen

Geplaatst:

Veel tomaatjes verspeend. Peterselie`s direkt in de tuin geplant. Zonnehoed verzet. Pioen uitgegraven. Bosanemonen en Helleborusjes van vorig jaar in het bosstuk gezet. En heel veel potten water gegeven met de nw spuit die ik van Borselino heb gekocht

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Lekker, die zon vandaag.

Wat compost erbij gehaald en verspreid over de tuin, het laatste snoeihout van de vlier weggewerkt, lathyruszaailingen opgebonden, goudsbloem verspeend en met beide begonnen met afharden.

En alweer de eerste knoppen in de kamille gezien

Was wel overgebleven van vorig jaar, maar toch...

Met na de buien de zon vandaag schiet alles naar boven, ook het onkruid

Oh ja, ook een rondje onkruid gedaan.

Geplaatst:
Ik plet ze handmatig ja. Een heel getuur en een gekniel op de grond. Echt dagen achtereen. Zijn ze uiteindelijk weg, heb je ze in een volgende serie met een week of 6 weer. en de 3e serie 6 weken later weer. Ongeveer hoor. Er is trouwens een topic over. Ga dat even voor je zoeken.

Bedankt voor de info Bit, interessante post

Ik plet ze nu ook nog, maar dat is toch een pak werk.

We zouden hier eens een overzicht moeten maken van bepaalde interessante posts, zoals bvb 'slakken', ....

Je kan dan wel de zoekmachine gebruiken, maar een overzichtje zou wel handig zijn.

Geplaatst:

Idd... Nu vergt het soms wel enig zoekwerk.

Vanmorgen alles van water voorzien ( fauna en flora ) en komend weekend eens zien of de schade aan m'n grasmachine meevalt. ( staat in m'n tuinhok die bezet is geweest door ratten afgelopen winter )

Geplaatst:

CAM0051858691397145685.jpg

Vandaag uit de tuin van mijn ouders een rabarberplantje gehaald. We gaan verhuizen en ik ga een moestuin aanleggen. De wens voor een rabarberplant was er al, maar nog niet gevraagd aan mijn vader. Helaas kan dat niet meer, onverwachts is hij vorige week overleden.

Mijn moeder wil en kan geen moestuin bijhouden, dus ik mocht mijn gang gaan .....

Geplaatst:

joh, gecondoleerd, zet je toch iets van je vader voort...

(ik hoop stiekum dat de jonge robo's dat ook gaan doen...geef telkens subtiel hints in die richting...komt een beetje binnen geloof ik...)

Geplaatst:

Dochterlief moet er alleszins niets van weten: " veel te vuil en met al die vieze beestjes..... " ( en vroeger moest ik ze altijd uit het kippenkot vissen.... tegenwoordig wilt ze er niet meer in )

Helaas heb ik er maar eentje...

Ik heb zo de indruk dat dat telkens een generatie overslaat, dat moestuinieren.... Onze grootouders deden het wel ( enfin, die van mij niet echt want die woonden "in't stad" ) onze ouders dan weer niet en mijn generatie ( 30-something en iets ouder/jonger ) dan weer wel...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...