aalterse-willy Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Struikboontjes uitgeplant, snijbieten ook. Wat gewied en veel tijd verdaan met de kippen en ganzen te bekijken als ze eten gekregen hadden, pikorde weet ge wel. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jizkaha Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Gewied, gekletst en me maar weer eens verbaasd over de snelheid waarmee 't allemaal groeit op 't moment.De tomaten in de kas een flinke slok brandnetelgier gegeven dus daarna was de kas een no-go area De chayote in de volle grond gezet. ik ben zoooo benieuwd of er vruchten aan gaan komen.... en als niet, dan is er nog geen man overboord want dan krijg ik ongetwijfeld wel wat vruchten van de buurman heheheEn de eerste courgette is al bijna oogstrijp! Whoohoo! Zelluf doen
jeanne-heijmans Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 de grond wat los gemaakt,was door de vele regen vannacht zo dicht geslibt.her en der wat compost gegeven.ook wat kunstmest gegeven aan de planten die het wel mogen. nog 1 komkommer zaadje in de grond gedaan, een plant was vorige week door de wind geknakt.of is dat al 2 weken geleden?
jasmin Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Tomaatjes in de grond, krieltjes uit de grond. Jasmin was in haar nopjes vandaag http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
RobO Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 stokken geplaatst bij van alles wegens verwachte windvlagenvaasbloemen geplukt: pioen, campanulagewiedcapucijners aangebonden wegens eigenwijssaffraankrokus geoogst
Gast Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Hoi ik ben net gestopt met bomen zagen en een buxus weg zagen, zaag ik me in 2 vingers boven op het topje pijnlijkBloeden verbonden en gewoon weer doorgaan. Omdat de coniferen voor de helft dood zijn en ik er een nieuwe hek wil neer zetten. En de buxus stond te veel naar voren. Op de plaats van de buxus wil ik iets naar achter tegen de nieuwe hek aan me honingbes planten. Deze staat nu nog voor in de tuin.te weinig licht.
Jane Doe Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 (aangepast) Buxes verplanten ging niet? 22 mei 2014 aangepast door Gast
aalterse-willy Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Pompoenen uitgeplant en ook terug bloemkool, in de tuin van de kippen.Bloemkool gelijk wat netelgier gegeven. Stinkt dat zeg! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Brandnetels in de week gezet voor over een paar dagen bij de kolen ook ja. Wat dingen nog eens omgepot, moet nog een paar tomaten doen die in de kas blijven, voor de rest ben ik eigenlijk klaar.Volgende week wat sla en andijvie bij poten, voor de rest klaar en voorlopig allen het onkruid onderhoud. Klaaaar !!! Jippie
Kassiopei Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 De eerste tinctuur zit in de pot: slaapmutsjes op wodka
jeanne-heijmans Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 een hele dikke pad verwijderd die tussen mijn aardappel planten zat[in pot] netjes weer uitgezet.
jootje Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Eeeh....onkruid getrokken , alle pompoenen, courgettes, pattison en meloenen uitgeplant. Bonen gelegd. Netten over de rode bessen heen, daar werd al lekker van gegeten, en niet door mij! Onkruid doek om de aardbeitjes heen, morgen nog even een netje erover. Volgens mij zit alles wel zo'n beetje in de tuin nu, afgezien van de voorgezaaide boerenkool en witlof enzo!
Piroska Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Wij hebben vandaag een paar bomen gekapt (jonge essen) om het kippenhok uit te kunnen breiden ivm heel veel kuikens en weinig ruimte.Verder heb ik 4 late tomatenzaailingen in de kas gezet, 4 grote tomatenplanten van de kas naar de tuin. In de kas nog wat draden gespannen en 6 tomatenplanten aangebonden.Heel veel hout gehakseld en haksel bij de aardappels gegooid. Gras geknipt rond de bessenstruiken. 2x mama eend met 3 kleintjes uit het moeras gevangen achter ons huis omdat ze dus telkens ontsnapt om daar te gaan poedelen. Alle gaten in de afrastering nagelopen en gedicht in de hoop dat ze niet meer ontsnappen.Een vuilniszak met vlierbloesem geplukt en weggezet zodat ik morgen de bloemetjes van de steeltjes kan schudden, bloemen gaan in de vriezer tot ik genoeg heb voor 150 liter vlierbloemenwijn.Babybadje opgeblazen in de tuin voor verkoeling,Lekker in mijn babybadje gelegen http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
impy101 Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Konijn geslacht, schoongemaakt en op de BBQ gesmeten. Yummm...
Piroska Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Moet die niet eerst een dagje besterven? Doe ik altijd wel met haas en konijn. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Pauline Perenboom Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 De eerste aardbeien geplukt! LekkerrrrEn verder geschoffeld en dat verrekte heermoes weer trachten te verwijderen weblog: http://paulineperenboom.blogspot.com
Mari Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Gisteren tunnelserre opgezet en vandaag nog wat tomaten, paprika en komkommer erin gezet. Pompoen uitgeplant en het gras gemaaid.
Jane Doe Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Gaten geboord in de kuipen en de helft beplant.
Draakje Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Paksoi eruit gehaald. Heb er nou 8 kom ik er achter dta ik de enige ben die het eet... Ach ja dan de buuf maar blijmaken.
RobO Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 1e aardbei geproefd mais geruild tegen citroenkomkommer water gegeven
Jane Doe Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Een siertuinbed onkruid vrij gemaakt, wat een werk. Manlief gazon gemaaid, zwaar werk op zitmaaier rijden.Nu even wat in huis werken, moet ook gebeuren.
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 onkruid verwijderd, bonen geplant, aardbeien geplukt.
kiekenboerinneke Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Van afgelopen week: gras gemaaid, kippenhokken gepoetst ( zit weer met bloedluis, grmbl ), een heleboel verpot en verplant, véél water gegeven in de kas ( de rest kreeg genoeg ) een net over de aardbeien gespannen ( de eerste bloemen worden vruchtjes ) de derde nest kuikentjes zien geboren worden, vanalles vast - en opgebonden, tot de conclusie gekomen dat m'n hond graag salade - en andere bladgroenten eet en nog meer water gegeven in de kas.....Tot toppunt toe: tot de conclusie gekomen dat - buiten m'n spaghettipompoenen en bonenkruid - ik geen flauw idee heb wat ik waar in m'n propagator heb gezaaid.... Het worden dus nog 12 verrassingen als ze wat groter zijn.
Mari Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 De moestuin weer netjes gezet, stro onder de aardbeien gelegd (was ik helemaal vergeten) en de eerst aardbei lekker opgesmuld. Nog wat sla uitgeplant en stinkertjes. De haag langs de buurman zijn kant weer mooi strak gezet. Kersenboom zijn overhangende takken gesnoeid. Heb weer een mooie stapel snoeiafval liggen om hopelijk deze week nog te verhakselen.
Aanbevolen berichten